לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-03-2005, 11:26
  כלב טוב כלב טוב אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.09.02
הודעות: 4,428
המתנחלים מניפים דגל לבן: ביקשו לבטל את ההצבעה

המתנחלים ביקשו למשוך את המשאל; ח"כ איתן סירב



מנהיג ש"ס ביקש הבוקר הוכחות מח"כ לנדאו ואדלשטיין לכך שתמיכת ש"ס במשאל עם תביא להפלת שרון, אולם לא קיבל אותן. גורמים בכירים בש"ס ל-ynet בתום הפגישה: "זהו צעד נוסף בדרך לאישרור העמדה של הרב עובדיה נגד משאל העם". בעקבות הפגישה פנו ראשי המתנחלים ליו"ר ועדת חוקה, ח"כ מיכאל איתן, בבקשה שימשוך את הצעת החוק בנושא המשאל "כי יהיה מדובר בהפסד מוראלי". איתן סירב
אילן מרסיאנו

"אם הייתם מתאמצים יותר ייתכן ואפשר היה להעביר את החוק אבל אני שומע שיש קבוצה התומכת בראש הממשלה. אם כל הליכוד היה מצביע היה לזה סיכוי. לא עבדתם קשה מספיק", כך אמר הבוקר (יום ב') מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, לנציגי ה"מורדים" בליכוד, ח"כ עוזי לנדאו ויולי אדלשטיין. לנדאו השיב לו: "יש סיכוי קלוש". אבל הרב ענה: "איפה אתם? אני רואה שאין רוב". הודעה רשמית של ש"ס על החלטת הרב צפויה לצאת במהלך הבוקר.

גורמים בכירים בש"ס אמרו ל-ynet כי הפגישה עם ח"כ עוזי לנדאו הייתה "צעד נוסף בדרך לאישרור העמדה של הרב עובדיה נגד משאל העם" ומסתמן כי חברי הסיעה יצביעו נגד המשאל בכנסת.

בעקבות תוצאות הפגישה, פנו ראשי המתנחלים ליושב ועדת חוקה, ח"כ מיכאל איתן, בבקשה שימשוך את הצעת החוק יסוד משאל העם בשל הכישלון הצפוי. ראשי המתנחלים אומרים כי יהיה מדובר בהפסד מוראלי ולכן כדאי לדחות את ההצבעה עד לגיבוש רוב. אולם, יו"ר ועדת חוקה, ח"כ מיכאל איתן, אומר ל-ynet בעקבות הלחצים של ראשי המתנחלים למשוך את החוק: "די נגמר, צריך להחליט, אי אפשר להחזיק את כל המדינה במתח. כל אחד רוצה למשוך לכיוון שלו אך הכל יילך לפי התכנון. אין בכוונתי למשוך את החוק".


פגישה מכרעת בבית הרב

ח"כ עוזי לנדאו וח"כ יולי אדלשטיין מ"מורדי הליכוד" הגיעו סמוך ל-9:00 לביתו של הרב עובדיה יוסף בירושלים במאמץ אחרון לשכנעו לתמוך במשאל והתקבלו בסבר פנים יפות. ח"כ לנדאו אמר בתום הפגישה: "הרב הקשיב בתשומת לב לנושא. ציינו בפניו כי אנו נמצאים בעיצומה של המערכה על ירושלים. הסברנו לרב כי דעתו מכרעת ויש לו יכולת להשפיע על חברי הליכוד, כי במידה ויחליט לתמוך במשאל, האחריות תעבור לפתחם של חברי הליכוד".

בש"ס רוצים להכריע רק ברגע האחרון בסוגיית המשאל אבל לאורך כל הדרך מנסים את הרושם כי הבעיה היא בליכוד או כפי שהגדיר הרב עובדיה, "אילו היו בליכוד מלוכדים יותר היה קל יותר". מזכיר מועצת החכמים, רפאל פנחסי, אף הציע להסמיך את ח"כ ישי להחליט ברגע האחרון על אופי ההצבעה בהתאם למצב הקולות בשטח.

בש"ס לא רוצים שתוכנית ההתנתקות תירשם בהיסטוריה כמי שנתנו לה יד ולכן חברי הכנסת לנדאו ויולי אדלשטיין התקבלו בחמימות הבוקר בבית הרב, אבל במשך כל השיחה ביקש הרב עובדיה לדעת שוב ושוב האם הם הגיעו לביתו עם הנדוניה של תמיכת הליכוד, במטרה להדגיש: "אתם לא סיפקתם את הסחורה וש"ס לא יכולה לעשות דבר".

הרוב המוצק של שרון

היום אחר הצהריים תצביע מליאת הכנסת על הצעת החוק למשאל עם. ביום שלפני ההצבעה, הפך ביתו של הרב עובדיה יוסף למוקד עלייה לרגל של תומכי המשאל . רק הבוקר הוא יודיע אם חל שינוי בעמדתו שבוטאה פעמים רבות נגד משאל, אך נראה כי לראש הממשלה אריאל שרון, יש רוב מוצק של 65 חברי כנסת שיוריד את המשאל מסדר היום.

נגד המשאל צפויים להצביע 65 ח"כים: 13 מהליכוד, 14 משינוי ופריצקי, 21 הח"כים של עבודה-עם אחד, 8 הח"כים הערבים, 6 הח"כים של יחד, ליצמן ונודלמן.

בעד קיום משאל עם יצביעו בוודאות 39 ח"כים: 27 חברי ליכוד שחתמו על עצומה בעד משאל, ו-12 ח"כים של המפד"ל והאיחוד הלאומי.

16 ח"כים יחליטו כיצד להצביע בסמוך להצבעה. ביניהם, 11 חברי הכנסת של ש"ס, וכן הח"כים פורוש והלפרט מאגודת ישראל, רביץ וגפני מדגל התורה, וח"כ דוד טל.

גם אם יערקו ח"כים נוספים מסיעת הליכוד לשורות תומכי משאל העם, ראש הממשלה זקוק לשישה עד שמונה תומכים בלבד, כדי לקבור באופן סופי את חוק המשאל, ולהתפנות להכנות להצבעה על התקציב.

גם מתנגדי תוכנית ההתנתקות יודעים, שרעיון המשאל פסול מבחינה הלכתית. אפילו הרב אברהם שפירא, ה"מטרייה" ההלכתית הבכירה למתנגדי ההתנתקות, לתמיכה בסרבנות בצה"ל, ולהפלת ממשלת ההתנתקות מתנגד באופן עקרוני למשאל עם. שכן לשיטתו, גם אם יאשר העם ברב גדול לסגת מחבל עזה, מהגולן או אפילו לחלק את ירושלים - פינוי יישובים יהודיים יישאר לעולם מנוגד להלכה.

הלחצים, לקראת ההצבעה


יו"ר ש"ס, אלי ישי, נפגש אתמול עם הרב יוסף, והמליץ לו לתמוך בקיום משאל עם עקב "שינוי הנסיבות הפוליטיות". גם במפלגות הדתיות האחרות שוקלים מחדש את עמדתן בסוגיה, מתוך הבנה ש"מה שעומד על הפרק זה לא משאל העם - אלא הפלת ממשלת שרון". בכיר בש"ס אמר אמש, כי קיים רק "סיכוי קלוש" שהרב ישנה את עמדתו, אבל "חייבים להביא בפניו את כל הסוגיה הפוליטית החדשה שנוצרה".

גורמים בקרב המורדים אמרו אתמול ל-ynet, כי אם הרב עובדיה ישנה את עמדתו ויורה לסיעת ש"ס להצביע בעד משאל עם, "המשחק נפתח מחדש". לדבריהם, אם הרב יוסף יעניק להם רוח גבית, "יהיו הפתעות גדולות, כי בחדרי חדרים יש התפתחויות מרחיקות לכת".

המורדים איימו על סיעת יהדות התורה, כי לא יתנו יד להעברת סעיף התקציב המעניק 290 מיליון שקלים לחרדים, אם לא יסכימו להצביע בעד המשאל. "בלעדינו הסעיף לא יעבור כי גם שינוי מתנגדת לו", הסבירו לח"כים החרדים.

משלחת של תושבי גוש קטיף צפויה להגיע היום לבית הרב, להודות לו אם יכריז על תמיכה במשאל, או לדבר על לבו אם יודיע כי התנגדותו עומדת בעינה.

בישיבת סיעת הליכוד שתתקיים בכנסת לפני ההצבעה, ינסו המורדים לכפות את ביצוע ההחלטה על משמעת סיעתית ברוח החלטות הסיעה ומרכז הליכוד, שקבע כי על רה"מ לקיים משאל עם לפני יישום ההתנתקות. אך נראה כי חברי הכנסת שמתנגדים למשאל, ובמיוחד ראש הממשלה והח"כים המקורבים אליו כמו אהוד אולמרט ועומרי שרון, לא יפעלו על פי ההחלטה בכל מקרה.

אם שרון יגלה כי נוצר "מצב חירום" והתגבש רוב למשאל, עומדת בפניו אופציה נוספת: הוא יכול להכריז על ההצבעה כהצבעת אמון בממשלה.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3064290,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 06:22

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר