לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 16-02-2008, 11:01
  mrwiseass mrwiseass אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 03.12.07
הודעות: 409
מאמר גיבוש חובלים פברואר 2008

טוב אז החלטתי לכתוב מאמר למרות שיש מלא מאמרים כי רציתי לתרום חזרה, עזרו לי מאוד כל המאמרים לגבי הגיבושים השונים.
אגב, הגיבוש היה מיועד למאותרים צדדיים אבל אני ועוד כמה שם הגענו מיום סיירות וכו'

יום ראשון:
אחרי שנרשמנו בתחנה בחיפה וכו' לקחו אותנו לבסיס חיל הים בחיפה (הגיבוש לא שם אלא בבה"ד) שם הראו לנו סטיל והרצו לנו עליו קצת, אני חייב להגיד שדי התרשמתי ועד אז חשבתי שהסטילים הם יותר קטנים, קיצור זה הרעיל אותי קצת (סהר 4.5). בא מפקד של הגיבוש גם ואומר לנו שכדאי לנו שנהיה קצינים בצבא בלי קשר לתוצאות הגיבוש ושזה יועיל למדינת ישראל וכו'
אני גם חייב לציין שבניגוד לגיבוש טיס שהייתי בו וביום סיירות למשל, הארגון שם לפחות בפעם הזאת היה קצת בלאגן, היה רק מיניבוס אחד לכל הגיבוש מה שגרם לבסוף שכמעט כל הגיבוש עשה את הטיול ברגל מתחנת הרכבת עד לבסיס ואז לבה"ד שזה לא רחוק אבל בכל זאת הרבה ילדים.
הגענו לבה"ד והתיישבנו בבית החובל, בדקו לנו דופק וחום ונתנו את הטפסים הרפואיים, התחלנו לעשות שלשות ולמדנו מזה 90 לכח וכל השטויות האלה, ומשם המשמעת התחילה בעצם, אחרי שהרמה הגופנית ורמת העונשים ירדה פלאים רמת המשמעת עלתה והם הקפידו עליה (אני מתכוון לתזוזה בהקשב ודיבורים וכו').
לקחנו גם מדים וחגורות הצלה, חגור עם 2 מימיות ונשק והלכנו לאוהלים, אוהלים מפוצצים, כל אוהל 40 ילד ואין מקום לזבוב בין מיטה למיטה.
הלכנו לאכול ובעיקר כל היום הראשון תיזזו אותנו, הכנסנו מיטות לאוהלים (אפילו נתנו לנו מזרונים:confused ,
רק בערב המילואמניקים (שהם בעצם אלה שמדרגים אותכם ונותנים חוות דעת) הוציאו אותנו למסעון הליכה ובאמצעו משימה שבה יש 10 דקות לפתרון אישי ו10 דקות לדיון קבוצתי (אל תשבו כמו דגים מתים ואל תגידו כלום).
בנוסף אחרי התרגיל נתנו לכל אחד חוברת כזאת של דפים שבפנים יש חומר לימודי שמשותף לכולם וחומר אינדיווידואלי שממנו צריך לבנות הרצאה, על החומר הלימודי יהיו מבחנים אחר כך.
חוץ מזה בעצם כל היום היה סתם סחבת וארגון וכו'
אגב, הצוערים (אלה שמתזזים אותכם כל הזמן) לא מעריכים אותכם ולא בודקים אותכם ולא כלום, כל מה שיש להם זה פנקס שבו הם רושמים חברה שעשו בעיות משמעת, אז אתם לא חיבים להצטיין לידם אבל חייבים לא לעשות בעיות לידם ובכלל (למרות שאני ממליץ לרוץ ולהצטיין כל הזמן).
נתנו לנו איזה חצי שעה לשבת וללמוד ליד האוהלים ואז שלחו אותנו לישון באיזה 10 וחצי,
מזלי שהתעוררתי ב2 וחצי בערך כי זה שלידי נחר ברמה מטורפת אז שמתי עלי 2 שמיכות והתחלתי ללמוד (עם פנס, מומלץ!!), קודם כל יש חומר שכתוב עליו שצריך ללמוד אותו ביום הראשון אז באמת תלמדו אותו ביום הראשון כי כבר ביום השני יש עליו מבחנים.

יום שני: (יום ים)
העירו אותנו ב5 בערך ואמרו לנו לצאת עם בגד ים וחולצה קצרה בלבד (חיפה, גשם, חורף, רוחות) עם חגורת ההצלה, הובילו אותנו למפרצון שכזה, שם אמרו לנו לקפוץ לתוך המים (קשה להסביר קור שכזה) ואז הוציאו אותנו והריצו אותנו קצת כדי שנתחמם, החלפנו למדים יבשים וחזרנו למפרצון בכדי להתחיל את יום הים, הרמנו סירות גומי לתוך המים, הבאנו ציוד ושיפצרנו אותו אל הסירה, ניפחנו את הסירות, כל מחלקה התחלקה ל2 (לא יותר מ8 בסירה), ויצאנו לדרך.
במשך כל הזמן במים המפקד נתן כל הזמן למישהו לפקד על החותרים, מה שאומר לתת קצב ולהחליט מי חותר ימין או שמאל.
בנוסף כל הזמן המפקד נתן למישהו משימה והוא היה צריך להיות המפקד במשימה הזאת (בודקים מנהיגות וכו'), משימו שטותיות כמו לבנות כל מיני מבנים מחבלים ומשוטים וחולצות וכו'
כמו כן יש שלב ביום ים שאנחנו שטים לסירת גומי עגולה שאטומה מלמעלה כמו אוהל כזה ונכנסים לבפנים 2 סירות, בערך 16 איש, זאת סירת ההקאות, הרצפה שלה בנויה מגומי דק כדי שהיא תזוז כל הזמן ובקיצור חברה מתחילים להקיא אחרי זמן מסוים, ואז באמצע המפקדים נכנסים ונותנים לכם משימה, 10 דקות לפתרון אישי ו10 לדיון קבוצתי, רוצים לראות מי יכול לתפקד אחרי הקטע של ההקאות וזה, אבל להקאות עצמן אין קשר, הרבה שהקיאו עברו בהצלחה את הגיבוש.
אחרי זה חוזרים ליבשה אוכלים ומחליפים לבגדים יבשים באוהלים, עושים פירוק סירות ועבודות רס"ר,
ואז חוזרים קצת לבית החובל, נותנים שוב איזה חצי שעה ללמוד, נותנים לנו לעשות מבחנים וגם לוקחים אותנו לאולם להראות לנו סרט על 2 נושאים מתוך החומר הלימודי (אומרים לכם לא להרדם אבל חושך וכסאות נוחים אז כולם נרדמים), ארוחת ערב ושולחים אותכם לישון יחסית מוקדם ביום הזה, לא זוכר שעה.

יום שלישי: (יום יבשה)
ביום הזה מתעוררים מוקדם יותר בערך ב3 בלילה ויוצאים למסע עם הפק"לים (3 פקלים: שניים ג'ריקן ואחד אלונקה), מסע הרבה יותר ארוך מהקודם ובהליכה הרבה יותר מהירה אבל בלי ריצה ועל אספלט,
בעצם מלא הקפות סביב הבה"ד, אחרי המסע לוקחים אותנו ישר לכיתת מבחנים ועושים לנו את החלק השני של המבחנים, וגם משימת 10+10 (צריך להראות ערנות אחרי המסע ולא שביזות).
לאחר מכן ארוחת בוקר ומתחילים להכין ציוד ליום יבשה (חביות, קורות, ציוד לאוהלים וכו'),
יום יבשה זה בעצם כמו יום ים רק ביבשה, כל הזמן מישהו מהמחלקה צריך לפקד על משימה ובין לבין מישהו צריך לתת הרצאה על הנושא שלו.
אחרי יום היבשה מתזזים אותנו קצת, מחזירים ציוד של יום יבשה, ארוחת צהריים, ראיון אישי עם המפקד המילואימניק, ממלאים גם שאלון סוציומטרי ושאלון אישי, מתחילים להזדכות על ציוד, מחזירים את כל המדים וכו' נשארים על אזרחי,
אבל אז הצוערים עדיין לא שוברים דיסטאנס ומתזזים אותכם ועדיין צועקים (שזה מאוד משביז פסיכולוגית כשחושבים שזה נגמר), חלק מתוך הגיבוש לוקחים גם לפסיכולוג (כאלה מתנדנדים שלא בטוחים לגביהם) וחלק גם לוועדות אלקטרו\מכניקה (כאלה שלמדו מקצועות שקשורים לזה בתיכון או ביג' יד' ), ואז בערב מתכנסים בבית החובל והצוערים מתחילים להעביר צחוקים ולרדת עלינו, אחרי זה גם כולם רשמית שוברים דיסטאנס, כולל המפקדים הבכירים.
אוכלים ארוחת ערב ומסיימים כמה תהליכי ציוד ושטויות ואז חוזרים לאוהלים ללא השגחה ובעצם משתוללים, בחלק הזה אמרו לנו ללכת לישון מתי שבא לנו, אף אחד לא השגיח עלינו ופשוט טרור הלך שם, כשכיבו את האורות הלכנו לישון.

יום רביעי:(תוצאות)
ביום הרביעי קמים ב5 בערך מקפלים אוהלים ומנקים אותם, עושים בעצם סיום לגיבוש, אוכלים ארוחת בוקר ומתיישבים בבית החובל למסדר הטילים, במסדר הזה אומרים מי עבר לוועדות ומי הולך הביתה,
מנחמים את אלה שלא עברו, באמת שהיו חברה טובים שחשבתי שיעברו ולא עברו.
אחרי זה כל מי שנשאר סתם יושב ומחכה במתח לוועדות, שואל סתם שאלות כל מפקד שעובר על ידו,
צוחקים קצת, משתוללים על השקם וזהו, הולכים לוועדות.
נכנסים לוועדות, ההחלטה כבר נקבעה, הוא שואל אותך מספר שאלות ואז מודיע לך אם עברת או לא,
יוצאים החוצה שמחים ומאושרים, כל מפקד בתורו מביא לך כאפה רצינית על הגב (ממש רצינית),
מתכנסים בבית החובל מרימים כוסית, המפקד אומר שהגיבוש הזה היה קל אבל שהקורס קשה ואנחנו צריכים להתאמן גופנית לקורס וזהו, הולכים הביתה.

מספרים:
120+ התחילו את הגיבוש.
110+ סיימו את הגיבוש.
38~ עלו לוועדות.
35~ התקלו סופית לקורס.

אני עברתי והתקבלתי ונקווה שגם אתם.

הערות:
-קודם כל הגיבוש לא קשה פיזית בכלל, המסעות בהליכה מהירה אבל באמת שטויות גם למי שלא התאמן בכלל, כמעט ואין ספרינטים אבל עושים כל דבר קטן בריצה, אף פעם לא בהליכה.
-צריך להתבלט בגיבוש, אין מה לעשות לפעמים צריך להיות אסרטיביים אבל רק אם יש משהו חכם להגיד, לא סתם לצעוק.
-אל תבואו עם גישה מזלזלת, הרבה שם היו ככה ובגלל זה לא הצטיינו.
-באמת שתתנו את הראבק בהכל, לא רק פיזית, תשתתפו בכל משימה, אל תרדמו, תמיד בכל שניה תלמדו את החומר לימודי שלכם, תקחו אתכם עט לכל מקום בגיבוש, תביאו דברים לשיפצור כמו אזיקונים אולר וחבלים מהבית, ותהיו חדים וערניים תמיד.

ציוד: שעון!!!! 2 עטים!!!! נעליים להחלפה, חולצות מתחת למדים-קצרות\ארוכות בהתאם לעונה,
זהו בינתיים, יש עוד ציוד כמו בגידם וכו' אזל זה הכי חשוב.

יכול שאני אערוך בהמשך, בינתיים זהו, בהצלחה לכולם.
נ.ב.
סליחה על החפירה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 21:30

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר