09-03-2008, 00:21
|
מערכות מודיעין חוזי (IMINT), מערכות חישה גילוי והתרעה - חלל, אויר, ים ויבשה. התנהלות ביטחונית, תעשייתית וחוזית בינלאומית
|
|
חבר מתאריך: 08.03.05
הודעות: 2,997
|
|
הייתי ונשארתי סקפטי....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי טל ענבר שמתחילה ב "סינוור טייסים בלייזר או באור חזק - סכנה ברורה ומיידית"
יורשה לי, כמי שמצוי "קצת" בנושא, לבטא ספקות מסוימים בטענות הללו.
אם המדובר הוא בקרינת קרן לייזר ממערכת "אזרחית", קרינה המבוצעת מהקרקע או מספינה לכוון מסוק מנמיך טוס, או לכוון פלטפורמה איטית הנעה בגובה נמוך ובמהירות איטית למדי - אולי....
טיסת מטוס בגובה רב יותר, ובו חלונות טייס קטנים מאד לצופה מהקרקע מהווה בעייה אדירה למערכות המנסות להכניס קרן לייזר לחלון הטייס שלפנים.- בעיות ראות בין המקור למטרה ומעבר קרן לייזר דרך מדיום אטמוספרי המפזר ומחליש את הקרן (טיפות מים, אבק, אבק פחמי, תנועות רוח ומשבי חום וקור ועוד ועוד...)
- בעיות כוון הקרן לתא הטייס.
- בעיית ייצוב הקרן
- בעיית ריצוד הקרן (הקרן "מרקדת" אפילו אם כל המערכת מיוצבת ב- 100%....פיזיקה....)
- בעיית עקיבה אחרי המטרה (תא הטייס....)
- סוג הלייזר עצמו (אורך הגל, ועוצמתו}
- מחירי מערכות מהסוג האמור....!!!!
- ועוד משתנים שלא כאן המקום לפרט.
אינני מדבר על מערכות צבאיות ויקרות מאד. אני מתייחס למערכות אזרחיות של חובבים חסרי תקציבי פיתוח נאותים.....
מדי פעם אנו שומעים על טייסים הנשבעים כי ראו עב"מים... בשנים האחרונות הבטיחו לנו טייסים כי ראו קרני-לייזר מרצדות להן בתא הטייס. (היו דיווחים כאלה גם מטייסים של מטוסי נוסעים אמריקאים שדיווחו על קרני ליזזר שריצדו בתא הטייס בהיותם בגובה 30,000 רגל..... ). אחר כך מודיעים להדיוטות ששריף כזה או אחר, תפס "חובב" בעיירה קטנה זו או אחרת ולמחרת הודעה קטנה וגלמודה על כך שהבחור שוחרר מחוסר הוכחות.
חברים - ברשותכם - אני בספק רציני.
|