30-05-2007, 21:55
|
|
|
|
חבר מתאריך: 17.10.06
הודעות: 448
|
|
בעבר (עד 1979) היה צורך גדול בסטי"לים ובנוכחות חיל-הים בזירת ים-סוף.
את רוב (כמעט את הכל) ייבוא-הנפט ישראל ייבאה דאז מאיראן, דרך מיצרי באב אל-מאנדרב דרך טיראן אל אילת.
חיל הים כשל במשימתו (אם מטרה זו הוגדרה כמשימתו, עד היום תו"ל חיל-הים מסווג וכך הוא גם ישאר) לשמור את נתיבי-השייט במים בינלאומיים פתוחים לישראל.
הוא כשל בכך ב-56', ב-67' וב-73'. ההפסדים הכלכליים היו עצומים. למה ויתרו מלכתחילה על זירת ים-סוף? -נשגב מבינתי, ואני מקווה שאני לא צריך לומר את זה בציניות.
כיום, ים סוף, מיצרי טיראן, ומצרי באב אל-מאנדרב הם הדרך היחידה שלנו להודו. אין טיסות בינלאומיות לישראלים מעל לחצי האי-ערב לפי מה שאני יודע.
ובגלל שהודו היא שותפה אסטרטגית ומקור-ההכנסה הכי גדול לתעשיות-הביטחוניות, אני באמת לא יודע למה תמיד הקלו ומקלים-ראש בזירת-ים סוף, אם מקלים-ראש.
ובאמת לא נעשה עדיין דיון על הנושא בפורום, אז אולי זאת ההזדמנות.
_____________________________________
"חלוץ איננו חי למען עצמו אלא למען אלה שיבואו אחריו".
-זאב ז'בוטינסקי.
|