לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 25-02-2008, 17:37
  אבי טרן אבי טרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 64
אושר רשמית: ממשלת ישראל משלמת ומעבירה כספים לחמאס

http://www.gplanet.co.il/prodetails....asp?pro_id=716

עד לפני כמה שבועות התרוצצו שמועות, וגם אני הזהרתי מכך באתר שוב ושוב, אך החודש קיבלנו אישור רשמי: בנק ישראל מעביר אחת לכמה שבועות שיירת משאיות מלאות שקלים ישראליים כשרים לרצועת עזה, וכסף זה משאיר אותה חייה, בועטת ומשגרת קסאמים עלינו. כדבר הזה לא היה עוד בתולדות האנושות. מדינה שמממנת במו ידיה את אוייביה. ואני חשבתי שמדובר בניתוק הקשרים עם עזה החמאסית.



השרה המקשרת בין הממשלה לכנסת, השרה רוחמה אברהם בלילא, אישרה החודש בהודעה רשמית כי "מדינת ישראל מאפשרת העברת שקלים ישראלים לשטחי הרשות הפלשתינית, כולל בחבל עזה". לדבריה מדובר ב"אינטרס ישראלי", שבו תושבי עזה משתמשים בשקלים, ולכן "העברת הכספים לא תופסק נכון לשלב זה". מדובר בעשרות מליוני שקלים המגיעים כל חודש מיו"ש לעזה, דרך שטח ישראל. אילו ממש שיירות של משאיות, כסף מזומן, עם דיוקן גדולי הציונות, המזינות את עזה המורדת.



מדוע ממשיכה ישראל לעשות זאת? השרה אברהם בלילא: "בעקבות הסכם פאריז משנת 1994 בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית. עמוד התווך של ההסכם היה הסדר 'מעטפת המכס' אשר קבע כי משטר המכס והמסים העקיפים סביב השטחים שבשליטת ישראל והרשות יהיה אחיד, והפלסטינים יקבלו את חלקם על פי מנגנון סליקה מוסכם". לא נשאר הרבה מן ההסכם האומלל ההוא, הסכם פאריז, שחבל בכלל שנולד, אך ישראל ממשיכה להזרים כספים לעזה כאילו כלום. כאילו אין ממשלת חמאס, כאילו אין קסאמים, כאילו אנחנו בעצמנו איננו דורשים מכל מדינות העולם להחרים את עזה.



מאיפה מגיעים הכספים הללו? אילו כספים שמגיעים מבנקים פלסטיניים ביו"ש כמו בנק "קאהיר-עמאן" או "בנק פלסטין", ומקורם ברשות הפלסטינית של אבו מאזן, או בהעברות כספים מחו"ל. אילו כספים מארגוני "צדקה" בעולם (כלומר מערכת המימון האסלאמית הבינלאומית) ובהחלט יתכן גם מאיראן ומחיזבאללה. אין שום בעיה לכבס את כספי איראן דרך בנקים זרים בתנועות סיבוביות, למרות החרם הבינלאומי על איראן. האיראנים עושים זאת כל הזמן. הכספים נוחתים בהעברות בנקאיות ביו"ש, ומשם הם מועלים על משאיות, ונוסעים פיזית לעזה. אם חשבנו שהנייה מבריח איתו כספים במזוודות , או שהם מגיעים במנהרות מסיני, אז לא, אין צורך. הרוב מגיע דרך ישראל. מכספים אלה משלם חמאס משכורות לאנשיו, כולל הצבא שהקים נגד ישראל. לעיתים יש לחמאס צרכים מיוחדים, שלהם הוא נזקק לתוספת כסף, ולכן בחודש נובמבר 2007, למשל, אישרה ישראל העברת סכום של 105 מיליון שקלים לבנקים בעזה, לאחר שרזרבות השקלים בבנקים בעזה ירדו ל-252 מיליון שקלים בלבד.



בחלק גדול מן המקרים הכספים הללו אינם מופקדים כלל בבנקים בעזה, אלא מועברים במזוודות ענק לידי ממשלת חמאס, והיא נותנת אותם בראשית החודש לאנשיה, במזומן. מגיע "ביד", ניתן "ביד". זוכרים מה אמר ברוך במערכון של הגשש על הבנק? "אין לי בעיה ברוטו, אבל ביד".

הבנקים הפלסטיניים מתרצים את המעבר הזה של כספים במשאיות כ"תנועה פנימית בין הסניפים שלנו", בגדה המערבית ובעזה. לא יאומן.






|הלינק|http://www.gplanet.co.il/prodetails....asp?pro_id=716 |סלינק|

נערך לאחרונה ע"י אבי טרן בתאריך 25-02-2008 בשעה 17:43.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #5  
ישן 25-02-2008, 17:58
צלמית המשתמש של ori
  ori ori אינו מחובר  
אדמין לשעבר
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 42,600
אבי, זו ידיעה שאתה כבר העלית פה בעבר. אתה יכול לקשר גם להודעות שהבאת אז
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי טרן שמתחילה ב "אושר רשמית: ממשלת ישראל משלמת ומעבירה כספים לחמאס"

לפני 3 שבועות כבר העלית אשכול בנושא (אני הסתייגתי מהכותרת - אבל התוכן היה ונותר סופר-חשוב).
http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...ad.php?t=388957

העניין של העברת כספים לישי שטח שלרש"ף אין עליו אפילו שליטה נומינאלית (הממשלה ששולטת
ברצועה, דהיינו הממשלה הנבחרת של הרש"ף, היא לא זו שבה מכירה ישראל כממשלת הרש"ף), מה
שהופך את תירוצי הגברת בלילא (יותר נכון, את תירוצי מי שכתב לגברת בלילא) לשקרים מטופשים.

אין למדינת ישראל ש-ו-ם חובה להמשיך להעביר ולו גם שקל אחד לשטח שבו, לפי הגדרת ישראל, לא
שולטת הרש"ף - ועל כן לא חלים עליו הסכמי פאריס. יש כאן התפלפלות משפטית שנועדה להסתיר אמת
עצובה: בזמן שמתווכחים על כל מזוודת מזומנים שמגיעה דרך רפיח - ישראל בעצמה מעבירה משאיות
מזומנים לידי חמא"ס.

רזרבות השקלים בעזה הן דבר שצריך לעניין את ישראל מעט פחות ממצב גידול החסה באורוגווי. כל זמן
שבשדרות נפגעים ילדים, "בעיות הומניטאריות" בעזה צריכות להיות הקטנה שבדאגותינו. לא ייתכן
שאנחנו נטיל על שכמנו את הדאגה למי שיורה עלינו. זה מעבר לגבול האבסורד.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 25-02-2008, 19:44
  אבי טרן אבי טרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 64
למי שתוהה האם אני "טאלקבקיסט בתשלום"
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי מנגינת החליל שמתחילה ב "כרגיל-אני מאמינה לידיעה החמורה,מכמה סיבות."

אני לא. אבל אם יש מישהו מכם שיכול לסדר לי עבודה כזו אעשה אותה בחפץ לב בתנאי שאינה דורשת ממני לכתוב משהו שאינני מאמין בו. פשוט לשקר זה לא במסגרת הדברים שאני מוכן לעשות גם בשביל עבודה.

האם הנושא הזה מעסיק אותי ? כן. אני חוקר אותו ומוצא כתבות ומפיץ את הנושא (*)שהוא לדעתי פסגת הפסגות של החלם הישראלי. הכל בנוי כל מקסם השוא של הפוליטיקאים שחושבים שהם יוכלו לפתור את בעיות המזרח התיכון עם אבו מאזן ולכן חולמים על השבתו יום אחד למלוך על עזה. (זה עבד יפה עם באשיר ג'ומייל ?)

מנגד נמצאים ביבי וש"ס שחולמים על כיבוש הרצועה לא בשביל אבו מאזן אלא בשביל ישראל. אז גם הם לא פוצים פה נגד החלם הזה. גם "ישראל ביתנו" אינה עושה כלום נגד מעשה חלם זה - לא ברור לי למה.

אז הנה לכם השמצתי את אולמרט, ביבי, ליבני ברק, נתניהו ועוד - כל הפוליטקאים חדלי האישים ביחד. ונוסיף שלדעתי לבנק ישראל יש גם יד ורגל בהעברת השקלים משום שהבנק עושה רווחים נאים מהמרת המטבע.

טוב, עכשיו שהשמצתי את כולם מי יסכים לשלם לי ? אני בסך הכל טאלקבקיסט לא בתשלום שחושב שעם ישראל צריך להפסיק את מימון אויביו.....

