לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-02-2008, 10:13
  מנגינת החליל מנגינת החליל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 09.08.07
הודעות: 1,376
אל"מ במיל יוני פוגל:הקמפיין לשיחרור ברגותי-ספין פוליטי-ברגותי חמום מוח,זה באופי שלו

"ברגותי חמום-מוח. זה באופי שלו"אל"מ (מיל.) יוני פיגל ממכון ICT זוכר הפרות סיכומים מצד ברגותי; מפקפק בפופולריות שלו; "הקמפיין לשחרורו – ספין" רן פרחי 26/2/2008
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.omedia.co.il/Includes/ImageResizeLargeArt.asp?Avatar=/imgs/uploads/terrorism/barghouti_GT_lrg.jpg]
אל"מ (מיל.) יוני פיגל, חוקר בכיר במכון הבינלאומי למדיניות נגד טרור במרכז הבינתחומי הרצליה לא מרוצה מהקמפיין הציבורי שמקדמים השרים סנה, בן-אליעזר, עזרא ונוספים לשחרור ברגותי. "לדעתי הקמפיין הזה, הספין הזה, לא חף משיקולים שלא ממן העניין. הקמפיין מונע ממניעים פוליטיים פנימיים מפלגתיים ישראליים, האג'נדה של מפלגת העבודה מול קדימה, ולא לפי מה שטוב למדינת ישראל. אני חושב שזה גם מצביע על חוסר יכולת של ההנהגה הישראלית, לקבל מציאות שאין פתרונות קסם ושהתהליך מול הפלסטינים היה ויהיה ארוך וממושך עם עליות ומורדות".

לדברי פיגל, הצעה זו היא נושא שראוי לדון עליו בדלתיים סגורות, בהערכות מצב בועדת חוץ וביטחון, ולדבריו, יציאה בהצהרות לשחרור ברגותי אינה ממן העניין. "זה יכול לפגוע בסיכוי שאבו מאזן יתעשת ויתפקד באופן יותר טוב למרות חולשתו".

אל"מ פיגל, שכיהן כמושל טול-כרם, פגש את פגש את ברגותי בתפקידו כמושל רמאללה בזמן אוסלו. יש לו זכרונות של אי עמידה בהסכמים מצידו של ברגותי.

"היו סיכומים שסיכמתי איתו שלא עמדו במבחן המציאות" נזכר פיגל, המתאר הפגנה יזומה נגד הפקעת קרקעות לכבישים העוקפים, עליה סיכם עם ברגותי שלא תצא מכלל שליטה וכי יעמוד איתו בקשר לכל אורכה. פיגל התיר את ההפגנה כדי לבנות את כוחו של ברגותי בציבור שלו ("היה חשוב לנו שאנשי פתח יהיו חזקים"), אולם ברגותי לא עמד בסיכומים עימו. בזמן שההפגנה יצאה מכלל שליטה לא ניתן היה להשיגו.

"זה יומרני לסכם עם ברגותי"

"ציוויתי עליו להגיע אליי למשרד. הוא ניסה להתחמק והודעתי לו שאם הוא לא מגיע אני שולח סיור של צה"ל לעוצרו" פיגל הסביר לברגותי כי הוא לא עמד בסיכומים. "עזוב. זה טוב לי, כי זה בונה את הפופולאריות שלי. האופן בו נותקתי יכול להצביע על אופיו של האיש" מדגיש פיגל. פיגל אינו יודע איך יתנהג ברגותי אם יסכמו איתו משהו. "לדעתי זה יומרני".

"הוא חמום-מוח זה באופי שלו"

"כשפרצה האינתיפאדה בספטמבר 2000 הרמתי אליו טלפון. הוא היה מיליטנטי כלפיי, ואמרתי לו מי אני" נזכר פיגל ששמר עם ברגותי על יחסים טובים גם לאחר סיום תפקידו ברמאללה. "הוא החל לכנות אותנו 'רוצחים שפלים ומטח של קללות וגידופים. הבחנתי בהקצנה הנוראית. הוא לא דיבר באופן רציונאלי".

לדברי פיגל, ברגע שחל שינוי אסטרטגי אז הוא שינה את עורו. "אף אחד לא יכול לתקוע לידינו שהוא לא ישנה את עורו שוב, אם הוא יצטרך לעמוד בלחצים מאד קשים. אף אחד לא ערב שהוא לא יחזור לאלימות, כי זה ברמת האופי שלו. הוא די חמום מוח אף שהוא כריזמטי".

"אני בספק אם יש לו כזו פופולאריות כיום"

פיגל מפקפק גם ברמת הפופולאריות של ברגותי בציבור הפלסטיני. "המצב בשטח לא סטטי, והנאמנויות של אנשים משתנות. אני לא יודע אם יש לו כזו פופולאריות כיום. אני בספק שהיא קיימת, כמו שנוטים לייחס לו. ברמת האסירים הוא הדמות המובילה. לאסירים אומנם תפקיד חשוב מאד בגיבוש האסטרטגיה הפלסטינית, אבל מדובר באסירים וזה לא אומר אוטומטית שהוא הופך להיות המנהיג האולטימטיבי של הפלסטינים והפתח'.

לדברי פיגל, הפתח מפולג ומכורסם בתוך עצמו. "בכלל לא בטוח, שכמו שפואד אומר, שאלה שנמצאים בחוץ יחזרו אליו אוטומטית. זה עוד צריך לעמוד במבחן. הרי פואד והאחרים, מצהירים דברים, כשהם בעצמם לא יודעים. על פוטנציאל אי אפשר לבנות. על סמך מה".

"מי שם אותנו להמליך מלכים על הפלסטינים"

פיגל טוען כי במצב הרגיש הנוכחי מול הפלסטינים ומול החמאס לא הגיוני ש"אנחנו ממליכים לפלסטינים את המלכים שלהם. זו התערבות גסה ובוטה בעניינים הפלסטיניים. מי שם אותנו להמליך מלכים או מנהיגים בזירה הפנימית הפלסטינית".

חשוב לציין כי פיגל דווקא מוכן לשלם "מחיר גבוה עבור שחרור שליט, ואם צריך לשחרר את ברגותי לא הייתי נופל על הרצפה. אבל זה לא קשר לתוכניות של פואד להמליך את ברגותי .לא הייתי קושר את זה כדי להחליף את אבו מאזן או לבנות הנהגה פלסטינית אחרת".

לפי דעתו של פיגל המחויבות של הפלסטינים להילחם בטרור היא ברמה ההצהרתית בלבד ולא ברמת היישום בשטח. "אין עקביות ברמת המלחמה בטרור. פעם עוצרים ופעם משחררים. מגיעים להבנות מקומיות בינם לבין המבוקשים. אין מדיניות שמחלחלת למטה, שווה שמתבצעת. וזו הבעיה".

לדבריו, יש להם את היכולת לעשות זאת. "הם עשו את זה בעבר בהצלחה לא מועטה. אחרי הסכמי אוסלו היו תקופות, אחרי פיגועים מאד קשים, ולאחר לחץ בינלאומי, שהיו גלי מעצרים מאד נרחבים שהם עשו חקירות. סגירת אגודות צדקה ועוד כי זה בא מלמעלה והייתה הנחייה ואכיפה.

"יש קסאמים באיו"ש"



בסיום השיחה מציין אל"מ (מיל.) פיגל כי להערכתו איום הקסאמים מאיו"ש מיידי מזה שנתיים. "יש קסאמים ותפסו קסאמים כבר בתחילת האינתיפאדה בעין אל- בידאן ב-2001. לדעתי, מעבדות זה לא דבר חדש וזה קיים תקופה בשטח. יש כבר רקטות. הנחת העבודה היא שיש באיו"ש יכולת מבצעית לירות קסאם.

אולם מכיוון שזה נתפס על ידי חמאס ופתח' כנשק אסטרטגי, הם יפעילו אותו מול מרכז הארץ מתוך החלטה אסטרטגית של הסלמה. הם לא רוצים לבזבז את הקלף הזה כבר בשלב הזה. כזכור, כבר ב-2004, ראינו מהנדס שהתפוצץ שהיה אחראי למעבדת קסאם בטול כרם. גם באתר של עיז- א- דין אל קסאם הם הסבירו שהם בונים את היכולת של הרקטות.

לדברי פיגל, צריך לסכל את זה מודיעינית, באמצעות פשיטות. "כל זמן שיש יכולת לעצור מעבדות בעבודה סיזיפית, ולנקות את השטח מהיכולות האלה ולהפיק לקחים. הם עושים שימוש בחומרים דו- שימושיים כמו צינורות ודשנים שבאמצעותם ניתן להפעיל את הרקטות. לפיכך יש להדק את הפיקוח על המוצרים הללו. בניגוד לעזה הנגישות לשטח יותר גבוהה. היכולות המודיעיניות שלנו צריכות להיות ממוקדות חזק על תשתיות הקסאם ולבסס פעילות סיכולית. והכוונה גם נגד אלה מהנדסים וטכנאים. לעשות סיכולים ולפוצץ המעבדות".
_____________________________________

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 17:38

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר