לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 20-04-2005, 21:49
  משתמש זכר juda juda אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
ריבלין: "למנוע משרון שינוי ההסכם עם מצרים"

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, פותח חזית נוספת מול ראש הממשלה, אריאל שרון. אחרי שהבוקר רמז כי יש לסלק מהליכוד את בנו של ראש הממשלה, ח"כ עמרי שרון, פנה היום ריבלין ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה להורות לשרון האב להימנע מחתימה על מסמך כלשהו הקשור להסכם השלום עם מצרים כל עוד לא ילובן סופית הצורך באישור מוקדם של הכנסת לשינויים בהסכם.

מכתבו של ריבלין בא בעקבות חוות דעת משפטית בעניין, שהגישה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת היועצת המשפטית של הוועדה, מירי פרנקל-שור. בחוות הדעת קובעת היועצת כי הצבת כוח מצרי באזור ציר פילדלפי משמעותה שינוי מהותי של המצב לאורך גבול ישראל-מצרים, ולמעשה שינוי של הסכם השלום בין שתי המדינות שאושר בשעתו בכנסת.

השינוי העיקרי שבו מדובר הוא הצבת 750 שוטרים מצריים לאורך ציר פילדלפי, כדי לסייע במניעת הברחות לאחר ביצוע תוכנית ההתנתקות. לדעת פרנקל-שור, הכנסת כוח משמר הגבול המצרי מהווה שינוי מהותי של הנספח הצבאי של הסכם השלום.

לדעת שור, מאחר שהסכם השלום עם מצרים הובא לאישור הכנסת ב-1979, כך צריך להיות גם במקרה של חריגה מההסכם. על אף שאין חוק המחייב את ראש הממשלה להביא לאישור הכנסת הסכמים בינלאומיים, היועצת קובעת כי עם השנים נוצר נוהג כזה ולפיכך יש להביא את השינויים בהם למשכן.
יו"ר הכנסת אינו ניצב לבדו בביקורת על כוונתו של ראש הממשלה לאשר פריסת כוחות מצריים לאורך ציר פילדלפי. יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד), כינה את הכוונה להכניס חיילים מצריים לציר "אסון" והבהיר שבכוונתו לעשות מאמצים לטרפד את ההסכם במליאה.

ח"כ אהוד יתום (ליכוד), מ"מורדי הליכוד", הצטרף לביקורת. "הצבת כוחות שיטור מצריים בגבול מצרים תכשיר את הקרקע להחדרת אמצעי לחימה מכל סוג שהוא לרצועת עזה ולנגב ותערער את האיזון העדין והרגיש הקיים שם מבחינה צבאית", אמר, "בכך ייפתח פתח לחדירת כוחות מצריים התקפיים בכל חצי האי סיני".
http://www.nrg.co.il/online/1/ART/924/863.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:54

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר