לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-03-2005, 17:33
צלמית המשתמש של looklook
  משתמש זכר looklook looklook אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 28.10.01
הודעות: 29,140
אוניברסיטה חדשה תוקם בכרמיאל

פרס הודיע: תוקם אוניברסיטה בכרמיאל



דווקא ביום בו השביתו המרצים את הלימודים באוניברסיטאות, הודיעו השרים פרס, לבנת ונתניהו על תוכנית מקיפה להקמת אוניברסיטה חדשה בגליל. איש העסקים הישראלי, ארנון מילצ'ן, הודיע על תרומה חסרת תקדים לפרויקט - בסך 100 מיליון דולר - והבטיח: "המרצים יקבלו משכורות מהגבוהות בעולם". לבנת החמיאה לפרס: "רק לפני כמה חודשים הוא התמנה לשר האחראי לפיתוח הגליל - וכבר אנו רואים תוצאות"
דורון שפר


בצל המשבר הכבד העובר על מערכת ההשכלה הגבוהה בישראל וביום בו השביתו המרצים את הלימודים באוניברסיטאות במחאה על מצבן הקשה - הודיעו היום (ב') המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, והשרים לבנת ונתניהו על תוכנית גרנדיוזית חדשה להקמת אוניברסיטה חדשה בגליל אשר תוקם בכרמיאל.



שש מכללות כבר קיימות בגליל ובהן לומדים כ-20 אלף סטודנטים. על פי התוכנית, אותה יזם והוביל השר פרס, האחראי בתוקף תפקידו גם על פיתוח הנגב והגליל, האוניברסיטה החדשה תאגד בתוכה את כל המכללות הפעילות בגליל ובנוסף ייפתח קמפוס מרכזי חדש בכרמיאל אשר ישמש כמוקד הניהולי והאקדמי של האזור.





במסיבת העיתונאים שנערכה בעניין בכנסת התברר כי לפרויקט יינתן סכום תרומה חסר תקדים. איש העסקים הישראלי, ארנון מילצ'ן, לו חברת תקשורת בינלאומית עניפה, הודיע על תרומה בסך 100 מיליון דולר לקידום הפרויקט, סכום המהווה ככל הידוע את התרומה הגבוהה ביותר שניתנה לפרויקט כלשהו בישראל על ידי גורם פרטי.



מילצ'ן, אשר הבטיח כי גם יעמוד בראש הגוף המנהל של המוסד האקדמי החדש, אמר כי בכוונתו להקים גוף אקדמי בלתי רווחי אשר יהיה מאוזן כספית ויוכל לתמוך בקידום ההשכלה הגבוהה בצפון הארץ ובפיתוח הגליל. "גיליתי שהדבר הראוי והנכון ביותר לעשות ושכולם מסכימים עליו הוא לקדם את ההשכלה בישראל. כישראלי אני מתגאה ביכולתי לתרום תרומה כל כך גדולה למדינה שלי. שר האוצר הבטיח לי כי יעזור במימון הפרויקט כדי להפוך את העניין לפרויקט הגדול ביותר האפשרי", אמר מילצ'ן.



מילצ'ן הוסיף כי בכוונתו לשלם למרצים במוסד את המשכורת הגבוהה ביותר המקובלת בעולם. "ראש העמותה של האוניברסיטה יהיה אני, אני מוכן להתחרות בניהול עם כל גוף אחר בארץ. לכן מבחינתי זה לא כמו תרומה של יהודי מארה"ב שזורק צ'ק שמן והולך. אני לא הולך לשום מקום, אני נשאר כאן לנהל. אני מתכוון שהמשכורות של המרצים יהיו מן הגבוהות בעולם. זה מגיע להם".



הוא אמר עוד כי הקמת אוניברסיטה בעיתוי הנוכחי אינה מקרית. "התזמון הוא ברור, עוד שנה בערך יהיו בחירות והיום אמור לעבור התקציב. אנחנו חייבים להראות מעשים ולא רק דיבורים במהלך השנה הקרובה, אחרת גם בבחירות הבאות רק ידברו ולא יעשו". הוא הוסיף: "אני גם רוצה שבארה"ב ובעולם יראו שהיהודים והערבים יכולים גם ללמוד ביחד, לשחק בנבחרת ביחד ולא רק לריב".



"תסייע בפיתוח הגליל"



מילצ'ן לא שכח לתת קרדיט שווה לשלושת השרים המעורבים בפרויקט ואמר: "זו הסכמה נדירה מאוד בימים אלה". פרס החמיא למילצ'ן על תרומתו לתוכניתו וציין כי אין בהקמת האוניברסיטה בגליל שום קשר למשבר העובר על מוסדות ההשכלה הגבוהה בישראל.



"גם הגליל קורס, לא רק האוניברסיטאות, גם זה אינו סובל דיחוי. זהו מפעל ממדרגה ראשונה והוא חשוב ביותר גם בלי שום קשר למילצ'ן", אמר פרס. לדבריו, "אוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע תרמה כל כך הרבה לפיתוח הנגב כך שאני מאמין שאוניברסיטה בגליל תסייע בפיתוח הגליל".



גם שר האוצר נתניהו ניצל את ההזדמנות להחמיא למילצ'ן על תרומתו: "זהו מעשה ציוני מזוקק. ההשקעה היא גם בהשכלה וגם בפרנסה. הגליל כבר היום מתהווה למוקד של השכלה, תעסוקה והיי טק, אולי בעתיד יהווה גם מוקד תקשורת. זוהי פריצת דרך גדולה לחזון של ממש. נביא את ההצעה לממשלה ונעביר אותה. אני משוכנע שיהיו גם מכשולים אבל נתגבר עליהם".



שרת החינוך, לימור לבנת, החמיאה לפרס על יוזמתו זו. "רק לפני מספר חודשים התמנה פרס לשר האחראי לפיתוח הגליל וכבר אנו רואים תוצאות. הגליל זקוק לפיתוח. מזה זמן רב אני מתבקשת לסייע למכללות בגליל ולהקים גוף אקדמי עליון. עבורם זוהי בשורה גדולה ביותר".










היא ציינה כי רק המועצה להשכלה גבוהה מוסמכת להכריז על הקמת מוסד אקדמי חדש. "הממשלה אינה רשאית להכריז על הקמת אוניברסיטה. הגוף היחיד המוסמך לכך הוא המועצה להשכלה גבוהה אך הממשלה תמליץ על הרעיון מתוך רצון לפתח את הגליל. השילוב של קידום ההשכלה הגבוהה ופיתוח הגליל הוא תרומה רבה", אמרה לבנת.



עדיין לא ידוע כמה זמן יידרש עד אשר יוקם הקמפוס בכרמיאל וכן לא ידוע כמה כסף יוסיף משרד האוצר לתרומתו של מילצ'ן.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3064477,00.html

(28.03.05, 14:03)
_____________________________________
“Much of the social history of the Western world over the past three decades has involved replacing what worked with what sounded good”


תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:24

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר