06-11-2007, 23:11
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
|
|
תודה. קראתי, למדתי.
הנה שתי פרפראות-
1. ציטוט- "אם אפילו המקומיים לא מכחישים את המסורת של תמיכה כספית בחיזבאללה, זה בעיקר מפני שלזה יש הוכחות: ב-2001 הרימו כוחות המודיעין האמריקאיים כל אבן במשולש הגבולות. חוץ מאיש עסקים לבנוני שקנה 30 אלף מסכות סקי (אם כי מעולם לא הוכח שהן לא יועדו לסתם סקי), נתפסו במהלך הזמן 16 חשודים עם תעודות זיהוי מזויפות ושלושה אזרחים לבנונים שהואשמו במכירת דיסקים פיראטיים, בשליחת הכסף לחיזבאללה ובאחזקת קלטות וידאו של הארגון. האחרונים פעלו כנראה תחת פיקודו של מגייס הכספים ומעלים המס אסד ברקאת. רק מה, לגייס כספים לחיזבאללה זה משהו שאפשר היה לעשות עד לא מזמן גם בניו יורק. בקיצור, אף אחד עוד לא ראה שם את בן לאדן. גם אני לא."
2. ציטוט- "הסוחרים הלא ערבים שמוכנים לדבר אומרים ש-20 אחוז מהרווחים של החברים הערבים שלהם הולכים לחיזבאללה, אבל לך תדע. אולי הם רק שמעו את הנתון הזה מאחרים, שציטטו כתבות או סתם זרקו מספרים. ואולי, רק אולי, הם באמת יודעים משהו. מה שידוע הוא שעד 2001 סוחרים מוסלמים באזור קיבלו תעודות שהודו להם על התרומה החודשית שלהם. והיום? היום אומרים שעד 20 מיליון דולר בשנה - בערך 20 אחוז ממה שהחיזבאללה מקבל מאיראן - מגיעים מהאזור הזה.(ההדגשה לא במקור) אבל ייתכן שהנתון הזה (שדומה באופן חשוד לדיווחי הסוחרים) מתגלגל משמועות לא מאושרות שפורסמו בסי.אן.אן על האזור, וקיבלו צורה ואת המספר 20 בתחקיר של ג'פרי גולדברג שפורסם ב"ניו יורקר". הכתבה ההיא, אגב, עסקה בשאלה "האם חיזבאללה מתכונן למלחמה גדולה יותר?". והיה שם גם רמז לגבי התשובה.
השתכנעתי שיש לחיזבאללה עוד מקורות חוץ מאיראן וסוריה. לא השתכנעתי שמעשרים מליון דולר בשנה אפשר לתחזק פעולות בסדר גודל של מה שחיזבאללה עושה, ואפחלו הכתב במקור אליו הפנית אותי אתה טוען שהסכום שאולי מגויס שם הוא אולי חמישית ממה שאיראן שמה על השולחן.
בנוסף, אנא שים לב שאיראן גם שולחת כספים וגם שולחת ציוד, כך שאיראן לא נותנת לחיזבאללה כסף שבאמצעותו הוא משלם על הציוד שכביכול קונה מאיראן. איראן מזרימה מזומנים לאירגון וגם ציוד לחימה.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|