05-01-2008, 20:19
|
מנהל פורום מוטוריקה ורכב
|
|
חבר מתאריך: 08.02.06
הודעות: 3,897
|
|
השאלה שלך מורכבת מאוד מאוד!
טורבו מחברים בין הסעפת פליטה(לגזים הנפלטים) לבין הסעפת יניקה(יניקת אווויר ודלק).
עכשיו ככה:.
הטורבו זה 2 טורבינות שמחוברות במקביל על אותו הציר ושניהם בתי תאים נפרדים.
כאשר המנוע פועל יותא לחץ של גזים(עשן) הלחץ של העשן מסובב טורבינה, הטורבינה שמסתובבת מסובבת גם במקביל את הטורבינה המשותפת לה באותו הציר, והטורבינה המשותפת(משנית ניקרא לה) יונקת אוויר ודוחסת אותו לסעפת היניקה, וכך למעשה הטורבו עובד.
לא בכל רכב ניתן לשים טורבו(לגדוש אותו) כי יש רכבים שעובדים על קרבורטור אגב שגם מספר בודד של רכבים עם קרבורטור ניתן ליגדוש לא רק רכב עם הזרקה.
בקיצור הטורבו דוחס אוויר למנוע ע"י הכוח של הגזים הנפלים אגב העוצמה של הגזים הנפלטים מהמנוע זאת אנרגייה מבוזבזת לכן אנו מנצלים את האנרגייה הזאת למען הוספת כוח למנוע.
כמובן שככל שנכניס יותר אוויר למנוע אז גם הצריכת דלק תעלה=כוח.
ניתן לגדוש כמעט כל מנוע של רוב הרכבים בעלי הזרקה ומספר קטן של רכבים עם קרבורטור.
אפשר לגדוש הרבה מרוד את המנוע והוא לא ילך כל כך מהר ויחזיק המון זמן, סביר להניח שטורבו ישבוק חיים לפני המנוע הרבה לפני
כל מנוע והעמידות שלו בפני הגדישה יש מנועים שיכולים להתמודד עם גדישה חזקרה ויש מנועים שפחות חזקה, למנועים שלא יכולים לעמוד בגדישה חזקה אז מחזקים אותם ע"י חיזוק הבוכנות,שסטומים,גל הארובה(קראנקשאפט)וכו.
אם יש עוד שאלות אשמח לעזור.
יקיר.
נערך לאחרונה ע"י yakir1111 בתאריך 05-01-2008 בשעה 20:22.
|