(*) כן אני מפיץ את הנושא הזה גם בפורומים אחרים וגם באי מייל וגם בטאלק בק - אבל אני עושה זאת כאיש פרטי ולא בשם שום גורם. אולי אתם יכולים לעזור לי להניע את ממשלת ישראל לעצור את החלמאות שבהעברת כספים לחמאס ?

צה"ל בעצמו מאשר שאני צודק והכסף מגיע לחמאס:

"בצה"ל ציינו השבוע, שישראל ממשיכה לממן את משכורותיהם של עובדי משרדים ממשלתיים בהם שולט חמאס, באמצעות העברת עשרות מיליוני שקלים לרשות וממנה לארגון השולט ברצועה. בצבא מעריכים, שמימון זה מסייע לחמאס להפנות משאבים אחרים להתעצמות באמצעי לחימה ובחומרי חבלה."

http://www.haaretz.co.il/hasite/pages/ShArtPE.jhtml?itemNo=948154

נערך לאחרונה ע"י אבי טרן בתאריך 25-02-2008 בשעה 19:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 25-02-2008, 19:58
  אבי טרן אבי טרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 64
ומה חושב על כך החמאס ?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי טרן שמתחילה ב "אושר רשמית: ממשלת ישראל משלמת ומעבירה כספים לחמאס"

לפני פחות משבוע פירסם היומון הבין-ערבי "א-שרק אל-אווסט", היוצא לאור בלונדון, מדבריו של אחמד יוסף, יועצו של הנייה, שהצהיר כי חמאס שוקלת ברצינות את האפשרות להתנתק כלכלית מישראל.

באותו ראיון הוא אף התייחס גם לסוגיית השימוש בכסף ברצועה. כשנשאל אם חמאס שואף לזנוח את השקל הישראלי, הוא אמר: "בעתיד כן, ישנה הלירה המצרית, הדולר האמריקני והדינר הירדני. תושבי הרצועה יכולים לסחור במטבעות הללו". בעקבות הראיון ננזף יוסף על ידי ראשי חמאס. ( http://www.ynet.co.il/articles/1,7340,L-3504110,00.html )


כמובן שהוא ננזף - כי החמאס מבסוט מהשטויות של אולמרט וכמו שצה"ל מאשר:

"צהל: ישראל מממנת את החמאס"


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 25-02-2008, 19:59
  אבי טרן אבי טרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 64
מה היה קורה אם ממשלת ישראל היתה מקימת את החלוטיתיה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אבי טרן שמתחילה ב "אושר רשמית: ממשלת ישראל משלמת ומעבירה כספים לחמאס"

חמאס: ניתוק בנק הפועלים מעזה - עונש לפלשתינאים
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
מאת אבי יששכרוף, רם דגן ומוטי בסוק
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]


בנק הפועלים החליט להפסיק קשריו עם בנקים ברצועה בשל החלטת ממשלה על היות הרצועה "שטח עוין"; סמי אבו זוהרי: צעד חמור שישפיע קשות על החיים ברצועת עזה
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.haaretz.co.il/hasite/images/0.gif]
החלטת בנק הפועלים להפסיק את קשריו עם הבנקים ברצועת עזה הנה חלק מתוכנית ישראלית-אמריקאית להעניש את העם הפלשתיני כולו. כך אמר אמש (שלישי) דובר החמאס ברצועה, פאוזי ברהום. לדבריו, להחלטה "אין קשר לירי רקטות קסאם, אלא לניסיון להכניע את הפלשתינאים ולהשכיח מהם סוגיות יסודיות". איש חמאס, סמי אבו זוהרי, אמר כי מדובר בצעד חמור שישפיע קשות על החיים ברצועת עזה.

בנק הפועלים קיבל את ההחלטה בעקבות החלטת הממשלה בשבוע שעבר, להכריז על רצועת עזה כ"שטח עוין". משמעות הדבר כי שירותים כמו העברת מזומנים וכספים ייפסקו תוך מספר ימים, ותוך מספר שבועות יפסיק בנק הפועלים לסלוק את הצ'קים שמועברים מבנקים ברצועת עזה.

בעקבות ההחלטה של בנק הפועלים נותר בנק דיסקונט ערוץ הבנקאות היחיד של המשק הישראלי עם הרצועה, אבל בבנק מנסים לקבל אישור לבצע צעד דומה לזה של הפועלים, ובכך לנתק באופן סופי את הקשרים הפיננסיים עם הרצועה. מבנק ישראל נמסר כי "בנק הפועלים רשאי להחליט על דעת עצמו להפסיק את הפעילות ברצועה ואינו זקוק לאישור הפיקוח על הבנקים".



http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/907282.html



על פי רישיון שקיבלו, בנק הפועלים ובנק דיסקונט הם היחידים שמעניקים שירותים כספיים לרשות הפלשתינית. זאת כתוצאה מהסכמי פאריס עליהם חתומה מדינת ישראל. הפועלים ודיסקונט פועלים רק מול רשימה סגורה של בנקים ברשות הפלשתינית וזאת משיקולים כמו הלבנת הון וכסף המיועד לארגוני טרור.

שני הבנקים מספקים בעיקר שירותי תיווך, שבמסגרתם מעביר תושב עזה תשלומים עבור חשמל, מים ודלק לבנק המקומי שמעביר את הכסף להפועלים ודיסקונט, ואלה מעבירים בתורם את הכסף למספקי השירותים. מדובר בפעילות בלתי רווחית שמצריכה פיקוח רב, ובבנק הפועלים מיהרו להגיב להכרזת הממשלה ולהפסיק את מתן השירותים לרשות. מאחר שמדובר בפעילות שאינה רווחית, עשוי גם בנק דיסקונט לנקוט בצעד דומה.

גורם בכיר במערכת הבנקאות הפלשתינית אמר כי אם מוסדות ישראליים נוספים יפסיקו להעביר כסף לרצועה, הבנקים בעזה ייאלצו להפסיק את פעולתם. על פי מקורות פלשתיניים, החלטה עתידית של בנק דיסקונט להפסיק העברת מטבע ישראלי לרצועה, משמעותה הפסקה מוחלטת של כל פעילות כלכלית. לדבריהם לא תהיה שום יכולת לשלם משכורות או לסחור.

נערך לאחרונה ע"י אבי טרן בתאריך 25-02-2008 בשעה 20:03.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 25-02-2008, 22:58
  אבי טרן אבי טרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 64
ממש לא
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי מנגינת החליל שמתחילה ב "בנק ישראל לא מחליט על דעת עצמו.זו החלטה של ראש ממשלה"

אני ממש לא חושב שזו הסיבה. אין "השקעות בעזה".

יש שוק בעזה. שוק שצורך מוצרי תשתית וחקלאות בעיקר - ושוק זה ירד משמעותית מאז סגרו את רוב התעבורה במעברים.

אז החקלאים נפגעים אבל לא שמים עליהן מי יודע מה.

הדאגה כאן היא לרווחים של בנק ישראל - מדובר במיליארדים בשנה. זה פשוט מאוד: כל העברה בנקאית לעזה חייבת להפוך לשקלים פיזים שנכנסים לרצועה. כלומר בנק ישראל מקבל את המט"ח מחו"ל (מט"ח אירני, סעודי או אגודות צדקה עולמיות) ומצד שני מדפיס שקלים (זה בזול)

כל עוד השקלים הללו נשארים בתוך עזה הרווחים עצומים.

בנק ישראל מרויח על חשבון הסעודים והאיראנים. החמאס כאמור גם מעדיף את הפתרון הזה כי זה בכל זאת הכי פשוט בשבילו.

מתי בנק ישראל מפסיד - כאשר השקלים עוברים לקניות במצרים והמצרים מחזירים אותם אלינו ומבקשים תמורתם מט"ח - בנק ישראל חייב לספק.

עכשיו אתם מבינים איזה נזק אדיר עשתה פריצת פילדלפי ואתם חשבתם שהבעיה היא הברחת אמל"ח. לא הבעיה היא הפסד לבנק ישראל.

והצד השני זה הדאגה של אבו מאזן וסאלם פאייד לכך שהפסקת הזרמת המזומן תפגע בבנקים בעזה שהם בעצם בנקים פלסטינאים. מעבר בנקים אלו ללירה מצרית (כדי למנוע התמוטטות מחוסר מזומנים) תסמן את הפיצול של עזה מהגדה בצורה ברורה. אספקת המזומן תהיה פתאום אחריות מצרית.

תבינו.: יש בעזה מזומן אבל הוא בבתים לא בבנקים. זה תחילת הבעיה שאף אחד שם לא בוטח בכלום.

אבל אני שואל שאלה פשוטה: האם לנצח החמאס ישתמש בשקלים ? האם לא יבוא יום ששקלים במזומן אלו יוזרמו החוצה ובנק ישראל יאלץ לפדות אותם ?

נערך לאחרונה ע"י אבי טרן בתאריך 25-02-2008 בשעה 23:05.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 26-02-2008, 06:20
  אבי טרן אבי טרן אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 30.09.07
הודעות: 64
תיקון קטן
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי אבי טרן שמתחילה ב "ממש לא"

ערכתי מחדש את החישובים על פי מספר חודשים שידוע כמה עבר בהם.

היו חודשים שעברו כ 50 מיליון ש"ח והיו חודשים חריגים בהם עבר מעל 100 מיליון ש"ח.

כך שהרווחים הם בסביבות קצת פחות ממליארד ש"ח בשנה - לא מילארדים כפי שכתבתי בתחילה.

כמובן שהכל זמני עד אותו יום ששקלים יתחילו לחזור מהרצועה לכוון ישראל.

תחשבו על זה כך: שטר שמדפיס בנק ישראל זה בעצם כתב התחייבות של מדינת ישראל לתת לנושא השטר תמורה בסך השווה לערך השטר. זוהי בעצם איגרת חוב. בתוך המדינה יש כאלו שטרות אבל רובם מופקדים בסופו של דבר בבנקים ומגיעים חזרה לבנק ישראל מידי יום (כי הבנקים רוצים לקבל עליהם ריבית מבנק ישראל במקום להחזיק אותם אצלם) כך יוצא שרק אחוז קטן מכמות הכסף שבישראל היא בעצם מזומן בידי הציבור.

בעזה המצב שונה: הציבור מושך את המזומן מהבנקים ומחזיק בו. כמו כן הבנקים העזתים אינם מסוגלים לעשות העברה מידי לילה לבנק ישראל לצורך קבלת ריבית over-night

התוצאה שהם נאלצים כולם בנקים ועזתים לשבת על כמות גדולה של מזומן. כאן טמון הרווח הגדול של בנק ישראל. הכל עובד עד הרגע ששטר השקל חוזר איך שהוא לישראל.

על חשבון מי הרווח הזה : היסברתי כבר והראתי שהחמאס מבסוט מהמצב וחושש להפסיקו. החמאס מקבל את השקלים הדרושים לו פעילות שוטפת ולכן הוא נהנה מהמצב. אז מי המפסיד: המפסידים הם התורמים של החמאס: איראן , סוריה ו"אגודות הצדקה האיסלמיות" ברחבי העולם. בעצם ניתן להסתכל על העיסקה כך: הן מעבירות לבנק ישראל מט"ח ומקבלות תמורתן שקלים שבנק ישראל מדפיס(עלות ההדפסה נמוכה) ובמקום להשתמש בשקלים אלו במשק הישראלי ולקבל תמורה מהם הן מעבירות את השקלים לחור השחור לעזה.

כאמור רווח זה עלול יום אחד לההפך להפסד כפי שהיה כאשר שקלים מעזה עברו למצרים, קנו בהם סחורות והכסף היגיע לבנקים מצריים שהעבירו אותו לישראל לפרעון וקבלת מט"ח תמורתו - כלומר ברגע אחד הפך הרווח הגדול של בנק ישראל, רווח של חודשים - לרווח של סוחרי אל-עאריש. (הבנק עדיין הרויח מכך שעבר זמן מאז שלח את השקלים לעזה עד שחזרו אליו - כלומר זו היתה הלוואה ללא ריבית שהוא קיבל מהעזתים אבל זה כבר כסף קטן 1%-2% מתוך מאות מילונים הם מיליונים בודדים ולא מילארד)

עכשיו השאלה היא כזו: נכון שבנק ישראל מרויח אבל האם עם ישראל מפסיד מהעיסקה הזו ?

גם אם בשורה התחתונה של השקלים יש כאן רווח האם ראוי להמשיך את החלם הזה ?

ויש כמובן את גורם הזמן: בר-און, פישר אולמרט יודעים שיבוא יום והחמאס ימצא פתרון אחר (כאשר יהיה לו נוח לעשות זאת - החמאס הרי עובד עם הראש וחושב לזמן ארוך) באותו יום יחזרו השקלים במזומן לישראל אבל זה מן הסתם יהיה בקדנציה של ביבי או ברק או ליברמן וגם יהיה כבר נגיד חדש לבנק ישראל אז מה איכפת להם הטווח הארוך אם בטווח הקצר יש להם רווח ?

נערך לאחרונה ע"י אבי טרן בתאריך 26-02-2008 בשעה 06:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 13:02

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר