לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום פוליטיקה ואקטואליה, נא לשמור על שפה נאותה חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > פוליטיקה ואקטואליה
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 28-06-2007, 12:38
  שין - ים שין - ים אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.09.03
הודעות: 1,285
כמה דן חלוץ שווה?

מתוך גלובס 28 יוני 2007



כמה דן חלוץ שווה? 50 אלף שקל משכורת כרמטכ"ל; 35 אלף שקל פנסיה צבאית מוערכת; 54 אלף דולר לימודי עסקים בהרווארד ו- 1.5 מיליון שקל בשנה שכר מוערך כיו"ר סטרלינג
נראה שבעוד חבריו לניהול מלחמת לבנון השנייה עדיין עסוקים בליקוק פצעים ובהכנות לקרב הבא להצלת שמם, הצליח הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, לעבור לשלב הבא

[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.globes.co.il/serve/images/convert_author.gif]
אסתר נייר
11:34 28/6/07


נראה שבעוד חבריו לניהול מלחמת לבנון השנייה עדיין עסוקים בליקוק פצעים ובהכנות לקרב הבא להצלת שמם, הצליח הרמטכ"ל לשעבר, דן חלוץ, לעבור לשלב הבא. הדימוי הציבורי של האיש נמצא אולי בשפל, אולם בימים אלו ממש הוא מקבל, שוקל ובוחן הצעות עבודה בשוק הפרטי שהתגמול הכלכלי בצדן עשוי להשכיח ממנו את הצרות. לפחות לזמן מה.

קריירה צבאית: הקריירה הצבאית של חלוץ, שנקטעה השנה בנסיבות לא צפויות מבחינתו, החלה ב-1966, אז התגייס לחיל האוויר. בסיומו של קורס show_ad() טיס הפך לטייס קרב, ומשם התקדם בסולם הדרגות והתפקידים עד למפקד חיל האוויר. ביוני 2005 מונה לרמטכ"ל, תפקיד שהקנה לו שכר חודשי של כ-50 אלף שקל בחודש. נוסף על השכר נהנה חלוץ מתנאים נלווים, החל מהטבות נופש וצרכנות, הניתנות לכל משרתי הקבע, וכלה ברכב צמוד ונהג, שעמדו לרשותו בתפקידיו האחרונים. הרכב ששירת אותו בתפקיד הרמטכ"ל היה סקודה סופרים, שעלותו הוכפלה לכ-900 אלף שקל בשל מיגון נגד ירי.

פנסיה: במהלך השנים השתחרר חלוץ פעמיים משירות קבע, ופעמיים חזר. בפעם הראשונה אחרי מלחמת יום כיפור ובפעם השנייה במהלך מלחמת לבנון. ככל הנראה בחר באופציה שבה בוחרים רוב החוזרים לשירות אחרי פרישה, ו"קנה" בחזרה את הוותק של שנותיו בצבא עד השחרור. הפנסיה שלה זכאי חלוץ היא נגזרת של משתנים רבים, ובהם ניצול ימי חופש במהלך השירות. ההערכה היא כי חלוץ זכאי לכ-35 אלף שקל בחודש, לא כולל תקופת הסתגלות של כארבעה חודשים, בה קיבל שכר מלא, מענק פרישה המוערך בכמה מאות אלפי שקלים ותוכנית יוקרתית של לימודי מנהלים באוניברסיטת הרווארד, בעלות של כ-54 אלף דולר, שאליה יצא אחרי התפטרותו, על חשבון הצבא.

תיק מניות: אחת השערוריות שקדמו להתפטרותו של חלוץ היתה חשיפתו של "מעריב" כי ביום חטיפת החיילים בגבול הצפון, רגע לפני פריצת המלחמה, מכר חלוץ את תיק המניות שלו. מהנתונים שפורסמו, ומתגובותיו של חלוץ עצמו לפרשה, מתברר כי המכירה, בשווי של כ-160 אלף שקל, היתה חיסול סופי של תיק השקעות ששוויו ההתחלתי היה כ-500 אלף שקל. לא ידוע אם חלוץ מושקע באפיקים פיננסיים נוספים, אולם נראה שאת תיק ההשקעות הפרטי שלו הוא ניהל בצורה עגומה למדי. אם לא היה מוכר את התיק, ייתכן שהיה חוסך לעצמו, מלבד ביקורת ציבורית חריפה, גם את ההפסדים. בעקבות חשיפת "מעריב" איים חלוץ לתבוע את בנק לאומי, שבו נוהל התיק וממנו דלף, ככל הנראה, המידע על המכירה. בסופו של דבר הוסכם בין הצדדים כי הבנק יעביר סכום של 150 אלף שקל כתרומה על שמו של חלוץ.

בית: חלוץ מתגורר ברחוב הולנדי שקט בשכונת צהלה בתל אביב, רחוב הנחשב לאחד היפים בשכונה. הבית, חצי ממבנה דו משפחתי, נמצא על מגרש של כ-250 מ"ר, באזור שהקרקע בו נחשבת מהיקרות בעיר. "זו שכונה שכולה בתים צמודי קרקע", אומר מנהל רי/מקס תל אביב, גדי אבישר, "והיא מאופיינת באוכלוסייה אמידה מהאליטה של הממסד הביטחוני". שוויים של בתים דומים ברחוב מוערך בכ-750 אלף דולר.

סטרלינג: מינויו של חלוץ ליו"ר סטרלינג הוא, כנראה, גלגל ההצלה הראשון של חלוץ מהמגזר הפרטי, ומעצם היותו מהמגזר הפרטי - כבר כרוך בו שדרוג כלכלי. המעסיקה החדשה, מקבוצת איי.די.בי, נחשבת לחברה בעייתית עם אזהרת עסק חי, והיא נמצאת כעת בשלב קריטי בהתפתחותה - רגע אחרי הנפקה ושנייה לפני שמתברר סופית אם היא מסוגלת למכור את מוצריה. אולם מעסיקו של חלוץ הוא נוחי דנקנר, מהאנשים החזקים ביותר במשק הישראלי ומי ששולט בחברות רבות אחרות. ההערכות בשוק הן שחלוץ יקבל בעבור תפקידו סכום של 1.5-2 מיליון שקל בשנה, כשייתכן מאוד שיקבל גם אופציות בחברה - מה שעשוי להיתרגם, במקרה של הצלחה גדולה, לתגמול גדול מהשכר. אופציות: באמצע השבוע פורסם כי חלוץ שוקל הצעה נוספת, להתמנות למשנה למנכ"ל הכשרת היישוב. "מעניין יהיה לעקוב אחרי הבחירה שלו", אומר אלי לזר, מנכ"ל HRF מקבוצת שקל העוסקת בהשמת בכירים. "הבחירה בסטרלינג יכולה להתאים מבחינת כישוריו וקשריו בתחום, אבל לסכן את המוניטין שלו כיוון שמדובר בחברה בעייתית. הבחירה בהכשרת היישוב תהיה, מן הסתם, משתלמת בהרבה מבחינה כלכלית, אך מדובר בתפקיד אינטנסיבי ופעיל שידרוש המון לימוד מצדו. אני מניח שאת התפקיד הזה הוא ייקח רק אם מדובר בעצם בתהליך של הכשרה למנכ"לות. אדם שהיה רמטכ"ל יתקשה להיות מספר שתיים". גורמים בשוק מעריכים שאם יבחר חלוץ להצטרף להכשרת היישוב, "שכר של כ-120 אלף שקל בחודש פלוס אחוז ממניות החברה יהיה בהחלט הסכם מכובד".


========================================
ומתוך שלל התגובות :
יואב :
חלוץ הוא בסך הכל סימפטום לכל אנשי הקבע שיוצאים לפנסיה בגיל "מופלג" של 42-44 (הוא סחב קצת יותר) עם מצנחי זהב מסוגים שונים ומשונים. רוב הקצינים הבכירים (אל"מ ומעלה) משיגים בקלות תפקידי מנהלים בכירים ובנוסף דירקטורים (בהרבה מקרים בחברות ציבוריות!!!). השורה התחתונה: האנשים האלה חיים 3-4 פעמים על כספי ציבור!! פעם אחת במהלך שרותם, פעם שניה הפנסיה הצבאית, פעם שלישית בתפקיד ניהולי בכיר (כאשר זה בחברה ציבורית או ממשלתית) ופעם רביעית בתור יו"ר/דירקטור (גם כאן כאשר מדובר בחברה ציבורית. באותו זמן האיש הקטן מהסקטור הפרטי, עובד כמו חמור וקורע ת'תחת כדי לממן את אותן 3-4 משרות של איש הקבע ושיא האירוניה: בסופו של תהליך או שהוא נהרג באיזה מלחמה עלומת שם או פיגוע בהשד יודע איפה, או שהוא מפוטר בגיל 45-50 בלי פנסיה ובלי בטיח!!!
והם עוד רבים איתו על הליסינג....חה חה חה, האמת אני לא יודע אם לבכות או לצחוק.

בנצ'י:
כמהנדס בכיר בשרות המדינה, דרגה 42+ 30 שנות וותק השכר הרשמי מגיע לכ- 13000 ש"ח, וזה שכר הכולל 65% של תוספות, כך שמבחינת שכר יסוד וזכויות פנסיוניות זה קרוב לאסון. כיום כגמלאי לפי 70% פנסיה זה מסתכם ב-9100 ש"ח. טוב או לא זה אני משאיר לקורא להחליט.
הטעון שלי כלפי קציני צה"ל המשתחררים בגיל צעיר יחסית, היא שכל חיי המקצועיים נתקלתי בחומה בצורה של "תחרות" לא הוגנת להתקדם מבחינה מקצועית ותעסוקתית. תמיד! איזה קצין בכיר שתפס ג'וב הביא אחריו שני דרגים לפחות מתחתיו שהיו נושאי כליו בצבא. הוא עצמו?????וזאת אני אומר מתוך הכרות קרובה ביותר עם אלמי"ם ומעלה.
אני יודע שמסורת זו נמשכת עד היום. מי שעוזב לרעות בשדות זרים הם לא השמנת הניהולית אלא דרגי הביניים הנושאים בעול כמו חמורים ובדלית ברירה אוזרים עוז ויוצאים לגולה הדוויה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:16

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר