לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-10-2007, 07:08
  מדינאי מדינאי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.04
הודעות: 9,419
בחודש שעבר סוכלו 7 פיגועי התאבדות בישראל

המקורות הצבאיים של תיקדבקה: כוח מסתערבים של מג''ב חיסל לפנות בוקר בג'נין, מחבל שהיה בדרכו לביצוע התאבדות במרכז הארץ. המחבל המתאבד, מוסטפה מוחמד בין סרור בן 21, איש הפת''ח-גדודי אל אקצא, היה כבר במכוניתו של הסייען שהיה צריך להוביל אותו אל חגורת הנפץ, כאשר המכונית שנסעה במרכז ג'נין הוקפה והותקפה על ידי מסתערבי מג''ב. מהאש המדויקת שנפתחה המחבל נהרג, ואילו הסייען נתפס ונחקר, במטרה להגיע אל מקום המחבוא של חגורת הנפץ הנמצאת כפי הנראה כבר בתוככי ישראל. ביום א' בישיבת הממשלה אמר ראש השב''כ יובל דיסקין, כי בחודש שעבר נמנעו בדרך כזו 7 פיגועי התאבדות בישראל. מקורות ביטחון בכירים אומרים כי זו עלייה מדאיגה מאוד גם במספר המתאבדים, וגם ביכולת ארגוני הטרור הפלסטינים להעמיד חוליות שתארגנה את הפיגועים בשטחים ובתוך ישראל. המקורות אומרים כי במאמץ הפלסטיני להוציא פיגועי התאבדות משתתפים עתה כל הארגונים הפלסטינים החל מהפת''ח, וכלה בחמס ובג'יהאד האיסלמי. ההערכה היא כי ככל שוועידת אנאפוליס תתקרב, כך יגבר המאמץ הפלסטיני לבצע פיגועי התאבדות גדולים בישראל.

יום חמישי, כט תשרי , 07:03, 11 באוקטובר 2007

המקורות של תיקדבקה מדווחים כי התגברות המאמץ הפלסטיני להוציא פיגועי התאבדות קשור לשינוי שחל בעמדתו של יו''ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שהחליט בימים האחרונים, בניגוד לעמדתו הקודמת, להגיע לאנאפוליס, אשר אותה הוא החל לכנות לא 'מפגש' אלא 'וועידה'.

חלק מהארגונים הפלסטינים, כמו הפת''ח גדודי אל אקצא החליטו כי ההשתתפות הפלסטינית בוועידה, תלווה בפיגועי התאבדות בתוך ישראל, כדי להדגיש כי בצד המהלכים המדיניים הפלסטינים אינם זונחים את המאבק המזוין.

זו היא בדיוק אותה מדיניות אותה היה נוקט יאסר ערפאת בשנים 2004-2000.

לחלק אחר של ארגוני הטרור הפלסטינים, כמו החמס והג'יהאד האיסלמי, יש מטרה הפוכה, והיא לטרפד את הוועידה ולמנוע את קיומה, על ידי ביצוע פיגועי התאבדות המוניים. כתוצאה ממצב זה, אומרים מקורות הביטחון הישראלים, אין עכשיו גורם ביטחוני או מודיעני אחד ברשות הפלסטינית הפועל נגד תשתיות הטרור.

המקורות של תיקדבקה מדווחים כי בימים האחרונים הזהירו בכירים בשירותי הביטחון ובצה''ל את ראש הממשלה אהוד אולמרט מפני המצב הביטחוני המסוכן המתהווה, אולם אולמרט התעלם מדבריהם, ואמר כי זה לא הזמן לדון בנושא זה, והוא יחזור וידון בו בעוד כמה ימים.

כמו כן הוזהר ראש הממשלה, כי בגלל השינוי שחל בתוכניותיו של אבו מאזן, ומינויו של אבו עלא, מי שהיה ראש ממשלה במשך שנים רבות אצל יאסר ערפאת, כראש צוות המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל, הצוות הישראלי אשר היה צריך להכין את העמדה הישראלית לוועידה ואת מסמך/הצהרת ההסכמה עם הפלסטינים, בראשות מנהל לשכת ראש הממשלה יורם טרובוביץ', הוא צוות לא מיומן. חברי הצוות הישראלי, מלבד האולוף במיל. עמוס גלעד, אינם מתמצאים בנושאים הפלסטינים, ואינם מסוגלים להתמודד עם הצוות הפלסטיני, שהוא מיומן ביותר ובעל ניסיון של שנים רבות במשא ומתן עם הישראלים.

כמה אישים ביטחוניים ופוליטיים שדיברו בימים האחרונים עם ראש הממשלה, והזהירו אותו מפני הליכה של ישראל בצורה רשלנית כזו ולא מוכנה לוועידה באנפוליס, כאשר איש עדיין לא קבע כיצד מה תהיינה העמדות והאסטרטגיה של ישראל. ישראל תצטרך להתמודד, כנראה לבדה, מבלי שתמיכתה של ארצות הברית מובטחת לה, מול עשרות מדינות שישתתפו בוועידה, רובן עוינות לישראל .

כמה מהאישים שדברו עם אולמרט על הנושא אמרו לתיקדבקה כי הם קבלו את הרושם, כי אהוד אולמרט איבד את השליטה בטיפול בנושא הפלסטיני, וכי העמדה הישראלית היא מבולבלת, ואיננה מובנת או ידועה לאנשים העוסקים בה ישירות. הפלסטינים שהרגישו זאת מיד מנצלים זאת, ועברו לאופנסיבה תעמולתית גם בזירה הבינלאומית וגם בזירה הישראלית.

מקורות אחרים אתם תיקדבקה דיבר אמרו, כי ראש הממשלה אהוד אולמרט, חיכה עד יום ה' 11.10, כאשר המשנה לראש הממשלה חיים רמון, יצא לחופשה ארוכה בחו''ל. (חיים רמון נשא אישה ביום ד' 10.10, בחתונה בה השתתפו כל ראשי המדינה, וביום ה' יצא לחופשת ירח דבש בחו''ל.) מיד לאחר צאתו של חיים רמון מהארץ, אמרו המקורות האלה, ראש הממשלה יחזור וייקח את היוזמה לידיו.

עוד..
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3457171,00.html
_____________________________________

יֵבֹשׁוּ וְיִסֹּגוּ אָחוֹר כֹּל שֹׂנְאֵי צִיּוֹן (תהילים קכט, ח)

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:36

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר