לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > השכלה כללית > הסטוריה ותיעוד
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-10-2007, 19:13
  ש.ר ש.ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.07
הודעות: 30
היו ימים...

שדה תעופה בעטרות או ליתר דיוק מה שהיה פעם שדה תעופה הנמצא סמוך לבתי אל בירה היה מקום מעניין לביקור.

השדה עצמו נמצא במצב מצויין אם כי המבנים הסמוכים כמו גם המגדל פיקוח ששינה את ייעודו מאז פרוץ האינתיפאדה והפך להיות לעמדת צה"ל איבדו משהו מהקסם שהיה המקום.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


המקום ידע ימים יפים יותר כמו בשנות השלושים עת טייס בריטי אשר טס מלונדון להודו עצר עצירת ביניים בשדה תעופה זה והמטוס נקרא ":העיר ירושלים" ובטעות נקרא "קריית ירושליים" למאורע היו שותפים ונוכחים רבים ומכובדים מהמנדט הבריטי בארץ ישראל.

מאז שנת 67 חזר לפעילות ברמות משתנות אם כי הגויים סירבו להכיר בשדה עקב היותו בשטח כיבוש.
"שירת הברבור של השדה היתה נחיתת באוינג 747 במקום לאחר שהופנה למקום מנתב"ג עקב ערפילים כבדים.

עם פרוץ ההתקוממות השנייה ב2000 השדה נסגר ושינה את יעודו לעמדת תצפית של צבא ההגנה.

עם שוטטנו שם יחד עם דן 137 מצאנו חוברת מעניית של חילוץ טייס ממטוס דקוטה משנת 1976 עם תוכן מצחיק משהו והיופי בחוברת היא הפשטות של הדברים.

אני מקוווה שדן137 יעלה את התמונות מהחוברת שכן היתה חלוקת אחריות בינינו.

תהנו
ש.ר
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 23-10-2007, 21:30
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
קצת סדר....
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ש.ר שמתחילה ב "היו ימים..."

המנחת הראשון בירושלים היה בבקעה, והטייס הראשון שנחת שם היה טייס צרפתי במסגרת מרוץ אווירי מצרפת למצרים (לא בטוח לחלוטין בפרטים, ואין לי כוח לחפש את הספר).

מתחרהו דווקא החליט לקצר ונחת במקווה ישראל - רק שזה עלה לו בתיקון כן הנסע...

התורכים\גרמנים הקימו שדה באזור ארנונה\תלפיות - שדה שפעל שם עד לכיבוש הבריטי.

הבריטים העתיקו את שדה התעופה לעטרות, שהחל כשדה נחיתה והתפתח לשדה סלול (יש לי מפות איפשהו).

עד לתקופת מלחמת העצמאות - הופעל מנחת בגבעת שאול - הנמחת נקרא מג"ש (מנחת גבעת שאול) והושבת לאחר שתושבי דיר יאסין (היום הר נוף) ירו על המטוסים שעמדו על קו הרכס. לשם כך הועבר המנחת אל עמק המצלבה (היום גן סאקר) אל מה שנקרא מרו"מ - מנחת רוממה ו(עמק ה)מצלבה.

בשדה זה נהרגה בתאונת מטוס זהרה לביטוב.

לא ידוע לי על חזרתו לפעילות של מג"ש אחרי מלחמת העצמאות, אולם זכור לי שבשנות השמונים עדיין ניתן היה להבחין בשוליו של רחוב כנפי נשרים בסימוני המסלול מבצבצים תחת האספלט של הכביש.

קו הטיסות של ארקיע מירושלים התדלדל והלך, והסתכם בסופו של דבר במטוס קל עם 6 מקומות שהחליף את המטוסים הגדולים יותר.

ככל הזכור לי - לא נחת במקום מטוס 747 (אני חושב שלו נחת שם - לא יכול היה להמריא) - אולם בעת הכרזתו של השדה כשדה בינלאומי - נחתו בו כמה טיסות מסחריות מברה"מ. זה היה בשנות ה-90.

עוד אנקדוטה בנושא - בשנת 1995 יורט מטוס קל ירדני, שחדר למרחב האווירי של ישראל, ע"י שני מטוסי F-15, ואולץ לנחות בשדה. החקירה המשטרתית (ובדיקת החבלן [הרבה לפני פיגוע התאומים] שנמצאת אי שם בארכיון הצילומים של במחנה) היתה קצרה, והתחלפה במהירות בשרות קייטרינג שנועד להשביע את החניך המבוהל - שכנראה עשה את פישול חייו בטיסת הסולו. אחרי כשעתיים - הגיע מטוס קל נוסף עם צמד מדריכים ש"גררו" את המטוס חזרה לירדן.

אף אחד לא הזכיר את מפעל מת"א של התע"א... האם הוא עדיין פעיל? אני יודע שהיתה\יש כוונה להעבירו ללוד.

בתחילת האינתיפדה השנייה פרס לשם גף של מסוקי צפע. אח"כ כנראה שזה היה מעט בעייתי נוכח הקרבה לגדר של מ.פ. קלנדיה...

ושכחתי להזכיר את נשר תעופה ותיירות שפעלו משם, ואת כנפי ירושלים... ושיהורם גאון היה אחד מהחניכים שלהם (באופן מתוקשר למדי במקומונים של עיר הקודש)...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 23-10-2007 בשעה 21:33.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 23-10-2007, 21:40
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
באחד מכתבי העת הנפוצים (קתדרה?) ישנו מאמר על טיסת הבכורה מחו"ל שנחתה בשדה
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "קצת סדר...."

מגרמניה בתחילת שנות ה-70. למיטב זכרוני הכותב רומז שמדינת ישראל "הפילה" על הגרמנים את הזכות השנוייה במחלוקת לחנוך את השדה לטיסות מסחריות מחו"ל, בשל העובדה שרגשות האשם ימנעו מהם לסרב...

אגב לגבי הקו לאילת: יתכן והופעלו שם המטוסים הזעירים של ארקיע (צ'יפטיין? אם זה הוא, אז בד"כ היה משמש לטיסות לים המלח) אבל בעקרון אלה היו דאש-7, לא פעם כנחיתת ביניים והמשך לנתב"ג.

כשמחנה רמה שימש כביתי לכמה זמן ב 1994/5 אני זוכר את הדאשים ממריאים ברעש בקרבה כ"כ גדולה לכביש י"ם רמאללה, עד שהפליא אותי איך מבחינה בטחונית השדה בכלל פועל לטיסות אזרחיות (שום חייל צה"ל לא היה יוצא מחוץ למחנות/מוצבי הסביבה שלא בנסיעה, בעוד המטוסים המריאו "על הפראנג'י").
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 25-05-2015, 10:58
  yaari yaari אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.09.04
הודעות: 5,708
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "קצת סדר...."

ציטוט:
במקור נכתב על ידי Soloavia
עד לתקופת מלחמת העצמאות - הופעל מנחת בגבעת שאול - הנמחת נקרא מג"ש (מנחת גבעת שאול) והושבת לאחר שתושבי דיר יאסין (היום הר נוף) ירו על המטוסים שעמדו על קו הרכס. לשם כך הועבר המנחת אל עמק המצלבה (היום גן סאקר) אל מה שנקרא מרו"מ - מנחת רוממה ו(עמק ה)מצלבה.
בשדה זה נהרגה בתאונת מטוס זהרה לביטוב.

תמונות ומידע שהתקבלו מגילוץ:
"צילום של האוסטר הראשון שהונחת שם ע"י פניה בן פורת ב 26.4.1948"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

"סמל נדיר לתעוד פעילות חיל האויר בעת המצור על ירושלים - 1948. הסמל היה של אבי שלמה ז"ל שהיה בין מקימי המנחת בעמק המצלבה ולכן זכה בסמל. לאחר שנים ברשותי הועבר למשמורת לבני, גם הוא איש ח"א"
"בזמנו , הוציאו בול ומעטפה לזכרון זה. בכל חיל האויר לא מצאו את הסמל (לא ידעו שיש לי) וציירו מה שציירו. לכן, חשוב למי שזה מעניין שיהיה הסמל המקורי"

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #15  
ישן 23-10-2007, 22:33
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
קצת היסטוריה בתמונות
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ש.ר שמתחילה ב "היו ימים..."

דגם הטרמינל המוגדל (מאחור - יחיאל אמיתי - הדובר המיתולוגי של משרד התחבורה)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מנחם בגין חוזר ממצרים במטוס ח"א (אל עיר הקודש במטוס כחול לבן)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חנוכת קו מוסקבה ירושלים במטוס אירופלוט ב-1992
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

אי שם בשנות השבעים
(אני זוכר שכילד בן 7 - אבא שלי לימד אותי לנסוע בסוסיתא על המסלולים. אל תגלו לאף אחד)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

מטוס דקוטה של ארקיע.
שימו לב 4X-ASR החל דרכו בחאצ"א כ-42-24284 ונמכר לפאן אפריקן אייר קרייר שם קיבל אות קריאה דרום אפריקאי ZS-AVM.
אח"כ הופעל בחכירה על-ידי חיל האוויר הישראלי כשהוא "שייך" ל"ישראל אייר". אח"כ הוחזר, ושוב נרכש ע"י ח"א, שאח"כ העביר מטוסים לארקיע.
נמכר לתעשיה האווירית שם מצא את מותו...

תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ושוב - כשעל חרטומו הלוגו הישן של ארקיע - בעבר גם הסמל של חברת אווירון (עיצוב: עמנואל צור)
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

הטרמינל בשנת 2002....
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

ומפה מנדטורית משנת 1942, לפני סלילת המסלולים.


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק


נערך לאחרונה ע"י Soloavia בתאריך 23-10-2007 בשעה 23:02.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #20  
ישן 23-10-2007, 23:15
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אופס...
בתגובה להודעה מספר 19 שנכתבה על ידי ש.ר שמתחילה ב "יפה.."

שכחתי לציין שהמקור לתמונות הוא לע"מ (לשכת העתונות הממשלתית).

לי יצא לצלם שם כמה פעמים. את המטוס הירדני שחצה קו בטיסת סולו, יום התעופה המיתולוגי (אם תמונה בלתי נשכחת של אפאצ'י מרחב מעל השדה - כאשר בני דודנו יושבים על דודי השמש בקלנדיה וצופים בו), ועוד מקרה - בו הגיע מטוס אנטונוב 26 כדי להעביר מצות לרוסיה - מטעם חב"ד.

אז - אפילו הציעו לי לטוס איתם חינם לשם ולצלם, אבל השתפנתי....

עוד ארוע - מישהו קנה מטוס דקוטה והביא אותה בדרך ייסורים ארוכה לארץ, וכשהגיע - כבר לא היה לו כסף להפעיל אותה - והיא ננטשה בשדה (מה איתה?).

ו... כמובן שאי אפשר שלא להזכיר את מועדון הדאייה של ירושלים שכלל שלושה דאונים...
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:51

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר