קל מאוד להתחרות בסגנון שלי, אבל העובדות שכתבתי, הן עובדות - ועם עובדות לא מתווכחים...
ביה"מ העליון הוא הריבון במדינת ישראל כיום. ריבון שהכתיר עצמו לתפקיד זה, תוך ניצול חולשתו
והססנותו של הריבון הפורמאלי בכל מדינה מערבית (הרשות המחוקקת). אם דעתך אינה נוחה
מהכנסת, את רשאית להצביע עבור מפלגה שתתאים יותר למה שאת חושבת, בתקווה שאחרים
יחשבו כמוך, ותוכלו לשנות את הרכבה של הכנסת. אם אינך שבעת רצון מביה"מ העליון (ואת טוענת
שאינך שבעת רצון מצורת התנהלותו) - אין לך מה לעשות בנידון, ויתרה מכך, את יודעת שהמצב
לעולם לא ישתנה, שכן ביה"מ העליון ממנה בעצמו את שופטיו, והוא ממנה שיבוטים של השופטים
המכהנים...
הרב עובדיה ומועצות גדולי התורה 1 ו-2 (אגודה ודגל התורה) וחכמי התורה (שלושת חותמות הגומי
של עובדיה), אינם מאורות גדולים של דמוקרטיה, אבל אם לא יצביעו למפלגותיהם - כוחם יאבד. הם
תלויים לחלוטין בהצבעת תומכיהם. בנוסף, הם יודעים שלעתים עליהם לרצות את הציבור שלהם, וכך
גם אם עמדותיהם נוטות לכיוון מסויים, הם מוצאים עצמם מתנהגים בדיוק הפוך למה שהיו נוהגים
אלמלא חששו מאובדן הציבור שלהם (ועובדיה, למשל, הוא פרו-מערכניק ותיק, ומצא עצמו נגרר
לממשלות ימין לא פעם, ואף נאלץ לדבר נגד ההתקפלות ב2005, למרות שאני חושב שלכולנו ברור
שגורל המתיישבים מעניין כקליפת השום).
מועצת חכמי העליון, לעומת זאת, לא נבחרת ע"י איש, ושיקוליה מנותקים מכל השפעה חיצונית. הם
יכולים לנקוט בעמדות הקיצוניות ביותר, ללא כל חשש שמעמדם ייפגע, או שהרכבו הבלתי מאוזן
של העליון, ישתנה כתוצאה מכך. מדובר במן פוליטבירו קטן וחביב, שאין עליו מוראו של איש. הם
מונחים ע"י האידיאולוגיה הפוליטית שלהם, שמשמעותה היא: הון ושלטון לעד (אותם הון ושלטון
שתקפת אותם, באים לידי ביטוי בדמותם של אנשים כמו בייניש, ארבל, חשין, אור, גרוניס ורבים
אחרים בעליון, בעבר ובהווה), תמיכה עקבית במדיניות שמאל פוליטי, והעדפה חד משמעית של
המגזרון הקטנטן שהם מייצגים (ו90 אחוזים מהם, באים מתוכו) על פני כל שאר הציבור.
האפלייה לנשים שמיוצגת ע"י עובדיה ושות', אינה שונה במאומה מאפליית 90 אחוז מהציבור, ע"י
ברק, בייניש ושות'. אני מעדיף שמפלגה תגיד "בעקרון לא נכניס נשים/מזרחיים/אשכנזים/גברים
לרשימה שלנו", על פני מפלגה שתתיימר כן להכניס אותם לרשימה, אבל תקצה להם "תחום מושב"
חסר משמעות, כפי שנהוג בעליון בכל הנוגע ל"כסא הדתי", שעליו מושיבים עלה תאנה או שניים,
אותו מנטרלים בכל דיון עקרוני, כשמוודאים שבכל דיון עקרוני, הוא יהיה במיעוט...
|