14-12-2007, 20:21
|
|
|
חבר מתאריך: 27.10.04
הודעות: 339
|
|
חייבים להגן על המשקף
קסדות מערך הקרב בח"א עברו כמה גלגולים:
הקסדות בעידן הצרפתי באו בכמה מידות סטנדרטיות. במבנה החיפוי הקדמי הסתתרו שני משקפים: הקרוב לפני הטייס היה משקף שקוף (נגד רסיסים) ומעליו משקף-נגד-סינוור. ניתן היה להוריד כל משקף באופן רצוני, מתוך החיפוי.
הקסדות בעידן האמריקני התחילו עם משקף-נגד-סינוור אחד ובכמה מידות. עדיין היה חיפוי כדי להגן עליו משום שברוב טיסות היום היה צורך להשתמש בו ואתה לא רוצה שריטות או חלקיקי אבק על המשקף.
לאחר מכן החל עידן הקסדות היצוקות כאשר המעטפת החיצונית מגיעה בכמה מידות ואילו החלק הפנימי ניצוק על ראש הטייס; תהליך לא נעים במיוחד (חם, לוחץ, נמשך זמן רב) שבסופו החלק הפנימי מרופד בעור כבש. החיפוי נשאר כמות שהוא. בהשוואה לקסדה אמריקנית מאותה איכות היא די זולה (אם אני זוכר נכון, באזור ה-600 דולר).
קסדת-כוונת יקרה באופן מבהיל. גם היא, כמובן, יצוקה אישית. על המשקף שלה יש להגן במיוחד מאחר וההקרנה נעשית מתוך הקסדה אל החלק הפנימי של המשקף. התמונה שסיפקת היא פוטומונטז' כלשהו משום שהמביט על המשקף מבחוץ לא רואה את ההקרנה. על המשקף יש להגן ואתה מסיר את המעטה רק במטוס, כשחבשת את הקסדה.
אם אני זוכר נכון, מישהו אמר לי פעם כטיעון לאמרה ש"טייסים בימינו לא צריכים לראות 6\6 ", היא שבקסדות הטייס החדשות יש מנגנון שמחליף משקפיים, ואפשר להתאימו אישית לכל טייס.
אני לא מכיר דבר כזה. טייסי קרב מרכיבי משקפיים טסים או עם עדשות מגע, או כמו שכתב לך נחמיה - דוחפים את המשקפיים מתחת לקסדה (ע"ע אליעזר שקדי)
הנקודה שאני התכוונתי אליה, היא שבקסדות הישנות לא היו כאלו מערכות, ושהחיפוי יכול להפריע למערכות, או פשוט לא להוסיף להם, במיוחד במידה והקסדות כבר מיוצרות מחומרים טובים יותר שלא דורשים חיפוי על משקף הטייס
אז כמו שאתה מבין זה לא מדויק. פעם גם לא היו תיקים נפרדים לקסדה. היום גם זה יש. על הקסדה והמשקף יש לשמור היטב.
|