19-11-2007, 05:45
|
|
|
חבר מתאריך: 11.10.07
הודעות: 2,055
|
|
קצת קשה לענות על השאלה הזו מבלי להכנס לפרטים.
ניתן למנות ארבעה שינויים מבניים בולטים:
1)ביטולו של המפלט השמאלי של המנוע עקב העובדה שהוא תרם ליכולת של האויב לגלות את הטנק ולכוון לעברו גם ללא קו ירי ישיר לטנק.
2)השינוי השני שניתן לראות הוא הוספת סלי חי"ר.
3)שינוי השלישי הוא שינוי והוספת מיגון.
4)הוספת מדוכות עשן (התווסף גם בדגמים מאוחרים יותר של סימן 1)
זה לא סוד שהמרכבה 2 הוא מקצה שיפורים של המרכבה 1 אשר היה הדגם הראשון שהופעל, מטבע הדברים לומדים הרבה יותר מהפעלת הטנק בשטח מאשר בכל ניסוי.
בגלל זה ההבדל בין המרכבה 1 למרכבה 2 הוא קטן יחסית מאשר ההבדל שבין הסימן 2 לסימן3 לסימן4.
שינויים נוספים שבוצעו במרכבה 2 היו שינויים בבק"ש ובמערכות אלקטרוניות נוספות אבל במקרה הזה אני לא יודע אם מדובר ביישום לקחים או בהתקדמות טכנולוגית שהוטמעה בסימן 2 באופן טבעי.
במהלך השירות שלי על סימן 2 יצא לי לראות ולהיות בתוך סימן 1, ההבדל בין שני הדגמים האלו אולי קטן ביחס להבדל בי שאר הדגמים אבל עדיין יש הבדל גדול מאוד בין הטנקים.
יש לציין שגם בתוך אותו דגם של מרכבה (1,2,3,4) יש דורות שמסומנים באותיות, כך גם הדגם של הסימן 2 המופעל כיום עבר שדרוג מהותי והוא שונה מאוד מהדגם המקורי.
מכיוון שאני לא יודע אם מותר, אני לא אפרט בנושא.
_____________________________________
תרגישו חופשי לצפות בגלריה שלי
וגם במצגת המובחרות
אין כל ערך להחלטת הכבשים בזכות הצמחונות בשעה שהזאב נשאר בדעה אחרת.
(ויליאם רארף אינג')
גם כאשר יגור זאב עם כבש-אני לא מציע שנהיה הכבש.
(אלוף מיל' עוזי דיין)
|