20-09-2007, 14:25
|
|
|
חבר מתאריך: 17.09.07
הודעות: 75
|
|
תיק דבקה: בבל"ת
להלן ה'ניתוח' של דבקה למטוס החדש
המקורות הצבאיים והאיראניים של תיקדבקה: מטוס הקרב 'ברק' Saegheh, שאיראן הציגה לראשונה ביום ה' 20.9, וערכה את טיסת הבכורה שלו בפני כתבים זרים בנמל התעופה הבינלאומי של טהרן, הוא תערובת מוזרה בין טכנולוגיות סובייטיות וסיניות לייצור מטוסי קרב, ביחד עם חלקים מגופי מטוסים אמריקאים, וציוד אלקטרוני מיושן, שאיראן הצליחה להשיג בשווקי הנשק השחור העולמיים. המקורות הצבאיים שלנו מדווחים כי אין בסיס לטענת שר הביטחון של איראן מוסטפה מוחמד נאג'ר Mostafa Mohammad Najjar, כי למטוס החדש ביצועיים לא פחות טובים ממטוסי הקרב האמריקאים 'הורנט' F-18 Hornet, שהם מטוסי הקרב העיקריים המצויים על נושאות המטוסים ומשמשים את המרינס האמריקנים. המטוס האיראני החדש מורכב מחלקים שונים שנלקחו ממטוסי F-14 הנמצאים בשרות באיראן משנות ה-70, עוד מלפני מהפכת חומייני, יחד עם חלקי מטוסי סוחוי Su רוסיים, עם תוספת של ציוד אלקטרוני מיושן שאיראן רכשה באחרונה מבלורוסיה, אינו מסוגל להתמודד לא עם המטוסים האמריקנים או הישראלים החדישים, ולא עם מערכות האוויוניקה שלהם.
יום חמישי, ח תשרי , 15:15, 20 בספטמבר 2007
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.debka.co.il/photos/2639.jpg] לאיראן יש רק 3 מטוסי 'ברק' Saegheh, והם עדיין נמצאים בשלבי ניסויים.
מאז סוף ה-80, עם סיום מלחמת איראן-עיראק, התחילו האיראנים לפתח במרץ את תעשיית המטוסים שלהם, אבל לגבי מידת הצלחתם המעשית יש הערכות סותרות.
המקורות של תיקדבקה בטהרן מדווחים כי המטוס שקיים ביום ה' טיסת ראווה מול עיני עיתונאים זרים ומקומיים, הוא למעשה גרסה משופרת של המטוס 'ברק 1' Azarakhsh, שעל ייצורו הודיעו איראנים כבר לפני שנה, אולם עד עתה היו קשיים רבים בהטסתו ולכן הוחלט להכניס בו שינויים, ולמען שינוי המזל החליטו האיראנים להחליף גם את שמו.
בשלב הזה, ייצרה איראן רק 3 מטוסי 'ברק' Saegheh, בסך הכול. לכן דבריו של שר ההגנה האיראני כי המטוס ייכנס לשירות מבצעי כבר בשבת 22.9, שהוא יום השנה למלחמת איראן-עיראק, היא הגזמה שנועדה יותר לצרכים תעמולתיים, מאשר לצרכיו של חיל האוויר האיראני. רק לאחר תקופת הרצה ובדיקת הביצועיים של 3 המטוסים, יוכלו האיראנים לגשת לייצור מספר מטוסים גדול יותר.
צריך לשים לב כי בשנה האחרונה מאז התגברות הידיעות בדבר ההכנות הצבאיות שעורכת ארצות הברית כדי לתקוף את התוכנית הגרעינית האיראנית, מודיעה מערכת הביטחון האיראנית, בתדירות של כל כמה שבועות, על ייצור כלי נשק חדשים או על עריכת תמרונים צבאיים.
דבר זה נעשה במסגרת הלוחמה הפסיכולוגית שהאיראנים מנהלים נגד ארצות הברית וישראל במטרה להפחיד את האזרחים האמריקאיים והישראליים, ולהרתיע את וושינגטון וירושלים מלתקוף את איראן. אולם מומחי נשק אמריקנים וישראלים אומרים, כי רוב כלי הנשק החדשים עליהם האיראנים מדווחים, לא נוסו בתנאי קרב ממשיים ולכן גם להם אין הערכה אמינה על יכולתם המבצעית.
נוכח האמברגו המערבי על מכירת מטוסים לאיראן, ואמברגו הנשק של ארה"ב, מנסה איראן גם לפתח ייצור מטוסים לשימושים אזרחיים. נג'אר הודיע ביום ה' על כוונת איראן לייצר מספר רב של מטוס הנוסעים הרוסי מסוג טופולוב 140 Tu. למטוס 52 מושבים. איראן נמצאת גם במו"מ עם רוסיה לייצר בתחומה דגמים אחרים של מטוסי טופולוב בעלי 100 ו-120 מושבים.
ואני אומר: אין צורך לזלזל.
אין ספק שרמת המטוס ממוצעת,ואולי אף פחות.
אין ספק שהוא לא מגיע ברמתו לאף כלי טייס מערבי מתקדם.
אבל, לא לזלזל. לאיראנים היו הישגים, וצריך לקחת את דבריהם בכובד ראש.
|