לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-07-2007, 17:54
  relove relove אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 01.04.02
הודעות: 4,925
לרדת בגדול ולא להרגיש רעב- פיתוח תרופה ישראלית חדשה

ידיעה שמצאתי במקרה בדף המחלקה לדוברות של האוניברסיטה העברית ומשום מה לא זכתה לתהודה בתקשורת.

לרדת בגדול ולא לחוש רעבפרס קיי לחוקר צעיר על פיתוח תרופה חדשה המעניקה תחושת שובע ומסייעת לרדת במשקל

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.huji.ac.il/dovrut/linde.JPG]
לינדה. (צילום: ששון תירם)
מיליוני אנשים ברחבי העולם סובלים מהשמנת יתר, אך עדיין לא נמצאה תרופת קסם לפתרון הבעיה. יניב לינדֶה, דוקטורנט במחלקה לכימיה אורגנית באוניברסיטה העברית בהנחיית פרופ' חיים גילון יחד עם קבוצת המחקר של פרופ' אמנון הופמן, מציע פתרון מעשי להורדה במשקל מבלי לחוש רעב.

על הפיתוח קיבל יניב לינדֶה (32) את פרס קיי היוּקרתי, בטקס שהתקיים ביום רביעי 6 ביוני 2007, במסגרת המושב ה-70 של חבר הנאמנים של האוניברסיטה העברית.

לינדֶה ועמיתיו למחקר פיתחו תרכובת המחקה את פעולת ההורמון האחראי לתחושת שובע (aMSH). במהלך אכילה, ההורמון מופרש בגוף האדם באופן טבעי ומתקשר לקולטן במוח הנקרא MC4R. כאשר נוצר תהליך ''התקשרות'' זה במידה מספקת, משגר המוח שדר של שובע.

החוקרים מהאוניברסיטה העברית פיתחו שיטה חדשה שמסנתזת תרכובת של שתי חומצות אמיניות או יותר (פפטיד) ומחקה את פעילותו הטבעית של ההורמון. הפפטיד ((BL-3020 מציג יציבות מטבולית גבוהה במגע עם אנזימים במעיים ועובר לאחר מכן אל זרם הדם. כאשר הפפטיד נמצא בתוך הדם הוא יכול להגיע לקולטן MC4R וכך לשדר תחושה של שובע.

כדי להתמודד עם השמנת יתר, אפשר ליטול את התרכובת וכך לגבור על תחושת הרעב ולהוריד משקל בדרך טבעית. ניסוי על עכברים הראה שנטילה אחת של הפפטיד מורידה את צריכת המזון במהלך יממה. לאחר שנים-עשר יום של מנות יומיות קבועות שקיבלו, הגיע משקלם של העכברים ל-40% פחות מהמשקל הממוצע של עכבר באותו גודל וגיל שלא נטל את התרכובת.

על פפטיד זה נרשם פטנט באירופה ובארה''ב. חברת Bioline RX Ltd., חברה מסחרית מירושלים, רכשה את זכויות הפיתוח מיישום - החברה למחקר ופיתוח של האוניברסיטה העברית, ומעוניינת בעתיד לשווק את התרכובת כתרופה נגד השמנת יתר.

טקס הענקת פרסים לפיתוחים חדשניים ע''ש קיי מתקיים באוניברסיטה העברית מדי שנה בשנה מאז 1994. סֵר יצחק קיי מאנגליה, תעשיין בולט בתעשיית התרופות, ייסד את הנוהג לחלוקת פרסים לעידוד אנשי סגל וסטודנטים באוניברסיטה לפתח שיטות חדשניות בעלות פוטנציאל מסחרי שייטיבו עם האוניברסיטה ועם החברה.

http://media.huji.ac.il/cgi-bin/dov...172134405872560
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

חמישה חברי כנסת מושחתים מצטופפים בחיפושית:
שניים מקדימה. שלושה מאחורה - גם מקדימה .

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 11:43

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר