שיפור עצום ביכולות הרובוטים החמושים - ע"י מערכת שו"ב של משחקי מחשב
הרובוטים המיוצרים כיום מסוגלים לבצע משימות בצורה מעוררת התפעלות; דבר שלא מנע מחברת Chatten Associates להמציא את הHARV ע"מ להעלות את הטכנולוגיה בעוד דרגה. המערכת מורכבת ממצלמות וידאו על גוף הרובוט וסט משקפי-צג המצוידים בגירוסקופים וחיישני תנועה.
לפי ממצאי DAPRA, כשהוסיפו את מערכת הHead-Aimed Remote Viewer לרובוט חמוש, היעילות של המתפעל עלתה בין 300 ל-400 אחוז. השימוש המקורי במסך רגיל הקשה לדמות את המצב בשטח ומעבר להאטה כללית בשליטה, התפעול היה מגושם ולא יעיל במיוחד(כ15% מהמטרות שזוהו כאוייבים היו טעויות). עתה, מצלמת המערכת בעצם מדמה את הראש והצוואר של הנוהג כמוצבות על הרובוט עם אופצית סיבוב הראש ב360 מעלות(מעין כיסא נהג וירטואלי), סגנון המוכר ממשחקי הFPS(ירי בגוף ראשון).
עלות המערכת (שכוללת בין היתר גם זום מסיבי, סאונד סטריאופוני ואופציות אמר"ל וליזור) כ40,000$.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי Daniel310RO שמתחילה ב "שיפור עצום ביכולות הרובוטים החמושים - ע"י מערכת שו"ב של משחקי מחשב"
מוזר שזה רק עכשיו נכנס לתחום הרובוטים הלא מאוישים, הרי במטוסים זה כבר קיים לא מעט זמן (הקסדה של אלביט), וזה רק טבעי שזה יכנס לכל תחום הרובטיקה...
שאלה (שאולי נראית קצת אדיוטי) - איך עד עכשיו שלטו ברובוטים? ג'ויסטיק? (אני זוכר שיצא לי לראות חברה של יהל"ם מסתובבים עם משהו כזה) ואם כן, למה? הרי העבר או ראייה כמו בקסדה של אלביט זה לא דבר חדש יותר מדי, למה לקח כל כך הרבה זמן?
בתגובה להודעה מספר 4 שנכתבה על ידי Daniel310RO שמתחילה ב "עד עכשיו השליטה באמת היתה באמצעות ג'ויסטיק"
שיקול מפתח בכל התפתחות הרובוטיקה הצבאית, הוא חוק התמורות המואצות של ריי קורצוויל שמשמעותו שהתפתחות המחשוב, הבינה המלאכותית, והחומרה אינה בקצב לינארי כי אם בקצב דבל אקספוננציאלי, כך שהתכנות טכנולוגית שבנקודת הזמן הנוכחית נראית שתקח עשרות שנים, תקח בעצם רק שנים ספורות. הוא הדבר ביחס למחיר של המערכות שהולך ויורד במהירות, כך שמה שעד אתמול היה בשמיים (תרתי משמע) הופך להיות ארצי ואפשרי לחלוטין גם ביחס לרובוטיקה קרקעית.