לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #12  
ישן 13-03-2008, 08:20
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי minimax שמתחילה ב "הלו דוד תתעורר. שכחת שאתה מדבר עם צמחונית קיצונית?"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי minimax
אני לא אוכלת חזירים, לא פרות, לא תרנגולות או כל יצור חי אחר שהיו לו פנים. עשית מעצמך צחוק בפרהסיה של הפורום.
אבל אם הצרכנים החילוניים היו קונים מוצרים בלי כשרות חרדית מחמירה, סל הקניות שלנו היה מוזל. זה נכון במיוחד לגבי מוצרי בשר וחלב שדורשים השגחה קפדנית.


אני מסכים עם החלק השני של תוארך, "קיצונית"...
מדוע את חושבת שעשיתי מעצמי צחוק?
מדוע היה עלי לדעת שאת צמחונית קיצונית, האם עובדה זו כתובה בספר "דברי הימים"?

תמשיכי לבנות מגדלים באוויר ולשגות באשליות, הרי החילונים לא מסוגלים להרים שום חרם כזה או אחר, מפני שאין לכם שום קו משותף מאחד, וחבל.

לבסוף ,עיצה רפואית: תאכלי קצת בשר, זה עשוי למתן לך קצת את הלך הרוח האנטי שלך על היהודים שומרי תורה ומצוות, ואני מזמין אותך אישית לעשות אצל משפחתי שבת, ילדי, אשתי ואנוכי נשמח לארח אותך ואולי גם לשנות במשהו את תפיסת עולמך...
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 13-03-2008 בשעה 08:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 13-03-2008, 23:21
  משתמש זכר ck5760 ck5760 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.10.02
הודעות: 6,484
לגבי המוסר
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "נגעת בדיוק בנקודה: לא אני קובע אמות מידה מוסריות, אלא על פי דעת תורה."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי davidb66

ולכן את המוסר אנו שואבים מהקדוש ברוך הוא.
כבר דנו בסוגיה זו לפני זמן רב כאן בפורום.

צר לי מה שאתה כותב הוא טעות חמורה כפי שמעידה המשנה במסכת אבות:
דרך ארץ קדמה לתורה - אם אין דרך ארץ אין תורה.
משמע האנושות הייתה צריכה להגיע לדרגת מוסר בסיסית ע"מ שתנתן
התורה כלומר - היה המוסר אנושי בסיסי לפני התורה.
תחשוב על זה רגע:
"ואהבת לרעך כמוך" - וכי אתה אוהב אותו רק בגלל שהתורה מצווה אותך?
ואם התורה לא הייתה מצווה אותך אז היית שונא אותו?
למד את השיעור הזה ותבין יותר
http://www.machonmeir.org.il/hebrew/main_id.asp?id=3515
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 13-03-2008, 08:43
  לפנים לפנים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.07
הודעות: 675
בד"ץ הוא ארגון פרטי, וכך גם כל ארגון אחר שמספק הכשר פרטי.
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "המחיר הוא אותו מחיר אך מישהו צריך לשלם על ההשגחה הנוספת."

אם עלית בוחרת להוציא שתי גרסות של קו מוצרים מסוים, אחת בהכשר הרבנות ואחת בהכשר הבד"ץ, זה העניין הפרטי שלה (אבל החלטה לא הוגנת, לדעתי). מה שכן, חרם כאן הוא טמטום גמור: הרי מה שאתה טוען שהיא עושה זה לכסות את העלויות הגבוהות יותר של המוצרים בהכשר הבד"ץ על ידי העלאת מחירים של המוצרים בהכשר הרבנות. אלא שאת המוצרים בהכשר הבד"ץ ממילא קונים בעיקר אנשים שאכפת להם מההכשר הזה, ולכן ניתן לצמצם את הייצור שלהם במידה זניחה כל-כך שאולי עלית אפילו לא תשים אליה לב (כי בעולם הקפיטליסטי המרושע הייצור תמיד גבוה ב"מרווח ביטחון" מהביקוש). זה לא ימנע מהם לבצע את ה"סבסוד" הזה. להפך - אנשים לא יקנו את המוצר שעלות הייצור שלו גבוהה יותר, וכך יחסכו לעלית כסף. את המחירים של אף אחד משני המוצרים הם לא יורידו בגלל זה.

אם תחליט להחרים את המוצר לחלוטין, אני לא בטוח כמה אוכל יישאר לך. מה שאתה באמת רוצה זה שלא יסבסדו מוצר אחד דרך בן-דוד שלו, ועל זה אתה צריך לעבוד.
_____________________________________
"Saying java is nice because it works on all platforms is like saying anal sex is nice because it works on all genders".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #28  
ישן 13-03-2008, 09:34
צלמית המשתמש של stoned
  stoned stoned אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
אכן יוזמה פרטית של עלית כמו היוזמה של דודי ויסמן לרכוש את AMPM.
בתגובה להודעה מספר 27 שנכתבה על ידי לפנים שמתחילה ב "בד"ץ הוא ארגון פרטי, וכך גם כל ארגון אחר שמספק הכשר פרטי."

אני לא יודע אם עלית מחזיקים קו יצור מיוחד למוצרי המהדרין שלהם (שנמכרים תחת המותג "מגדים"), דבר המהווה הוצאה כפסית לא מבוטלת או שמדובר באותו קו יצור עם אריזות שונות ותשלום נאה ל"משגיחים" שיאשרו ויוסיפו את החותמת המאפשרת מכירת מוצרים אלו לחרדים, בשני המקרים ישנה עלות נוספת ביצור אותם מוצרים ובגלל שאין הפרש במחיר, הרי שמדובר בסיבסוד ההפרש ע"י העלאת מחירו של המוצר שזול יותר לייצר, כלומר, ללא ההכשר המהודר.

ברור שחרם חכם לא מופעל על כל החברות בו זמנית, זאת גם החרדים לא עושים.
הרי חילול שבת ישיר ועקיף זו נחלת עסקים רבים (גם אם לא מפעילים את קו היצור בשבת יש העברת סחורות, ואם אין העברת סחורות אז מגלים שמחלקת הנהלת החשבונות "משלימה עבודה" בגלל לחץ בימי שבת ואם לא זה, מתברר שאותה חברה נותנת חסות לארועים המתקיימים בשבת וכו'), אז מה יעשו? יחירימו את כולם וישארו "בלי אוכל" לדבריך? לא, בוחרים חברה אחת ו"מתלבשים" עליה עד שהיא נכנעת אע"פ שחברות אחרות אולי נמצאות באותו סטטוס כמו החברה המוחרמת.
_____________________________________
חברי כנסת ישרים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #29  
ישן 13-03-2008, 09:47
  לפנים לפנים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.07
הודעות: 675
אפילו אם תחרים רק את עלית, זה מגביל בצורה רצינית את מבחר המזון שלך.
בתגובה להודעה מספר 28 שנכתבה על ידי stoned שמתחילה ב "אכן יוזמה פרטית של עלית כמו היוזמה של דודי ויסמן לרכוש את AMPM."

אבל בוא נגיע לנקודה: יקר לך? אל תקנה, והיצרן יטפל במחירים שלו אם אתה לא היחיד שיקר לו. אם הבעיה איננה כלכלית, זה אומר שהחרם בא ממניעים עקרוניים. אם העיקרון הוא שלא צריך לסבסד מוצר לאוכלוסיה ספציפית על חשבון המוצר לאוכלוסיה הכללית, לא בטוח שחרם הוא הפיתרון. בעצם, לא בטוח שהסבסוד הזה קיים (גם אם הכשרות עולה שקל-פר-מילקי-בד"ץ, יש כל כך הרבה יותר מילקי רגילים, ששם העלות הנוספת היא אגורה וחצי). מצד שני, אם העיקרון התנגדות לכשרות, זו באמת אנטישמיות.

קודם תוכיח שהסבסוד הזה עולה יותר משברי אגורות.


ואגב, לדעתך העשירים צריכים להחרים את המסים שבעזרתם הם מסבסדים שירותי בריאות לשאר האוכלוסיה? הם הרי משתמשים ברפואה פרטית, שאותה המסים שלהם לא מממנים...
_____________________________________
"Saying java is nice because it works on all platforms is like saying anal sex is nice because it works on all genders".

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #32  
ישן 13-03-2008, 09:09
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
שמישהו יזרוק למנותקים האלה טיפ...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "החרדים: נכריז חרם גורף על חברת "דור אלון"..."

לסגור את AM-PM (רשת תל אביבית בעיקרה, למי שלא יודע) בשבת בגלל חרם חרדי, זה בערך כמו לסגור את ישיבת פונייביז' בגלל שהספרדים מאיימים להחרים אותה...

אני חושב שההנהגה החרדית טיפסה על עץ קצת גבוה. מישהו שכח לספר להם שבשנת 2008, בניגוד לימים העליזים של הכביש בטבריה והחרם על בנק לאומי, כוח קניה הוא נגזרת של הרבה דברים מעבר לכמות. החרדים כבר לא עושים שום רושם בכוח הקניה שלהם, פרט אולי על עסקים הבנויים על רווחיות מינימלית ומכירה בכמויות, וגם אז רק אם הם מוכרים מוצרים בעלי תג מחיר קבוע יחסית. רשת AM-PM לא נופלת בקטגוריות האלה. עד היום הכניעה לסחטנות בסגנון זה תמיד הייתה נגזרת של חשש מאובדן הכנסות וממש לא כבוד מיותר למנהגי שמירת השבת. ממש תעודת כבוד לציבור שומרי המצוות, שהנהגתו מעודדת שמירת שבת אינסטנט עם אפס יכולת לשכנע בצידקת העניין ו100% מאמץ בסגנון הקוזה נוסטרה. הבעל בית יסגור ת'בסטה ואז יגיד "כ'סאמו הדתיים האלה, המצוות שלהם והרבנים שלהם".
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #37  
ישן 13-03-2008, 10:06
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
ראה את התגובה של stoned
בתגובה להודעה מספר 33 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "עם כל המלל המעייף שלך לא שמת לב לעובדה שהחרם יקיף גם את תחנות הדלק."

סיכם עבורי את מה שחשבתי שתבין לבד. ואגב: גם בתחנות דלק "אתם" לא עושים שום רושם. מוזר אבל אני חושב שאני די מצוי בעולם העסקים (עד כמה שאדם יחיד יכול להתמצא) - אני מאוד מעריך את המסורת ובטח את אלה שהיא חשובה להם (יותר נכון: מעריך, לרוב, את מאמציהם הכנים, בניגוד לכל מיני תועמלנים מהצד השני שערך שנאת הדת חשוב יותר אצלם) אבל המאמץ בכוון של החרמות נראהלי לא רק לא מכובד, אלא בעיקר מגוחך.

מצתער לספר לך, אבל בתחומים בהם אני מצוי ראשי הקהילה החרדית לא ממש נלקחים בחשבון ברמה העיסקית - מקסימום נתפסים כפי שהערבים נתפסים אצל מי שרוצה לארגן פסטיבל גאז' בינלאומי יוקרתי בצפון: אנשים שיכולים לקלקל בדרך של חבלה, לא בשום דרך אחרת.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #38  
ישן 13-03-2008, 09:27
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
שמירת שבת - אינטרס של כלל העובדים וגם לאומי
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "החרדים: נכריז חרם גורף על חברת "דור אלון"..."

הרבה מהעובדים בAM PM היו רוצים לשמור שבת, אבל בגלל שההנהלה מכריחה אותם לחלל שבת הם לא שומרים שבת רחמנא ליצלן. נכון יש להם את הברירה להתפטר מהעבודה, אבל, זו לא ברירה כל כך קלה.

יתירה מזה, זה מקש על עוד עסקים שכן היו רוצים לשמור שבת, אבל בגלל התחרות עם AM-PM גם הם נאלצים לשמור שבת.

לכן אם תהיה תחרות נגדית, ומי שכן פותח בשבת יקנו אצלו פחות, תופחת הסבה המסחרית לפתוח עסקים בשבת, ואז יהיה טוב גם לעובדי AM-PM וגם לעוד הרבה חברות המעוניינות לשמור שבת או שכבר שומרים שבת, וכולם יצאו נשכרים.

איך זה אינטרס לאומי?

הערבים טוענים שזו ארץ שלהם. הם טוענים כמה יהודים היו פה ב48?. אנחנו טוענים שזו ארץ של עם ישראל. מה אם כן מביא יהודי מרוסיה אחרי 2000 שנה לבוא לארץ ישראל ואילו ערבי שהיה פה ב48 אינו יכול לבוא? התשובה היא עם ישראל חי! למרות שברוסיה לא דברו עברית, וחזות הפנים של היהודי מרוסיה שונה מאוד מחזות הפנים של יהודי תימני או עירקי, לכולנו יש אותה תורה, וזה מה שמאחד אותנו. אם יאכלו חזיר ויחללו שבת בפרהסיה, אז מה הזכות שלנו לארץ הזו יותר מהערבים שהיו ב48? אל תספרו לנו ספורים שזה אך ורק בגלל שהערבים הם רעים (רוצחים ילדים, מחבלים וכן הלאה..) ואנחנו טובים. את זה אי אפשר בקלות להסביר לערבי (הם יודעים את זה לבד, אבל זה לא נימוסי להסביר להם). ואיך נוכל אי פעם להביא לשלום עם הערבים?
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)


נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 13-03-2008 בשעה 09:49.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #42  
ישן 14-03-2008, 07:07
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
אתה קצת מתבלבל
בתגובה להודעה מספר 40 שנכתבה על ידי מדינאי שמתחילה ב ""העובדים בה הם ברובם""

מדובר במקום עבודה 'צעיר' [כלומר לטווח קצר ותוך ניצול מירבי] ועובדים דתיים, שומרי מסורת או כאלה המתכננים להתפרנס לטווח ארוך - מלכתחילה לא יחפשו עבודה במקום שכזה.

מבלי להכנס להבט ההלכתי - כדאי למקד מאבקים סוציאלים במקומות עבודה ממשלתיים.

חרם? נראה לי שמנהיגי ישראל בדורות הקודמים נהגו בכלי זה במתינות רבה יותר מכפי שנוהגים בו הפוליטיקאים של ימינו. כפי שידוע לך היטב מאחרי חרמות עומדים לא אחת אינטרסים כלכליים או עשיית הון פוליטי ולוחות המודעות ברחובות הערים החרדיות מתכסים מפעם לפעם בכתבי אזהרה, חרם ונידוי המכוונים יותר כלפי בני הצבור החרדי מאשר החילוני.

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 14-03-2008 בשעה 07:10.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #43  
ישן 13-03-2008, 10:19
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
בנעורי הייתי מציל בריכות והייתי עובד שבתות ו"מרוויח" 150% יותר, אלא..
בתגובה להודעה מספר 39 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "[QUOTE=מדינאי]הרבה מהעובדים..."

שבדיעבד, אני מבין היום שה"רווח" החומרי לא ממש גרם לי ליהנות ממנו, כמו שמנוחת הנפש ניתנת לי בשבת.
אפילו כשהייתי נח במקום בשבת ביום חול, השבת הייתה חסרה לי כבר אז.
מנוחת השבת, מנוחה פיסית ורוחנית עולה לעניות דעתי לאין שיעור יותר מעוד כמה שקלים שמעביד קמצן "מושך " את עובדיו שירוויחו בעבודת שבת.

אגב זאת, הגיע הזמן שהמעסיק יתחיל לשלם משכורת הוגנת כך שלא יצטרכו העובדים להישתעבד אליו בעבודת שבת.
"גיוס" השבתות והחגים למטרות רווח כספי מצביעים אולי יותר מכל על מצבנו העגום כעם היהודי שמאבד את הכיוון.
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 13-03-2008 בשעה 10:22.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #44  
ישן 13-03-2008, 10:34
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
רוב האנשים שחייהם "התמסדו" לא עובדים בשבתות
בתגובה להודעה מספר 43 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "בנעורי הייתי מציל בריכות והייתי עובד שבתות ו"מרוויח" 150% יותר, אלא.."

מכיוון שחלק נכבד מהעובדים בשבתות הנם "נותני שירות" בסיסיים ביותר, אין שום בעיה "להעמיס" את המטלה הזאת על כפתי רווקים וסטודנטים או אנשים שמסיבות שלא קשורות בדת ושבת, חייבים את זה להשלמת הכנסה.

בדיוק כפי שאדם דתי רגיל לנתב את ה"קריירה" שלו כך שגם ישמור על תרי"ג מצוות וגם "יהנה מהחיים", כך גם חילוני יודע לנצל את העבודה בשבת להטבת ההנאה שלו מהחיים. העבודה בשבת מזכה בשכר עודף, יום חופשי במקום זה באמצ"ש הסעות עדיפות ובכבישים פנויים, ושלל "הבלי חומר" אחרים שחשובים לאדם חילוני (וגם לדתי, רק שפה אסור להזכיר).

כל הטיעון בעד שמירת שבת מטעמים סוציאליים/מודרניים הוא מגוחך... בעצם הוא מאוד מזכיר אופן חבירה פוליטית של מפלגה מסויימת, מזה 20 שנה, לכל פרטנר אפשרי (ולפעמים 2-3 פרטנרים בסיבוב אחד) תוך מציאת ההגיון ההילכתי מאחורי זה, בזמן שלכולם ברור שזה מסיבות אחרות.

מעניין כמה יהיו החרדים "חרדים" לגורל תנאי העבודה של אירינה ופאוזי מאופיס דיפו שפיים, אחרי שהרשת תחליט לסגור בשבת...
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #45  
ישן 13-03-2008, 11:07
  davidb66 davidb66 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 22.03.06
הודעות: 1,056
בתגובה להודעה מספר 44 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "רוב האנשים שחייהם "התמסדו" לא עובדים בשבתות"

ציטוט:
במקור נכתב על ידי g.l.s.h
מכיוון שחלק נכבד מהעובדים בשבתות הנם "נותני שירות" בסיסיים ביותר, אין שום בעיה "להעמיס" את המטלה הזאת על כפתי רווקים וסטודנטים או אנשים שמסיבות שלא קשורות בדת ושבת, חייבים את זה להשלמת הכנסה.

בדיוק כפי שאדם דתי רגיל לנתב את ה"קריירה" שלו כך שגם ישמור על תרי"ג מצוות וגם "יהנה מהחיים", כך גם חילוני יודע לנצל את העבודה בשבת להטבת ההנאה שלו מהחיים. העבודה בשבת מזכה בשכר עודף, יום חופשי במקום זה באמצ"ש הסעות עדיפות ובכבישים פנויים, ושלל "הבלי חומר" אחרים שחשובים לאדם חילוני (וגם לדתי, רק שפה אסור להזכיר).

כל הטיעון בעד שמירת שבת מטעמים סוציאליים/מודרניים הוא מגוחך... בעצם הוא מאוד מזכיר אופן חבירה פוליטית של מפלגה מסויימת, מזה 20 שנה, לכל פרטנר אפשרי (ולפעמים 2-3 פרטנרים בסיבוב אחד) תוך מציאת ההגיון ההילכתי מאחורי זה, בזמן שלכולם ברור שזה מסיבות אחרות.

מעניין כמה יהיו החרדים "חרדים" לגורל תנאי העבודה של אירינה ופאוזי מאופיס דיפו שפיים, אחרי שהרשת תחליט לסגור בשבת...

הטיעון בעד שמירת השבת אינו רק סוציאלי, אלא קודם כל הלכתי ואח"כ גם סוציאלי ומאחר שכך טיעוניך מופרכים.
אני לא צריך לספר לך על חשיבות השבת ומעלתה לעם היהודי מדורי דורות.

לגבי "אירנה" ו"פאוזי", זוג העובדים הנאמנים שאינו יהודי חשוב לנו בדיוק באותה מידה כמו העובדים היהודיים, שכן גם כלפיהם התורה מורה לנוח בשבת, "לא תעשה כל מלאכה אתה ובנך ובתך עבדך ואמתך ובהמתך וגרך אשר בשעריך"...שמות כ', ט'
_____________________________________
"כל עוד הנר דולק אפשר לתקן"


נערך לאחרונה ע"י davidb66 בתאריך 13-03-2008 בשעה 11:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #46  
ישן 13-03-2008, 11:58
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
אירנה יהודיה...
בתגובה להודעה מספר 45 שנכתבה על ידי davidb66 שמתחילה ב "[QUOTE=g.l.s.h]מכיוון שחלק..."

לא יודע למה החלטת שלא...

אירנה ופאוזי הם פשוט שניים שאינם סטודנטים או רווקים: הם אלה שבאמת עובדים בשבת בגלל תוספת השכר ולא נוחות אחרת. אירנה כי היא הגיעה לארץ בגיל מבוגר מדי בשביל להתחיל קריירה יציבה עם תנאים סוציאליים מלאים.

ושוב: ביום שיסגרו את אופיס דיפו שפיים, לראשי העשה החרדית לא יהיה שום עניין בתנאי העבודה שלהם. שום עניין. פה מתחילה הבעיה המוסרית: מי שמתיימר להלחם על שמירת מצוות, מוטב לו שיתרכז בטיעונים התומכים בכך. את הגיוס הציני של סיבות מתחום הכלכלה/חברה, רפואה או פסיכולוגיה, שיעזוב בצד. ההזדקקות לטיעונים "חלשים" כאלה (לעומת קדושת התורה ומצוותיה) מעיד על חוסר בבטחון עצמי (או ככה זה נראה בעיני הכופר הממוצע, אבל אני אומר שיש גם חוסר בטחון עצמי מוטמע באמת אצל כל הפוליטיקאים (בין אם מוצהרים ובין אם בפועל) החרדים. הם יודעים שטיעוניהם ההילכתיים חלשים מכדי לשכנע (שלא לדבר על כך שהגורם הראשי לחזרה בשאלה הוא הארכאיות של תפיסת המציאות אצל הפוסקים והמחליטים, שלא מאפשרת לדתיים רבים להיות שלמים עם עצמם ומאלצים אותם לבחור בין ציות עיוור למנהגים, שבראיית עולם מפוקחת, הקשר שלהם לשמירת גרעין הדת היהודית, רופף, ובין הרמת ידיים כללית) אז בציניות גרוטסקית באים לשכנע את מי שאוכל קרמשניט אחרי ארוחה בשרית ש"בשר וחלב יחד זה רע לבריאות").
_____________________________________
.


נערך לאחרונה ע"י g.l.s.h בתאריך 13-03-2008 בשעה 12:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:32

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר