04-03-2008, 11:21
|
|
|
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
|
|
פרגמטי אמיתי מוכן להיות יהושע בן נון או רבי יוחנן בן זכאי
צריכים לעבוד לפי המצב.
אם אין ברירה וצריכים לנהל מלחמה, אין ברירה רק לנצח בה עד הסוף לפי הכללים של המלחמות הנהוגות באותו זמן. כיום לא עושים מה שיהושע בן נון עשה, אבל יש דרכים אחרות להבטיח נצחון מלא ומושלם ובלתי הפיך.
מאידך, אם אין סיכויים לנצח, לפעמים אין ברירה אלא ללכת בדרכו של רבי יוחנן בן זכאי, אם זוהי האופציה היחידה היעילה.
הדברים מובנים לכל בר דעת.
לשם מה אני מביא את זה פה, מפליא אותי עמדת ישראל כלפי איראן.
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3514512,00.html
ציטוט:
בתגובה לאישור סבב הסנקציות השלישי נגד איראן במועצת הביטחון, בישראל מברכים על "המסר החד-משמעי נגד התוכנית הגרעינית המתריסה". עם זאת, המאמצים הדיפלומטיים לא ייפסקו ויופנו לעבר שכנוע מדינות להטיל עוד מגבלות
|
ברור כבר שהסנקציות שמפעילה הקהילה הבינלאומית נגד איראן לא יעצרו כלל וכלל את איראן. הסנקציות האלו אולי קצת מדגדגים אותם ותו לא. אז בשביל מה צריכה ישראל להתערב, בשביל שיהיה לאירן יותר מוטיבציה נגדנו? הרי אנו בין כה לא נצא למחמה נגדה, אפילו נגד כמה מחבלים בעזה אנחנו לא יוצאים למלחמה. מה הרווחנו מזה?
יש המשווים את אחמדניג'אד להיטלר ימח שמו וזכרו. אולי זה נכון ואולי לא. אבל אפילו בקשר להיטלר ימח שמו וזכרו, מה שהצית את ליל הבדולח היה התנקשות של יהודי בשגריר גרמני. ייתכן שבלי זה, עוד מיליון יהודים לפחות היו שורדים את השואה. הרי זה היה ברור שבהתנקשות הזו אי אפשר היה לנצח את הגרמנים, אז לא היה צריך לעשות את זה. אם כבר אז למחוק כמו שעשה יהושע בן נון, ואם אי אפשר, אז יותר טוב כלום.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C...5%D7%9C% D7%97
בקשר לאיראן, אולי כבר יותר טוב להכריז שאנו מעוניינים לגשר בין איראן לעולם המערבי, ולשבח את איראן. הרי בסופו של דבר, כמו שזה נראה עכשיו הם עומדים להיות מעצמה וכל המדינות כבר מפחדות מהם. ואנו לא מוכנים להתעמת איתם, אז בשביל מה לשחק פינג-פונג?
עד כאן היה מבחינה פרגמטית, עכשיו נעבור לקצת דברי עידוד שנמצא במדרשי חז"ל:
http://www.tsel.org/torah/yalkutsh/yishayahu.html#A1596
א"ר יצחק שנה שמלך המשיח נגלה בו כל מלכי אומות העולם מתגרים זה בזה, מלך פרס מתגרה במלך ערבי והולך מלך ערבי לארס ליטול עצה מהם וחוזר מלך פרס ומחריב את כל העולם וכל אומות העולם מתרעשים ומתבהלים ונופלים על פניהם ויאחוז אותם צירים כצירי יולדה, וישראל מתרעשים ומתבהלים ואומר להיכן נבוא ונלך להיכן נבוא ונלך להיכן נבוא ונלך, ואומר להם בני אל לתתיראו כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא בשבילכם מפני מה אתם מתיראים אל תיראו הגיע זמן גאולתכם, ולא כגאולה ראשונה גאולה אחרונה כי גאולה ראשונה היה לכם צער ושעבוד מלכייות אחריה אבל גאולה אחרונה אין לכם צער ושעבוד מלכיות אחריה:
שנו רבותינו בשעה שמלך המשיח בא עומד על גג בית המקדש והוא משמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם, ואם אין אתם מאמינים ראו באורי שזרח עליכם שנאמר קומי אורי כי בא אורך וכזבוד ה' עליך זרח ועליכם בלבד זרח ולא על עובדי אלילים שנאמר כי הנה החשך יכסה ארץ, באותה שעה מבהיק הקב"ה אורו של מלך המשיח ושל ישראל והולכים כלם לאורן של מלך המשיח ושל ישראל שנאמר והלכיו גוים לאורך ומלכים לנוגה זרחך, ובאים ומלחכים עפר מתחת רגליו של מלך המשיח שנאמר ועפר רגליך ילחכו, ובאים כלם ונופלים על פניהם לפני משיח ולפני ישראל ואומרים נהיה לך ולישראל לעבדים (ילקוט שמעוני ישעיהו - פרק ס - רמז תצט)
רציתי לכתוב את זה בפוליטיקה, ובטעות זה נכנס לחדשות. כבוד המערכת, אנא תעבירו את זה למקום המתאים.
_____________________________________
יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)
נערך לאחרונה ע"י מדינאי בתאריך 04-03-2008 בשעה 11:47.
|