לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #8  
ישן 21-06-2007, 19:06
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
מה אתה מנסה להגיד?
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Richard cory שמתחילה ב "סתם שאלה-האם עמדת במחסום פעם?"

שכל מי שעמד במחסום חושב כמוך?

יצא לי לעמוד (המון) במחסומים בסדיר ובמילואים: עמדתי במחסומי פתע שעיכבו פועלים פשוטים בדרכם הביתה בגלל התראות לא ידעתי את טיבן, עמדתי במחסומים כשאני שכ"ב פירקו מכוניות של חשודים, עמדתי במחסום מוסא אל עלמי וראיתי ערבים מפספסים נסיעה לעמאן ומשם לחו"ל בגלל דברים פעוטים כמו לשכוח מסמך בבית, עמדתי בעמדות השולטות על מחסום קרני... עמדתי, עמדתי ועמדתי.

עמדתי גם במחסומי דרכים בירדן ויותר מפעם אחת עוכבתי שעה מעבר לכל שאר הנוסעים (ש לא היו יהודים) במעבר שיח חוסיין (כמובן שהסטודנט היהודי היה בעיניהם הסכנה האמיתית לממלכה).

לא זכור לי שאי פעם הרגשתי שדעתי השתנתה בגלל החשיפה האישית למציאות שאינה סודית למי שרואה טלוויזיה.
האם אתה מהאנשים שמרגישים רחמים רק כלפי "מסכנות" (ולא נכנס לנכונות ההגדרה במקרה זה) שהם חווים פנים מול פנים? מה שבטלוויזיה הוא עבורך בידור, רק שלא יהיה על סף הדלת? בגרותו של אדם נמדדת גם ביכולתו לעמוד מול מציאות מורכבת. מי שיכול לעמוד מול מציאות מורכבת רק מול כורסאת הטלוויזיה אינו בוגר מבחינה אידאולוגית.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 21-06-2007, 21:29
  Richard cory Richard cory אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 13.05.07
הודעות: 36
אני מסכים עם כול מילה שאמרת
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "מה אתה מנסה להגיד?"

הבעיה שלי היא אחרת:
חלק נכבד מאד מהמגבלות שהטלתי בסדיר ובמילואים(וטחנתי מספיק מחסומים),היו חסר כול הגיון בסיסי,והתרומה שלהם למניעת לפיגועים זהה לקשר שלי לאבי נמני..
לחלק מהמחסומים אין בכלל טעם.
דוגמא מדרום הר חברון:איישנו פילבוקס,ומנענו כניסת ערבים לכפר מסויים שם.
כששאלתי את הסגל מה לעזאזל ההגיון בדבר הזה,לא קיבלתי תשובה-לא רשעות,כנראה סתם בירוקרטיה..
זה סתם אחד מתוך עשרות מקרים שראיתי,אחד מתוך עשרות מקרים שגרמו להתעמרות וכעס בקרב האוכלוסיה סתם.פשוט סתם,ללא כול הגיון מבצעי.
עדיין,כמובן-המחסומים הכרחיים.בלי צל של ספק.
שוב,אני מסכים איתך-מדובר בשורה התחתונה במציאות די אפרורית,ואין שחור ולבן-לא בדיווחים של גדעון לוי ואמירה אס,ולא באלו שנכתבים בתרחישי ליבה של רות ירון..האמת נמצאת איפשהו באמצע שם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 22-06-2007, 02:21
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
מסכים עם כל דבריך ומוסיף
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי Richard cory שמתחילה ב "אני מסכים עם כול מילה שאמרת"

גם לי הייתה חוויה דומה בפילבוקס שחלש על כניסה לכפר מסוים. ההוראה הייתה למנוע כניסת רכבים לכפר והתקיימה זמן רב ללא סיבה ברורה או הסבר. אינני מקבל שבכל המקרים המחסומים מוצדקים משום שאין לי (לצערי) ניסיון חיובי במיוחד עם תבונת המערכת הצבאית הבירוקרטית. מה שנכון לגבי שיקולי אימון והצטיידות, נכון גם לגבי מדיניות מחסומים.
לדעתי, עם זאת, הבעיה איננה כל כך עם עצם קיום המחסומים (שרובם המכריע חיוניים ביותר) כמו עם היחס המשפיל שנהוג בהם לעיתים קרובות מדי. חיילי חובה (וגם אני חטאתי בכך בזמנו) מגיעים לעיתים (מי יותר ומי פחות בהתאם לנסיבות ולנטיות האישיות) לכך שמתוך עצבנות/שיעמום/עייפות הם מתנהגים באופן לא ראוי עד משפיל לאזרחים שגם כך סובלים מהנסיבות ההכרחיות של המחסום. רבים חשים אחר כך מידה של אי נוחות מהתנהגותם שלהם או מאי יכולתם או רצונם למנוע התנהגות אחרים וזה משליך על תחושת מיאוס מהשליטה על השטחים.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 22-06-2007, 09:45
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
כל אדם מתנהג בהתאם לערכים "המיקרויים" שלו
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי קגנס שמתחילה ב "מסכים עם כל דבריך ומוסיף"

מה שאומר שמי שהוא חרא של בנאדם שפה ושם מאוס עליך בעבודה, יהיה אותו חרא במחסום, אלא שבמחסום אותה אי איכפתיות קטנונית שבעבודה בת"א בסך הכל מציקה, גורמת סבל מיותר לאזרחים.

כל הפולחן של ה"הכיבוש" כשורש כל הרע הוא מגוחך, שלא לדבר על עבודה זרה. בשירות הסדיר שלי שמתי לב שבין האנשים שהיו אמורים להחשב כ"בעלי ערכים" (ולא לקחתי כאן בחשבון אנשים שבאים מרקע שמקשה עליהם להבחין בין "טוב לרע" במושגים ערכיים) הגרועים ביותר היו (לא מעט) יוצאי קיבוצים: לא נעים להגיד את זה אבל ה"חברה הרעים" הראשונים שנתקלתי בהם בכמויות היו קיבוצניקים. היה פלח מסויים מתוכם שפשוט הרגשתי שהוא חסר ערכים ברמת המיקרו (כמובן שברמת המקרו - הרמה שבאה לידי ביטוי מקסימום בקלפי... - היו לערכים "ערכים הומניים") כלפי כל מי ששונה ממנו. משפטים שזרקו לאוויר בשמירות האין סופיות העמידו בשני תורים מקבילים את הדוסים ובערבים: שניהם בתור לבור (כמובן שזו דוגמא קיצונית אבל שמעתי אותה לא פחות). גם היום במילואים - עת שמבחינה פוליטית הם יותר רהוטים - עדיין החברה מן הסוג הזה מעבר לקיטורים שלהם הם בדיוק אלה שעומדים במחסום ומתפעלים אותו בשרירות לב.

כשאלי מגיע אדם מבוגר ומציג תעודת רופא שיניים (לרופאים מותר לעבור במחסום המסויים הזה בתנאי שהם בדרך למטופלים/עבודה - מדובר על לפני כמה שנים) אני מעביר אותו: גם אם ברור לי שהוא משתמש בתעודה כזרז למעבר במחסום. דואגים להראות רציני, משוחחים אתו דקה או שתיים - שלא יחשוב שהוא עובר כי אנחנו "חובבנים".

המש"ק הקיבוצ'ניק (לשעבר) - זה ש"גונבים לו את המדינה" - מחליף אותי בעמדה ופשוט מפגין אטימות כלפי האנשים: לא בגלל "הכיבוש המשחית" אלא בגלל שהוא רגיל להיות כזה. בת"א הוא מקסימום יכול לעצבן קצת, פה הוא יכול לעצבן הרבה. עמדתי מאות שעות - רק במילואים - במחסומים האלה: לא פעם בבקעה בסוף יוני במחסום ע'וג'ה. מעולם לא הרגשתי שחיקה מהצורך לפעיל שיקול דעת ולתת לאנשים (ברובם פשוטים ביותר ולא ממש "מתוחכמים") הרגה שאני מכבד אותם ובו זמנית עושה את התפקיד שלי. כמו שאמרתי: זה עניין של גישה "מהבית". הסיטואציה היא רק זרז לנטיות חיוביות או שליליות של אותו אדם.

כמו שאמרתי: התפישה לפיה "הכיבוש משחית" בטעות יסודה. היא גורסת שתסריטים מהסוג הנפוץ היום (בניגוד ל"שבירת העצמות" של תחילת האינטיפדה ההיא) הם המקור לשחיקת ערכים והתנהגויות אלימות של "חיילינו הטהורים". יצא לי לירות אש כבדה ומתמשכת על מחבלים כששכונה של עזה נמצאת ברקע. היה לי מספיק זמן לחשוב ולהבין שאני מסכן את התושבים במטרה לפגוע בכמה מחבלים שיש סיכוי קטן (באותו רגע) שיצליחו להרוג מישהו אצלינו: זו לא השחתה, זה מימוש של תפיסה שאני כותב וכתבתי לפני: חיי האנשים בצד שלי (בעת אירוע שניזום ע"י הצד השני) חשובים מחיי אלה השייכים באופן זה או אחר לצד שאינו שלי. בקיץ האחרון עמדתי במחסום ג'למה. עמדנו מספר קטן של חיילים בשער הולכי הרגל כשביננו ובין ג'נין אין שום דבר. כולם המתרמרו על הצורך לסכן עצמינו כל כך במשימה שכל מטרתה היא לקיים מעבר גבול שמשרת רק את הערבים. כל העסק הוא אחרי שני אירועי החטיפה ובשיא המלחמה בצפון - בזמן שכל ערב שומעים את המואזינים משלהבים את המקומיים בסיפורי הטילים הנופלים על אזרחי ישראל וזיקוקים נורים אחרי כל התקפת טילים על חיפה הקרובה. שמתי לב לתופעה מעניינית: אנשי הפלוגה המזוהים על הלאומיות האידאולוגית (מה שמכנים "ימין" אידאולוגי) היו הרבה יותר רגועים באמירותיהם כלפי הערבים מאשר אלה של הצד השני. הכל עניין של נטייה וחינוך: מי שחונך להבין מציאות מורכבת (וכל איש ימין אידאולוגי בתקופת פוסט אוסלו מבן מה זו מציאות מורכבת) עמיד יחסית בפני "הכיבוש המשחית". מי שחינוכו היה על בסיס "אני צודק כי זה אני וכל מה שאחשוב הוא הדבר הנכון": אלה אולי עמידים פחות... המציאות הכ"כ שונה מהאוטופיה מביאה אותם לייאוש אידאולוגי.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 22-06-2007, 16:53
  קגנס מנהל קגנס אינו מחובר  
מנהל
 
חבר מתאריך: 31.07.06
הודעות: 14,967
קביעות מרחיקות לכת משהו...
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי g.l.s.h שמתחילה ב "כל אדם מתנהג בהתאם לערכים "המיקרויים" שלו"

ראשית, אני מסיק מדבריך שאיישת מחסומים רק בשירות המילואים. אשריך. יש הבדל משמעותי בין איש מילואים מבוגר יחסית שמשרת מספר שבועות ובין לוחם סדיר צעיר. מה שעשיתי ועשו אחרים בשירות הסדיר היה שונה מהותי ממה שעשינו במילואים. לא ניתן כלל להשוות.
שנית, הזילזול שלך בעוצמת הסיטואציה איננו במקום וסותר, אגב, את מימצאים רבים וחשובים בניסויי פסיכולוגיה חברתית (ע"ע מילגרם וזימברדו). כמעט כל אחד יכול להפגין את יצר הרע שלו בהינתן הסיטואציה המתאימה, וסיטואציה של כח רב בידיים, עצבנות, עייפות קשה, שיעמום שוחק וכו' יכולה להשפיע על כל אחד בלי קשר לערכיו, ובייחוד כשהאדם צעיר וחסר ניסיון חיים מספיק. הייתי הוגן והגון עם המקומיים 90% מהזמן, גם אם משמעות הדבר הייתה עימות עם בכירים ממני. בשאר הזמן נגררתי להתנהגויות מביישות שהיו מקובלות בפלוגה. שום דבר שאז נראה לי רציני, אבל היום אני מבין יותר את אלמנט ההשפלה שבהן.
שלישית, לא ברור לי מדוע נטפלת לקיבוצניקים. מניסיוני הם לא היו גרועים מאחרים או טובים מאחרים. יש לי תחושה שהיו לך פשוט ציפיות מוגזמות מהם מלכתכילה. הקבוצה היחידה שאני יכול להכליל במידת מה לגבי הברוטאליות שלה בהקשר זה היא בני המיעוטים ממג"ב.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #14  
ישן 21-06-2007, 20:06
  .ישראלה היפהפיה .ישראלה היפהפיה אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 07.07.06
הודעות: 15,705
עמדתי במחסומים ועצרתי מבוקשים ושכבתי בתשמועים ובמארבים וראיתי שם אנשים יפים
בתגובה להודעה מספר 3 שנכתבה על ידי Richard cory שמתחילה ב "סתם שאלה-האם עמדת במחסום פעם?"

אנשים בוגרים שיודעים שהמציאות בארץ הזאת מורכבת ושמבינים שבעבודה הסיזיפית של עוד האוויה ועוד באגאז' הם מונעים את התפוצצותו של עוד לוחם חרות בעיניים ארופאיות צדקניות על ילדיהם או אחיהם הקטנים.

דעותיהם של החיילים הקרביים אינן שונות מן הסתם משל כלל הצבור ובמדגם הפרטי הממושך שלי בהחלט יכול אני לומר כי אינן נוטות שמאלה. לא לפני ולא אחרי המחסומים.
ה'נזק הנפשי' המשורבט על דפי הגבבה של העיתונים היומיים אינו יותר מאשר גחמה של כתבים צעירים הקרובים יותר בליבם לאברום בורג ולבון-טון הארופאי מאשר לאמת העיתונאית או לשטח הישראלי.

ראיתי שם כיפות סרוגות והרבה אנשי ימין ומרכז ושמאל ציוני עד למרץ. גם עשבים שוטים, חסרי בגרות ומביכים ראיתי שם עם פיזור סטטיסטי שוה לאורך הקשת הפוליטית.

אם לא הבחנת בדבר - לא רק הערבים עומדים במחסומים אלא גם אנו, היהודים. במחסומי דרכים לשעות ארוכות כשיש כוננות בקו התפר וסתם כך בכניסה לקניון או למקום העבודה. עצוב. עצוב במקום הזה ובכל זאת הרבה יותר שמח מבבית הקברות התרבותי והקר של העם שלי. אותו מקום הנהנה ללבות את האש בארץ הזאת ומאחרי סיסמאות של שלום מקווה בעצם כי פועלים שחורים דוברי ערבית ישלימו את המלאכה שלא בוצעה עד תום לפני 65 שנים. הרבה יותר שמח אפילו מהמקומות בו זוכים שכנינו לעצמאות מלאה המאפשרת להם לערוף ראשים, לירות ברגלי מאושפזים או להשליך שבויים מגגות.
אני מחפש בעיניים כלות אחר צדיקי אירופה ברצועת עזה. הרי אם מטרתם הייתה טובת ערביי עזה הייתי מצפה לראותם שם מגינים בגופם על נרצחי הפתאח התמימים או קורבנות החמאס הזכים.
אך הם אינם שם. הם אינם שם מאחר ומטרתם אינה טובת הערבים כי אם רעת היהודים. אותו חיידק המרעיל את אירופה כבר אלפיים שנים וגם את חלק מבני עמנו אנו.

אם אתה אח של רייצ'ל - צר לי מכל הלב על קורבנך. מוות מיותר וחסר תוחלת.
אם שמך קשור ל'סיפורו של ריצ'רד קורי' - גם אז מדובר בקורבן מיותר וחסר תוחלת.

נערך לאחרונה ע"י .ישראלה היפהפיה בתאריך 21-06-2007 בשעה 20:15.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:36

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר