לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 31-12-2007, 22:29
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
צבאי עבירות טנקים

ציטוט:
במקור נכתב על ידי gigeorge
אכן, בראשית שנות ה-90 בוצעה הערכת כדאיות להמשך פרויקט המרכבה \ שילוב מקביל של M1.

האברהמס נבדק בשתי גזרות: דרום הארץ, שם עבירותו ומהירותו השאירו את סימן 3 מאחור, הרבה מאחור...
אך בבדיקת הטנק באזור צפון הארץ, קרי רמה"ג ומתאר לבנון - הבולדרים דפקו את מערכות ההינע של האברהמס, החל מהתמסורת, וכלה במזקו"ם...

מבחינת מיגון וטנקיוניקה (על משקל אויוניקה...) - תמיד אפשר לשפר ולהוסיף, ראו מקרה מג"ח 7ג הבנוי על פלטפורמת M60...


לא הובא מקור לידיעה אך התוצאות נשמעות הגיוניות. גם בימי השוט והמגח (עם אותו מנוע וממסרת) המגח היה מלך החולות (נסע מהר, לא פרס) והשוט היה מלך ההרים. בזמנו הייתי חלוץ של גדוד שוט בביר תמדה כחצי שנה לפני מלחמת יום כיפור. היינו עושים תחרויות (במסגרת ניסויי דרך) עם מגחים של בסיס סמוך. בחולות הם לקחו אותנו, ובשטח גבעי, אנחנו אותם. (דרך אגב, החזירו אותנו לצאלים חודש לפני המלחמה).

ברצוני לדון במאפייני הטנק שתורמים לעבירות. קיימים כמובן יחס הספק למשקל ולחץ הקרקע. צורת המזקום משפיעה הרבה וכן הממסרת.

רמת הנהיגה גם היא גורם חשוב.

זה מה שעולה בדעתי כרגע. אשמח ללמוד דברים נוספים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 01-01-2008, 00:51
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
פרספקטיבה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי דוד שמואל שמתחילה ב "עבירות טנקים"

ההבדל בין השוט למג"ח היה נושא לויכוחים אין קץ אך ערכו היסטורי בלבד.
אני עברתי מהשוט למרכבה שלוש (בדרך עשיתי קק"ש על מגח 6 וקורס מ"פים על מרכבה 2ב) כך שיש לי פרספקטיבה דיי רחבה על עבירות טנקים.
המעבר משוט למרכבה שלוש הוא כמו החלפת הסוסיתא או הפיאט 128 במזדה 3 או רכב מודרני אחר. ההבדל בקריאת השטח ובסגנון הנסיעה הוא כמו מעבר מג'יפ לטנק.
מה שבשוט הוא סכין שיש לשבור בחדות למרכבה זה באמפ קטן שלא מצריך הורדת מהירות. מהירות שבשוט אפשרית על משטח ישר חלק וארוך בסמל"ש היתה אפשרית גם בבולדרים. בולדרים שהשוט עובר ב 10 קמ"ש מקס לשמל"ש זה שטח פתוח למהירות מקסימלית (בכלל נהגי שוט היו הגרועים ביותר בסמל"ש, בגלל שלא התרגלו להפסיק לשבור סכינים).
באחד משטחי האש היה ואדי ששימש את השוטים לאימון ציר הררי קצר. הינו יורדים בצד אחד ועולים בזיג זג איטי לצד השני. שהגיעו המרכבות הפכנו את הואדי לקו עמדות חדש שאפשר שיפורי V ברווס ב"נהג אחורה מהר".

בקיצור עבירות הטנקים עלתה מדרגה עם המעבר לסימן אחד, עוד כמה מדרגות במעבר לסימן שתיים וקומה שלמה במעבר לסימן שלוש. איני מכיר את הסימן ארבע אבל אני מעריך שמדובר בכמה מדרגות נוספות.
שאלות כגון מיקום המנוע, סוג הזחל וכדומה שוליות ביחס למעבר ממזק"ום שמעביר את המכה לצוות למזק"ום מודרני ממנוע 700 ושני הילוכים שמעבירים ביום טוב 450 כ"ס להינעים, לאלף פלוס כ"ס וממסרת מודרנית. כמו שאמרתי פיאט 128 מול רכב חדש מ2007.
פן נוסף של עבירות, תקלות המזק"ום ומערכת ההנעה למינהיןץ. במג"ח יצאת בפלוגה לשטח הררי חזרת במחלקה, בשוט חזרת בשתי מחלקות או לפחות השארת שני טנקים בשטח (הינע נפל, מנוע הלך וכו'). בסמל"ש גם יש תקלות, אבל בקנה מידה אחד פחות. דיברתי עם חבר טוב מג"ד סמל"ש, שסיפר שבתרגיל הגדוד האחרון לפני כמה חודשים נתקעו שני טנקים בלבד לכול הגדוד לכול אורך שבוע האימון.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 01-01-2008, 11:42
צלמית המשתמש של יוסיפון
  יוסיפון מנהל יוסיפון אינו מחובר  
מנהל פורומי צבא ובטחון, מילואים והלוחות
 
חבר מתאריך: 07.04.02
הודעות: 23,839
Facebook profile Follow me...
בתגובה להודעה מספר 13 שנכתבה על ידי Tal53 שמתחילה ב "פרספקטיבה"

איפה יש עליית כמה מדרגות בין הסימן 2ב ל3?
מבחינת החט"כ - ההבדל היחיד שאני מכיר הוא בניתוק המניפות שמספק עוד 300 כ"ס אך לפרק זמן קצרצר. זה מאד יעיל בעליות קשות שנדרש בהן "כח מתפרץ", אך דורש מיומנות גבוהה של נהיגה מהנהג, דווקא בקטעים היותר בעייתיים הואצריך להוריד את תשומת הלב מהדרך ולהקדיש אותה למנוע.
במעבר שטח ושיכוך זעזועים דווקא ל2ב יש יתרון מסויים על ה3 ו-4. בעיקר בנסיעה לאחור. הסבר: במרכבות 3 ו-4 כל הזרועות מורכבות כך שבנסיעה לפנים הבוגי נגרר ואילו בנסיעה לאחור הבוגי נדחף. במעבר של שטח "מפורג'ע" יש לצורה הזו חיסרון היות ואל כל "ג'עג'וע" (גבעונת קטנה), סכין או בולדר כל הבוגים מגיבים באותה הצורה. במרכבה 1 ו2ב הזרועות מחולקות כך שחצי מורכבות לפנים וחצי לאחור. זה אמנם פוגע במהירות הטנק בנסיעה על צירים, אך יעיל יותר בשטחים קשים. כמובן שהעברת הכוח לזחל טובה יותר בצורה כזו.
עד כמה שאני מבין הסיבה לכך שמתקינים את כל הזרועות באותו הכיוון היא העדפה של ההיבט הלוגיסטי-חימושי על פני עבירות ומהירות.
_____________________________________
אני כותב רק מה שאני יודע, או שאני חושב שאני יודע ואם אין לי מה להוסיף - אני שותק, מקשיב ולומד!
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
© יוסיפון - על כל האמור בהודעה זו חלים כל כללי זכויות היוצרים הקבועים בחוק. לשם קבלת הרשאה להעתקה או לשימוש במידע יש לפנות אלי לדוא"ל yossifoon@fresh.co.il


נערך לאחרונה ע"י יוסיפון בתאריך 01-01-2008 בשעה 11:59.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 01-01-2008, 16:16
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
עבירות? נו טוף
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי יוסיפון שמתחילה ב "לD)9 אולי יש עבירות של מכשול..."

לגבי השרמן, יש לציין שהעובדה שהוא "סחב" טוב נובעת (כמו בטירן) מהיות תיבת ההילוכים מכנית ולא הידראולית. בתיבה מכנית, אפ המנוע מספיק חזק כדי להתגבר על המכשול, הרי שהשילוב המכני (אין החלקה) יגרום לתנועה עד לחוסר היכולת להתגבר. בממסרות הידראוליות כמו ה-CD650 של אליסון ע"ג כל המגחים והשוטקלים על נגזרותיהם, קיים מצב שבו ממיר המומנט יחליק כתוצאה מחוסר היכולת להתגבר.

מזקו"ם הצנטוריון, שרמן ומרכבות 1 ו-2 הינו מושתת על עגלות מרכוב זוגיות בהן יש זרוע קידמית וזרוע אחורית. בעצם בכל מיתלה כזה יש זוג גלגלים נדחף וזוג נגרר. במרכבה 3 ו-4 (כמו במגחים, רוכבים, רומחים ונגמשי M113ׂ , הזרועות הינן נגררות (TRAILING ARMS)ת, דבר המקל על התקדמות הטנק בתנועה לפנים. הסיבה אינה לוגיסטית, יוסיפון, אך שאר ההסברים שלך נכונים. נציין רק שריסון הזעזועים בסימני 3+4 הינו טוב לאין ערוך מקודמיהם.

זחלי צנטוריון האש-פאפי, אמנם היו בשימוש באירופה אך הוכנסו לשימוש בצה"ל בעיקר על הנקפדון, כדי לא להרוס את תשתית הכבישים בדרום לבנון בתקופה שלפני שנת 2000. באירופה נעשה בהם שימוש בגלל אותה סיבה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #26  
ישן 01-01-2008, 16:50
  gm4450 gm4450 אינו מחובר  
מיכאל מס. סא"ל (מיל.), אוצר מוזיאון יד לשריון בלטרון. מומחה לרק"ם ובעיקר טנקים
 
חבר מתאריך: 26.01.02
הודעות: 1,389
כן
בתגובה להודעה מספר 25 שנכתבה על ידי cre666 שמתחילה ב "[QUOTE=gm4450]זחלי צנטוריון..."

הגומי על הזחלים וכן הגומי על גלגלי המרכוב משפיעים על:

כלל השיכוך של הטנק (אמנם במידה מועטה)
שיכוך בהיבט מערכות הטנק המעודנות (טנקיוניקה)
רעש

אכן, החיסרון הגדול הינו אורך חיים נמוך של המרכיבים נושאי הגומי.

במספר טנקים ורק"ם בעולם נעשה שימוש בכריות הניתנות להחלפה, כמו בזחל T130 של נגמשי M113, זחל T142 של טנקי ה-M60A1E2 ו- M60A3, זחלי ה-M107, וה-M109 ועוד. טנקי מגח 6ב' שעלו לשירות ברמה"ג צרכו כמויות עצומות של כריות ועבודה הנדרשת להחלפתם, עד שהפסיקו להחליפן , מה עוד שהותקנו זחלי מרכבה במגחים.

כיום ניתן לראות גלגלים עם גומי (סימן 4 למשל) וכאלה שיוצרו מראש ללא גומי, במרכבה 3 וגם בנגמשים מבוססי שוטקל.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 01-01-2008, 20:42
צלמית המשתמש של דוד שמואל
  דוד שמואל דוד שמואל אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.01.07
הודעות: 1,583
בתגובה להודעה מספר 26 שנכתבה על ידי gm4450 שמתחילה ב "כן"

השמועה אמרה שזחל מצופה גומי פחות יעיל בשטח סלעי. אולי כי הגומי נקרע במקום להיאחז. גם בקוריאה נחשבו הצנטוריונים עבירים יותרבשטח הררי. לעומת זאת בשטח חולי נוטה הזחל של השוט לפרוס יותר מזה של המגח. כנראה שהמבנה של החוליות מאפשר ליותר חול לעבור.

מאפיין נוסף של טנקים בריטים שלא קיים בד"כ בטנקים אמריקאים הוא השאיפה שהזחל יבלוט לפני ואחרי הטנק לצורך טיפוס על מכשולים. בחלק מהטנקים האמריקאים המצב הפוך כדי לאפשר נגיחת מכשולים.

נושא הממסרת המיכאנית: בשוט מטאור היתה ממסרת כזאת אך שכרה יצא בהפסדה. החלפת המהלכים שם דרשה לעיתים שימוש בפטיש ובכל מקרה, תשומת לב רבה של הנהג. החלפת מהלך באמצע עלייה היתה עלולה לגרום לעצירת הטנק (אם הנהג לא היה מיומן או שהנהג הקודם הגזים עם הפטיש).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 18:29

הדף נוצר ב 0.07 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר