לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-04-2005, 18:50
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה חברי שינוי מבולבלים וחוששים לעתיד המפלגה

חברי שינוי מבולבלים וחוששים לעתיד המפלגה
יום שישי, 1 באפריל 2005, 18:52 מאת: עקיבא אלדר, הארץ


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://grm.m.walla.co.il/w/18-200/114975-18.jpg]

לפיד במועצת שינוי (צילום: ערוץ 2)


מה באמת חושבים במועצת שינוי על העסקה שרקם טומי לפיד, או כמו שקוראים לו בפורום של שינוי "באבאטומי"?

שבוע קשה עבר על שינוי, אולי הקשה ביותר בהיסטוריה הקצרה של המפלגה. העסקה שנרקמה בחוות השקמים ויותר מכך, הדרך לשם, יכולות להעיד ששינוי אינה שונה משאר התנועות הפוליטיות. ואולי מוטב שהמפלגה השלישית בגודלה נפרדה מהיומרה ונכנסה לבוץ עם שתי הרגליים. כמו כולם.

ובכל זאת, בעניין אחד לפחות, שינוי שומרת על בתוליה - החברים, ברובם, משתדלים מאוד שלא להוציא את הכביסה המלוכלכת החוצה. חשוב להם שהשכנים לא ישמעו שגם אצלם הילדים התחילו למרוד בהורים. הם יודעים שבלי סבא טומי, הם היו שווים בקושי חצי תריסר מנדטים. לכן כינויים כמו "באבאטומי" הם שומרים לפורום המקוון, שפתוח רק ל-168 חברי מועצת שינוי.



"אנחנו מספקים חומר לפרסומאי המפלגות המתחרות"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://grm.m.walla.co.il/w/18-200/148137-18.jpg]

לפיד וגלאון. "אולי כדאי לאחד מרבני הסיעה לעלות לשידור ולטעון שדבריו יצאו מהקשרם" (אילוסטרציה)


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://grm.m.walla.co.il/w/18-200/144200-18.jpg]

איקי אלנר. "אין רופא בכנסת?" (צילום: וואלה! תקשורת)

לקט של אימיילים שהגיע לידי "הארץ" יכול ללמד על האווירה השוררת בשורה השנייה של הנהגת המפלגה: תערובת של כעס, אכזבה, מבוכה ושמץ מרדנות. בניכוי הצימוקים הפזורים לרוב בטקסטים של החברים, אפשר למצוא שם התייחסות רצינית, נטולת ציניות, בכל הנוגע לסדרי עדיפויות ולסדרי שלטון. הציטוטים מובאים בקיצורים המתבקשים.

גבי בלגר (יו"ר סניף שינוי בנצרת עילית וחבר מועצת העיר): "הדבר היחיד שאמור להציל את שינוי הוא זה שמי שהביאו לשפל המפלגה ולהתרסקותה יילכו הביתה. אם לא - תחלמו לראות את שינוי בקדנציה הבאה. הדברים המתרחשים עכשיו דומים עד מאוד למצב של צומת. חבל מאוד אם נהיה מטומטמים לחשוב כי אי הליכתם הביתה תציל אותנו מכיליון".

עמי נוימן (סניף רמת גן): "לאור התנהלות יו"ר המפלגה וממלא מקומו, אני לא בטוח שעיסוקם המקצועי מכובד יותר מן המקצוע שיוחס לגלאון. הבאבאטומי שלנו כנראה לוקח את תפקידו החדש של עובדיה ברצינות, וכעת בהתבטאות שנויה במחלוקת, ממשיך בדרכיו של הרב עובדיה ומדבר על "מקצועה" של ח"כ גלאון. גם לי אין אהדה רבה אל הגברת גלאון וגם אני לפעמים משתמש בלשון עוקצנית, אבל מעולם לא ירדתי לרמה אישית, נמוכה וסקסיסטית כזאת. אולי כדאי לאחד מרבני הסיעה שלו לעלות לשידור ולטעון שדבריו יצאו מהקשרם, שלא מבינים למה הבאבאטומי התכוון..."

איקי אלנר (מ"דרוש מנהיג" וממקורביו של הפרופ' אוריאל רייכמן): "אין רופא בכנסת? שואלים אותי רבים מחברי. אני חשבתי שקיימת משרה כזאת והיא מאוישת. אבל אם היא מאוישת, נראה לי שהרופא אינו ממלא את תפקידו".

משה בקר (סניף חיפה, מומחה לתחבורה): "מעשיה של שינוי בחצי השנה האחרונה מספקים חומר לפרסומאי הבחירות של המפלגות המתחרות... לעשרה תשדירים... גם הסיעה בכנסת, גם המזכירות וגם המועצה הפכו להיות גופים חסרי תוקף וגופים מתבטלים לנוכח התנהלות העניינים. לא צריך להיות פוליטיקאי מנוסה כדי להבין שההחלטות לגבי התנהלותה של שינוי נעשו במסגרת של "מטבחון" בגודל של תא טלפון. אבל מה אפשר לעשות: על כך נאמר כבר: "... נתן,... לקח, יהי שם... מבורך" או "Easy come Easy go".



"גם הפיל וגם החרסינה יצאו לא טוב מהמו"מ"

חבר לא מזוהה: "אילו קיבלנו את ברית הזוגיות - דיינו, אילו לא קיבלנו את ברית הזוגיות וקיבלנו את חוק טל - דיינו, אילו לא קיבלנו את ברית הזוגיות ולא את חוק טל וסירבנו לקבל שלמונים - דיינו, אילו קיבלנו שלמונים ויעדנו אותם למטרה "לאומית" (סל הבריאות למשל) ולא לבוחרינו הפוטנציאליים (או מי שחשבנו שהם כאלה) - דיינו. אך גם לא ברית הזוגיות וגם לא חוק טל וגם שלמונים ועוד על חשבון קיצוץ רוחבי בכלל התקציב וגם הפיכת השלמונים ל"כספים ייחודיים" שכה לחמנו בהם?... לא האמנתי שדברים שאמרתי בשעתו על ש"ס יהיו נכונים גם אצלנו בבית: "אתנן הוא אתנן הוא אתנן..."

איתן גנור (רמת גן), שמאפיין את עצמו "לא אופוזיציונר, סתם מבולבל": "לקראת הבחירות הבאות אנא שריינו זמן לבצע את ההסברה ברמת גן. אני לא יכול להסביר את התנהלות המפלגה".

אילונה שיק (סניף תל אביב): "זאת פעם הראשונה שאני מתביישת במפלגתי! רע לי מאוד. אנחנו מכרנו את עצמנו בדיוק כמו אחרים... היום הבנתי ששינוי באמת לא שונה מאף מפלגה אחרת... זאת פעם הראשונה שאני לא מסכימה עם טומי".

איגור גלידר (סניף חיפה, היה מתמחה של ראש הסיעה, ח"כ רשף חן): "יש לשים את מרב הדגש על ההסברה. ההסבר המתבקש ביותר הוא זה שהתנתקות חשובה לנו מאוד. ההסבר השני - התקציב היה עובר ממילא, ולפחות כעת הצלחנו להשפיע על הרכבו... החלטה קשה, אך לפני שנבקר ונצעק בואו נספור עד 100".

רון לוונטל (סניף תל אביב, חבר מועצת העיר): "איגור ידידי, אתה יכול לספור גם עד 200. או כמו שאומרים אצלנו בחווה, בארוחות דשנות על רקע משחקי כדורגל, אתה יכול גם לספור כבשים. 700 מיליון זה לא מספר טלפון, זה הכסף... עכשיו יכול להיות שראוי לכנס ישיבת מועצה דחופה כדי לדון בעניין".

גלידר (משיב ללוונטל): "האם היה כדאי יותר שיקנו את הקולות של ש"ס ויבטלו את הישגנו בנושא של קצבאות הילדים?... האם אין זו דרך תקינה ומקובלת של כל המפלגות לפעול למען ציבור הבוחרים שלה בהתניית ההצבעה בתוספות לסעיפי תקציב הקרובים לאותו ציבור הבוחרים? הייתי מאוד שמח אילו גם נושא של קליטת העלייה היה ברשימה. היינו מוכרים את זה לתקשורת בשפה הרוסית כהישג מאין כמוהו".

מנחם שחק (סניף רחובות, מקורב לח"כ אילן ליבוביץ): "עכשיו שהמו"מ הסתיים אפשר לומר שגם הפיל וגם חנות החרסינה יצאו ממנו לא כל כך טוב וזה בלשון המעטה... מאז ההסכמה להיכנס למו"מ עם יהדות התורה, שינוי נמצאת ב"מדרון חלקלק" בעניין אמינותה הציבורית..."



"אנחנו לא בתחרות יופי"


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://grm.m.walla.co.il/w/18-200/148216-18.jpg]

ח"כ חן. "האם מישהו התנתק מהמציאות?"

ראש הסיעה בכנסת, רשף חן, הצטרף לשיחה האלקטרונית וביקש להבהיר את עמדת הסיעה: "אילו היינו הולכים לבחירות עכשיו הנושא העיקרי בהן היה ההתנתקות. אם הרקורד שלנו היה כמי שהכשיל את ההתנתקות, היינו מאבדים חלק עצום מבוחרינו ולא היינו זוכים למתוני הליכוד, אשר חייבים לדעת שאפשר לסמוך עלינו שלא נכשיל מהלך מדיני מתון אם וכאשר הוא אקוטי.

"הפלת הממשלה בסיטואציה זו לא היתה מעולם אופציה והשאלה היחידה היא טקטיקה פוליטית. לא הודענו מראש שנתמוך בממשלה, כי רצינו להפיק הישג פוליטי מהצורך של שרון להשיג את תמיכתנו. מפלגה לא רק רשאית, אלא גם חייבת לנסות למקסם את ההישגים הפוליטיים שלה עבור בוחריה - אנחנו לא בתחרות יופי אלא במשימת קידום אג'נדות. לצורך מיקסום ההישג שלנו היינו חייבים ליצור אצל הצד השני את האמונה שאנחנו לא בכיס שלו (גם אם האמת היתה הפוכה) לכן ההתבטאויות שבאו מתוך הסיעה ומחוץ לה ושהצביעו על כך שאנחנו בכיס של אריק היו כל כך מזיקות וחמורות...

"יש שני הבדלים גדולים בינינו לבין החרדים. ראשית, אנחנו מצביעים בהתאם לאמונתנו התומכת בהתנתקות ולא בניגוד לה. שנית, אנחנו מקדמים מטרות ולא ציבור מצביעים מוגדר. יש הרבה מצביעי ש"ס בקרב החיילים והסטודנטים. לא צריך להיבהל ממתקפת הפוליטיקאים מימין ומשמאל. הימין כועס, כי אנחנו מקדמים את ההתנתקות. השמאל כועס, כי אנחנו מקדמים את ההתנתקות ומוכיחים שבלעדינו אי אפשר היה לקדמה. התסכול שלהם רק מחזק את הידיעה שאנחנו עושים את הדבר הנכון. לא צריך להיבהל גם ממתקפת העיתונות. חלקם נהנים לסגור חשבון עם טומי. חלקם כועסים על שהצגנו (רובנו) חזית אחידה ועקבית ולא סיפקנו להם מריבות קולניות ומתוקשרות. מה שחשוב זה דעת הבוחרים שלנו ומהם אני בינתיים שומע בעיקר שבחים".

רפי פרבר (שהיה מנכ"ל משרד התיירות): "חברי המועצה, האם גם אתם שותפים לקביעת ראש סיעתנו בסיפא של דבריו המלומדים כי "...מה שחשוב זה דעת הבוחרים שלנו ומהם אני בינתיים שומע בעיקר שבחים..." האם גם אתם שומעים הרבה שבחים מסוג זה? האם מישהו התנתק מהמציאות?"


קישורים:
שינוי תעביר כסף למכללה של מזכיר המפלגה»לפיד ופורז הבטיחו לשרון לתמוך בתקציב»

http://news.walla.co.il/?w=//694815
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 15:19

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר