לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 14-04-2005, 19:03
  Orna** Orna** אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 14.02.05
הודעות: 243
שלח הודעה דרך ICQ אל Orna**
6 שנות מאסר לפקיד ציבורי שגבה שוחד מיני בעד סילוק חוב

יעקב כהן מחברת הדיור הציבורי נהג לגבות שוחד מיני מנשים תמורת סילוק חובותיהן. היום הוא בא על עונשו
ענת שיחור-אהרונסון
14/4/2005

החטא ועונשו: בית משפט השלום בתל-אביב גזר היום שש שנות מאסר על יעקב (ג'קי) כהן, בכיר לשעבר בחברת הדיור הציבורי חלמיש, ש הורשע בשורה שלמקרים של לקיחת שוחד מיני, מרמה והפרת אמונים והטרדות מיניות. כמו כן חויב כהן לשלם 40 אלף שקל פיצויים למתלוננות.

כהן, לשעבר מנהל הגבייה של חברת הדיור הציבורי "חלמיש", הבטיח לנשים קשות יום ועניות שהתגוררו בדירות של החברה, להפחית את חובן לחברה תמורת יחסי מין מלאים. הוא נהג לומר לדיירות משפטים כמו: "את בידיים שלי" ו"עם כל 'מספר' יירד לך החוב".

הנאשם לא הסתפק בשוחד מיני ודרש וקיבל בחמישה מקרים שונים כ-10,000 עד 12,000 שקל מדיירי חלמיש - תמורת להפחתת חובם לחברה עצמה.

באישום הראשון הורשע כהן שקיים פעמיים יחסי מין בצורה משפילה עם דיירת חלמיש בדירתה, ובתמורה ביטל את חובה לחברה. בעדותה בבית המשפט סיפרה האישה: "הוא הוריד את המכנסיים והייתי בחדר, אפילו לא שכבתי על המיטה, בעמידה הוא החדיר את איבר המין שלו....והלך. הוא אמר לי: 'אני הולך, יש לי פגישות, יש לי דברים חשובים לעשות'. הוא אמר שיעזור והוריד לי חוב".

קורבן נוסף שהנאשם הטריד מינית, סיפרה כיצד הניח את ידו על ירכה, לקח את ידה, הניחה על אבר מינו ואמר לה ש"יהיה לה כדאי" לקיים איתו יחסי מין. המתלוננת סירבה להצעת הנאשם לקיים עמו יחסי מין תמורה להפחתת החוב. ואולם כהן לא ויתר, לחץ עליה פעמים רבות ואף שלח לביתה חוקר של חברת חלמיש כדי להטרידה. הוא המשיך והציע לה: "אם את רוצה, לא יהיה לך קשיים, יהיה לך הכל טוב. את צריכה לשכב איתי, את צריכה לבוא איתי ולשכב. את ביד שלי".

למרות סירובה של האישה המשיך כהן ללחוץ עליה ושוב הבטיח ("עם כל מספר, יירד לך החוב") ואיים ("את תלויה בי, רק בי"). בסופו של דבר, נעתרה האישה לקיים אתו יחסי מין מלאים במלון.

דיירת נוספת של חברת חלמיש שנפלה קורבן למעשיו, סיפרה כי ניגשה לחברה לברר את זכאותה לרכוש את הדירה. הנאשם בירר את פרטיה, הגיע לביתה ללא הודעה מוקדמת, בתירוץ שבא לסייע בענייניה מול החברה, ואז החל ללטף אותה, והציע לה לקיים עמו קשר מיני תמורת הפחתת החוב. לדבריה, הנאשם אמר לה: "אני אביא את הקפה, ואת את הקצפת".
"דחק את הנשים לפינה"
השופט חנן אפרתי מתח בגזר הדין ביקורת קשה על כהן. "הנאשם ניצל באופן ציני ציבור של אנשים קשי יום, חלכאים ונדכאים שגורלם המר עמם, שהפרוטה לא מצויה בכיסם, וחלקם סובל מליקויי בריאות כאלה ואחרים, לרבות משפחות רעועות ומפורקות".

בהתייחסו ללחצים שהפעיל כהן על דיירות "חלמיש" אמר השופט: "הנאשם דחק את הנשים לפינה, שבה הצטרכו לבחור בין שתי חלופות גרועות - קשיים כלכליים ומצוקה והשלכה מהדירה לרחוב, או היעתרות לגחמותיו הפנימיות של הנאשם".

השופט הביע שאט נפש ממעשיו של כהן וקבע: "הוא מעל בתפקידו וניצל במודע חולשה חברתית וחולשת דעת של אלה שנזקקו לשירותיו. הוא ביזה אותן תוך ניצול יחסי כוחות בלתי שווים". כמו כן הוא ציין שהנאשם "לא הביע חרטה אמיתית, ורק התנצל בלבד בפני בני משפחתו וחבריו".

ואולם בסופו של דבר השופט אפרתי החליט להסתפק ב-6 שנות מאסר ובקנס בשל מצבו הבריאותי הלקוי של כהן ובשל גילו המתקדם.

נערך לאחרונה ע"י Orna** בתאריך 14-04-2005 בשעה 19:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:42

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר