16-08-2007, 21:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 12.05.05
הודעות: 2,932
|
|
מחזק.
שידעו להם.
למה אף אחד לא יוצא בסדרת כתבות על אין האונות של ההורים? שלא מחנכים את הילדים ומצפים שיבוא מישהו אחר ויחנך?
שלא יוגעים להתוות כיוון לילדים ומתפלאים\צים שהילד ה"יצירתי" אח"כ מתגלה כיוצר באנגים כישרוני גם בבית הספר גם בבסיס גם בשטח גם בקמפוס? עלה ירוק?! זה מה שאנחנו יודעים להרים פה בארץ?
ואח"כ נותר להתווכח על קוטר התותח כאילו שזה חשוב לבטחון הלאומי. הרי אם יש משהו ללמוד מתפקוד היהודי המודרני בקרב במאה ושלושים השנה האחרונות, הרי שהלקח הוא שלא הציוד חשוב, אלא המשתמש בו.
החל מימי המקלות והסוסים, הרובים הבריחיים של "השומרים", ה"ברן" וה"סטן", האקדחים הנאציים המוברחים בחזיות, "הנמר הנוראי", השרמנים במבצע קדש וכלה במג"חים והשוטים (מטאור) חסרי אמצעי ראיית הלילה ביום הכיפורים. משם התחלנו לקדש את הטכנולוגיה במקום את האדם.
נדמה לי.
_____________________________________
אם אתה מחזיק ביד ענף זית דק, כדאי מאוד שביד השנייה תהיה לך חרב חדה וגדולה.
(הפרשנות שלי לרעיון שמאחורי סיכת המ"מ)
"שבעה דברים בגולם ושבעה בחכם. חכם אינו מדבר לפני מי שהוא גדול ממנו בחכמה, ואינו נכנס לתוך דברי חברו, ואינו נבהל להשיב, שואל כהלכה ומשיב כעניין, ואומר על ראשון ראשון ועל אחרון אחרון, ועל מה שלא שמע אומר לא שמעתי, ומודה על האמת. וחילופיהן בגולם.;" מסכת אבות- פרק ה', משנה ז'
|