|
22-09-2007, 23:59
|
|
|
|
חבר מתאריך: 29.04.07
הודעות: 926
|
|
תודה על התגובה המלומדת.
ציטוט:
במקור נכתב על ידי ישראל היפה
1. היהודים תמיד היו חריגים בקרב העמים בהם הם חיו. הם שמרו עד כמה שאפשר על יחודיותם ולא התערבו עם עם הארץ. חלק מתוך רצון וחלק מתוך כפיה ואינוס.
2. האינקויזיציה פעלה כנגד נוצרים ולא כנגד יהודים
3. אתה צודק שהיהדות היא גם דת וגם לאום - מה שהחזיק אותנו (לטוב או לרע-על פי ההשקפה) ב"חיים". היום כאשר יש לנו מדינה השלוב הזה הוא בעוכרינו.
4. יכול להיות וגם זה היה וגם קיים כיום שישנם יהודים אנגליים, אמריקאים, צרפתים וכו'
5.מאמינים יכולים להיות בכל העולם - ישראלים אך ורק במדינת ישראל ללא כל קשר לאמונתם או לאי אמונתם.
אצל הלא מאמינים הקשר לארץ ישראל הוא קשר הסטורי תרבותי. לא חייבים לקיים מצוות בעבור שמורו של הקשר הזה, כאשר קיימת לנו כבר מדינה.
6.אתה צודק שאין דבר כזה חילוני - זהו מושג שהודבק ככנוי גנאי ע"י הדתיים.
קיימים מאמינים ומי שיאנם מאמינים. העושר התרבותי-אינטלקטואלי של הלא מאמינים איננו נופל מזה של המאמינים. הלא מאמינים אינם אנשי חולין בלבד הם הרבה הרבה מעבר לזאת. הם אנשים בעלי תוכן רב, מלא ואיכותי.
7. ה"חילונים" על פי הגדרתך - הם שהקימו, גם עבורך, את המדינה. הגנו עליה, פתחו אותה - מה שמאפשר לך היום לשבת בנחת ולהשמיץ ללא מעצורים.
אתה פשוט אינך מכיר את הלא מאמינים וחבל.
8.עד היום נדמה היה לי שהמוסר, השלום ואחוות העמים היא חלק מתורת ישראל.
אחד הדברים היפים המהווים את הבסיס התרבותי לכל האנושות מצויים בעשרת הדברות ובדברי הנביאים. כדאי לך לעיין שנית באותם החלקים ולא רק בנבואות הזעם השחורות משחור.
9. מי שכאן משמיץ בפה מלא - זה אתה בעצמך בדברי הבלע הבלתי מבוססים שלך.
מי שמבטא את שנאתו התהומית - זה אך ורק אתה בעצמך
10.נכון שאין אמונה (עוורת) באלוהים - אבל היכן מעקרים את התנ"ך ? שהוא ספר המתאר את תחילתו ההיסטורית של עם ישראל - לא מבחינת האמונה, לא מבחינה שהכל נעשה כדברו. אלא תאור ההליכים החל מאברהם אבינו, דרך גיבוש השבטים, העליה לארץ וההתבססות בה ועד היציאה לגלות. ההיסטוריה הזאת ותחילת גיבוש תרבותנו בשטח ארץ ישראל היא היא המקנה לנו את הזכות להקים את מדינתנו כאן.
בזכות ולא בחסד - בזכות עצמינו ולא בשליחות אלוהה. אלוהים יש לכולם - אין לנו יחודיות עליו. לידיעתך על פי תורת האיסלם - כל שטח עליו דרך מוסלמי שייך למוסלמים, אז מה ? על זה המלחמה.
11.מענין שלגיבוב ההשמצות, שאין להן כל בסיס אתה קורא בקורת. אין לך מושג כל שהוא בהתנהלות ובחשיבה של אלו שאתה משמיץ, שאני נמנה עליהם.
בזכותנו יש לנו (גם לך) מדינה ובזכותנו היא תתקיים, תתפתח ותשגשג בעתיד.
אתה ושכמותך תמתינו לביאת המשיח עד אין קץ.
|
1. עד עד לתחילת תנועת הציונות, לפני 150-200 שנים מי שלא רצה להיות חלק מהיהדות בתפוצות-
פרק עול והתבולל, ואין לו היום שום זכר (יהודי כמובן). ה"יחודות" ששמרה על עם ישראל בגולה
שמה המלא הוא "תורת ישראל". הציונות נתנה לגיטימציה ויכולת לפורקי העול להיות חלק מעם ישראל.
2. האינקוויזיציה כוונה גם נגד יהודים שהסתירו יהדותם. על מנת לבדוק אם באמת עזבו את דרכם.
3. את המדינה בהקימה, הגדירו כמדינה יהודית לעם היהודי. השילוב בזה לאו דווקא בעוכרינו. בוני ומייסדי המדינה בכוונה הגדירו אותה כך מכיוון שלעם שאין עבר, אין עתיד. אימפריות הלכו והתפוגגו להן, דתות נעלמו, ורק היהודים נשארו עומדים. אני מבין שהכווה היא המוסר החדש שעמה מביאים אנשי השמאל, שרוצים חוקה חדשה, ועל מנת לבסס זאת צריך לזרוק את הישנה. אבל המוסר האלוקי היה הרבה עוד לפני שחשבו על האיי-פוד, ומסתבר עד כה שהוא מחזיק מעמד יופי.
מוסר אנושי הוא דבר משתנה ולא יציב. מוסר אלוקי הוא למען בני האדם ובפרט ליהודים.
4. יש, נכון. אבל הפוך. היהדות באה קודם ללאום משאר הלאומים והדתות (בגלל הסיבת הכפילות לאום-דת) משמע- לאפריקני שהיגר לאמריקה קוראים african american (סליחה על האיות) ולאיטלקי italian american ואילו ליהודי קוראים american jew שם התואר, שבאנגלית בא לאחר המילה (שבעיברית זה הפוך) שבא על מנת לתאר את השיוך, אצל היהודים, בעצם בא קודם לאמריקאי. אנחנו מעל ללאום הכללי.
יהודי בצרפת שיעבור לאמריקה יהיה יהודי אמריקאי (וארץ לאום הבסיס תמיד תהיה ישראל) ואמריקאי שיעבור לצרפת יהיה צרפתי.
5. לא סתם יש לנו את חוק השבות (הגזעני). שאל אנשים שעלו (אגב רק לישראל עולים ולא מהגרים, נקודה למחשבה) לישראל, מדוע עלו? (עיין סעיף 4- לאום בסיס)
6. צודק במליון אחוז. אנשים בעלי תוכן רב, אקדמאי,תרבותי, מוסרי וכו'. אבל לא זאת הכוונה. אנשים אלו נשארו ללא לאום (פוסט ציונים) וללא דת. זהו התוכן אליו התכוונתי. לנכן הם נסכו את התוכן השלום-מוסר0דמוקרטיה. זוהי דת ממש, עם רבנים (שלו, אהרון ברק, רבין, פרס, ביילין, יהושע גרוסמן, ב. מיכאל ועוד)
משנה סדורה (בית הדין העליון ונטיותיו הפוסט ציוניות, פוסט דתיות, פרו פלשתינאיות, שונאות מתנחלים)
ונביאי זעם (90% מהתקשורת- ברנע, כספית, רוזן, דנקנר, ועוד).
7. מעניין לשמוע, שהרב אברהם יצק הכהן קוק זצ"ל, כתב על זה כבר לפני 100 שנים.
הרב העריץ בעיניים עצומות את אותם חילוניים (שהוא עצמו המציא את המילה, לא על מנת ללעוג, אלא להפך. החרדים לעגו) ועשה הכל על מנת שיוכלו להקים וליישב את הארץ ולעבוד אותה (עיין שמיטה והרב קוק). אבל באותה נשימה הוא גם כתב (הוא לא היה נביא, אבל כמאמר חז"ל חכם עדיף מנביא) שאותם המתיישבים והמיישבים, מפריחי השממה, פורקי עול הדת, יחזרו ויעשו באדמות כבשלהם. יתנו לגויים, יסיתו נגד בני עמם וכו'. באמת ניתן לראות כי גדולי האומה (רבין, בגין וכו') הרשו לעצמם לחלק את הארץ. התגשמות עצובה.
ואני מכיר יופי את הלא מאמינים. טובי לב, חסרי הכוונה נכונה.
8. צודק. אבל אם כבר להפנות לעשרת הדברות (עשרת הדברים נכון להגיד, ורוב הציבור, גם שלנו, טועה) מה עם חמשת הראשונים? אנוכי ה', לא יהיה, לא תשא, כבד את, שמור את השבת.
במידה ואתה מפנה למקורות, אתה צריך להבין שהדברים הללו מושתתים על אהבת ה', יראת ה',קיום מצוות וכו', אחרת זהו מסמך עורך דיני- מדינאי על מנת לשמור על חוקי אדם בסיסיים. ואם זה כך, מה ימנע ממני להקים מדינה עם חוקים אחרים, שבהם נגיד, מותר לרצוח (ע"ע גרמניה הנאצית 1939-1945). ללא מוסר אלוקי, שום דבר לא כובל אותי.
ובתגובה לכך, (לעצמי ממך תיאורטית) אני חושב שהתעללות לשמה בפלשתינאים היא פשע ממש ועבירה. הרי כולנו בריותיו של ה'. אבל דברים המגינים עלינו שכתוצאה מכך גורמים אי נעימות לצד השני, הוא הכרחי, וכמה שפחות עם אותה התעללות, וכמה שיותר כבוד לאדם.
9. מכיוון שיש לי תואר בתנ"ך ותושב"ע אני קצת מכיר את צדדי הוויכוח.
התנ"ך הוא ספר היסטוריוסופי מובהק- כל הספר מדבר על שכר ועונש ע"י סיפורים שקרו לאבות, שבטים, שופטים, מלכים ונביאים.(על זה אין ויכוח- פרופ' תדמור, פרופ' ורגון, פרופ' הבלין, פרופ' ריבלין וכו', חוקרי תנ"ך) בקצרה- מי שחטא לה'- נענש, ומי שלא , קיבל טוב (כל ספר מלכים ודברי הימים מראה זאת בבירור)
ניתן לקחת מן התנ"ך אירועים הסטוריים וללמוד מהם. אך התנ"ך הוא סלקטיבי ומדלג על אירועים חשובים בהסטוריה הכללית, שאינם רלוונטיים לעם ישראל ולעתיד לבוא. (קרב כרכר, שעליו ויכוחים רבים).
מכיוון שזהו הספר היחיד מסוגו המדבר על תקופה זו, (כל שאר הספרים הם חלקי כתובות אבן, גלוקסמאות, חוזים, כתובות התפארות למלך, וכד') רוב ההסטוריונים, הארכיאולוגים וחוקרי התקופה, מנסים להתבסס עליו, ולהשוות כתובות חוץ לתנ"ך. כשלא מסתדר להם הם בבעיה.
עיקור התנ"ך ע"י ה"ישראלים" נעשה על מנת לשמר איזשהו קשר ליהדותם. אך מכיוון שאינם מאמינים, עיקרו את ה' מהתנ"ך, מהחגים ועוד. הנוער והילדים של ימינו לא באמת יודעים את משמעות החגים. אין קשר רגשי ממשי ליהדותם. מכיוון שהצד השני של היהדות זה הדת. וזה ללא זה- לא יכול.
כמו כן כל התנ"ך בא על מנת להראות את זכות ישאל לארצו.
הרש"י הראשון לתורה: (ציטוט מהזיכרון) רבי יצחק אומר: לא היה צריך לפתוח את התורה אלא ב "החודש הזה לכם ראש חודשים" (שמות, ב,א) אך פתחו בבראשית ברא על מנת להראות את זות ישראל על ארץ ישראל.
10. זוהי לא שנאה, ולא זילזול, אלא עצב. (אולי זה מתנשא מצידי, אבל לא איכפת לי).
אני לא שונא, ולא מזלזל. כואב לי שבני עמי לא מכירים בעצמם, ומנסים לעקור את ליבם.
אני מעריך את רוב האנשים שאני בא במגע עימם, (חילונים, דתיים וכו') ע"י הבנה שיש משהו עמוק יותר מהנראה לעין. וכל התורה על רגל אחת, כמאמר הלל הזקן- מה ששנוא עליך אל תעשה לחברך. וזהו עיקר הכל, על השאר צריך ללמוד. ברגע שאתה לא תעשה את מה שאתה שונא שעושים לך, וכולם יתנהגו כך, נגיע ל"ואהבת לרעך כמוך".
11. יכול שאני לא מכיר, אבל בינתיים את המדינה והארץ מחלקים לי, דבר שאני גם פוחד בטחונית וגם לא מסכים דתית, ואני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו (י"ג עיקרים)
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.
|
|