22-10-2007, 14:07
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
|
|
מוסר העסקים בישראל בשפל.
היה לי העונג להתקל בכך מספר פעמים בתקופה של חודש.
נתחיל ממיקרו חביב תוצרת כרומקס שרכשנו. ראינו אותו באחת החנויות בכ-1030 ש"ח ולאחר מכן נתקלנו בו באתר אינטרנט ב-799 ש"ח.
כמובן שפנינו לבעל החנות שטען ש-"לא יכול להיות" ו-"אתם בחיים לא תקבלו את המיקרו במחיר הזה". הוא גם התחייב לבטל את העיסקה, להחזיר את הכסף ועוד לתת לנו בלנדר תמנה אם נוכיח לו שרכשנו את המיקרו במחיר הנקוב.
טוב, הזמנו את המיקרו דרך האתר וכמובן שלאחר יומיים קיבלנו SMS שאומר שהמיקרו אזל במלאי ושנציג שירות יחזור אלינו כדי להציע שדרוג.
כמובןש היתה שיחה לא כ"כ נעימה, צעקות, אחראי, כלום, אמרו שאין במלאי, לא יהיה בקרוב במלאי ושהאופציות היחידות שלנו הן לשדרג או לבטל.
המזל היה שהם היו די טפשים כי הם המשיכו לפרסם את אותו מיקרו, הפעם במחיר של 840 ש"ח.
כמובן שהתקשרנו ושאלנו בצורה תמימה האם המיקרו נמצא במלאי, מה מחירו והאם ניתן לבצע הזמנה. נעננו בחיוב. אז כמובן שאלנו אותם מדוע הם לא מכבדים את ההזמנה הקודמת שלנו ב-799 ש"ח תוך כדי צין מספר ההזמנה. שקט על הקו, אמר שיחזרו אלינו.
בסוף הם חזרו אלינו, התנצלו ואמרו שפשוט חלה "טעות" וקיבלנו את המיקרו המיוחל במחיר 799 ש"ח. הבאנו את הקבלה לחנות ממנה "רכשנו" (כלומר, שילמנו עליו אבל לא לקחנו) את המיקרו הראשון, קיבלנו החזר כספי ובלנדר.
מקרה נוסף ודי דומה היה ברכישת כרטיס טלויזיה. הפעם מכירה קבוצתית באינטרנט. הטריק הוא לפתות אנשים במחיר זול למוצר שבכלל לא נמצא במלאי ואז להציע לשדרג. גם כאן התעקשנו וקיבלנו את המוצר המקורי. גם כאן היו שיחות עם אחראים וצעקות ואיום בתביעה (כיצד הם מציגים מכירה קבוצתית עם לכאורה עוד X מוצרים במלאי עד לסגירת הקבוצתית כאשר אין להם בכלל מלאי?).
מקרה אחרון היה עם רכישת מיטה. הורי רכשו מיטה מתכווננת מחברה ידועה, חנות רגילה (לא אינטרנט) בסכום מכובד בהחלט. הכל טוב ויפה, היה עיכוב קל בלו"ז אבל זה עוד נסלח, ביררנו איתם מראש מה לגבי המיטה הישנה והם אמרו לנו שהם לא נוגעים בא, ואם אנחנו רוצים שהם יפרקו ויפנו אותה זה עוד 250 ש"ח.
טוב, ביום בו הם היו אמורים להגיע פירקנו בעצמנו את המיטה, הורדנו אותה למטה (נחטפה תוך פחות מ-5 דקות), מחכים שיביאו לנו את המיטה החדשה ומקבלים טלפון מחברת ההובלה. מתברר שהניילון נקרע ואחד המזרנים התלכלך. המובילים המליצו לנו שלא לקבל את המיטה וקיבלנו את המלצתם.
טוב, זה היה בדיוק ערב חג אתו הורי נאלצו לבלות על מזרן (מהמיטה הישנה) על הרצפה.
כמובן שהמוטיב החוזר של שיחות וצעקות חזר על צמו. אחרי החג אמרו לנו שתוך יומיים מביאים להם מיטה חדשה. הדבר היה נראה קצת תמוהה כי לא היה ברור כיצד הם הספיקו להכין מזרן חדש.
טוב, חשבנו שכאן נגמר הסיפור, אבל ברגע שהרכיבו את המיטה, גילינו שאחד המזרנים הכיל כתם, בדיוק בואתו אזור של המזרן שהתלכלך, הם פשוט ניסו לנקות אותו ולשווק אותו חזרה כחדש.
צילמנו את המזרן, אפילו המוביל צילם אותו בסלולרי שלו, שלחנו מייל זועם, שיחות טלפון.
בסופו של דבר הגענו להסדר בו החליפו לנו את המזרן לחדש + פיצוי כספי.
עכשיו, תקלות קורות. קורה שההובלה לא היתה תקינה ומזרן התלכלך. החוצפה היתה שהחזירו לנו את המזרן הפגום (לאחר ניקוי אמנם) והמוכתם ועוד מבלי לידע אותנו בכך. מה הם חשבו? שאולי לא נשים לב? שנוותר להם?
מה שמשותף לכל המקרים שלפי נסיון מר קודם, אם לא היינו מראים אסרטיביות, מנדנדנים ומקימים עולמות, יש סיכוי שלא היינו מקבלים את כל הדברים שהגיעו לנו על פי חוק.
|