11-06-2007, 00:44
|
|
|
חבר מתאריך: 26.06.05
הודעות: 2,627
|
|
זה מכיוון שהמג"ח 6ב מבוסס על פטון M60 (דגם A1 אם אני לא טועה), בזמן שהמג"ח 7ג מבוסס על תובה של M60 וצריח של M48 (שהוא קטן וצפוף יותר). ניתן אפילו לראות את הסל צריח הגדול יחסית של הM60 לעומת הסל הפצפון של הM48 שבוקשי היה ניתן לדחוף לתוכו רשת הסוואה ואת הקטיבגים של הצוות (ואפילו יש אגדה שאומרת שהכינוי "צ'יפסים" הוא בעצם טעות והשם המקורי של אנשי חטיבה 500 היה "ג'יפסים" - צוענים, על שם הסל צריח עמוס הציוד)
הצריח של המג"ח 6ב הוא דיי מרווח יחסית לזה של ה7ג' (הבדל משמעותי לתותחן ובמיוחד לטען).
(אולי deepee ביקר במג"ח 7 הצפוף ולכן הסברה נראה לו מרווח כל כך - מפני שמדובר בצריח גדול יותר. מעניין איך הוא נראה מבפנים יחסית ל6ב).
מבחינה חיצונית, המיגון על הצריח דומה מאד למיגון בט"ש של המג"חים (של ה6 וה7 דומים מאד)
נחמד לראות שיפורים קטנים כמו "תומכים" שמחזיקים את הפלטות בזוקה הקדמיות, שבמג"ח 7ג מוחזקות על בורג בודד ותמיד נופלות (ראו ערך לילה הנסיגה מלבנון), "פטנטים" שונים לחיבור הפלטות בזוקה האחרות, תוספת של בלטנים במקומות שונים, ומאחזים על הצריח.
יש עוד כמה חלקים מעניינים (כמו התריסים בצד ימין של התובה- קשורים למשאבות אולי?).
בכל אופן, אלא אם כן מצאו דרך לייצר מוטות פיתול שלא נשברים בסוף כל מסלול, אז אני מרחם על הטורקים שהולכים לעבוד קשה מאד על הטנק הזה, שממש לא תוכנן כדי לשאת את כל המשקל העודף שמתווסף אליו.
עולה לי עכשיו שאלה שקשורה למרכבה סימן 4: המדוכות של הסברה (רק 4 בכל צד), הן כמו המדוגות של הסימן4 - לא בקסטה של 6 מדוגות אלא במשגרים נפרדים. למה זה בעצם? מה הייתרון בשיטה הזו? ולמה במרכבה המשגרים נמצאות "בתוך המיגון", ולא מבחוץ, כמו בסברה?
|