לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 23-05-2007, 23:01
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
הצבא האמריקני בוחן רכב היברידי "חמקן" חדש

ערב טוב,
במוצאי החג העלינו תמונת יום חדשה שעניינה פרויקט של הצבא האמריקני לפיתוח רכב סיור מתקדם עבור צבא היבשה. הרכב ששמו Aggressor הוצג בגרסתו הראשונה בשנת 2004 במסגרת פרוייקט ה-Alternative Mobility Vehicle. גרסה זאת הונעה על ידי מנוע מבוסס מימן אך לא עברה את שלב הבדיקה הראשונית. הגרסה החדשה שהוצגה לאחרונה שאפתנית פחות אך על פי המסתמן צפויה למצוא את דרכה בעתיד הלא רחוק לניסויים מבצעיים בעירק.

הגרסה החדשה של ה-Aggressor כוללת מנוע היברידי - חשמל/דיזל. לרכב זה יתרונות רבים על פני רכבים קונבנציונאליים - צריכת דלק נמוכה/טווח מוגדל, עלויות תפעול נמוכות וצמצום קווי אספקה ארוכים.
ה-Aggressor נועד בעיקר לסיור ולמטרה זו יש למנוע ההיברידי יתרון גדול נוסף - "חמקנות". למנוע ההיברידי של ה-Aggressor ישנו מצב חשמלי בלבד המאפשר לצוות להפוך את הרכב לשקט ביותר בלחיצת כפתור - פונקציה שימושית מאד בסיורי עומק בשטח אוייב. הכלי עצמו הוא גם בעל יכולת האצה מכובת - 0-40 מייל לשעה ב-4 שניות (מהיר בהרבה מרוב רכבי השטח הקיימים).

יהיה מעניין לשמוע את דעתכם על מקומם של כלי רכב דומים בשירות צה"ל בעתיד.

תמונה של הרכב ופרטים נוספים מתמונת היום שלנו.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 23-05-2007 בשעה 23:06.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 23-05-2007, 23:06
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
דיון דומה
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "הצבא האמריקני בוחן רכב היברידי "חמקן" חדש"

http://www.fresh.co.il/vBulletin/sh...%E1%F8%E9%E3%E9
תגובה מהשרשור הקודם:
אנסה להשתמש בידע שלי על רכב חשמלי בכלל ורכב היברידי בפרט כדי לנתח את הידוע על הצעצוע החדש הזה.

הרכב הזה לא אמור להיות יותר ממוגן מההמר, הוא מתוכנן כרכב סיור קל, יביל אויר, חמקן ובעל אוירות גבוהה מההמר.

"האמריקאים משתמשים בקצה העליון של הנעה חשמלית הקיימת בשוק. הם משתמשים במנוע שפותח להנעת רכב חשמלי /היברידי/נטען/תאיי דלק חשמליים היקר ביותר הקיים בשוק. זה מנוע בעל מגנט טבעי כך שמשקלו נמוך וההספק שלו ליחידת אנרגייה מאוד גבוהה. הם גם משתמשים בבטריות מהיקרות ביותר,תארו לכם, לשם ההדגמה, שכול רכב כזה נושא כמה אלפי בטריות של פלאפון מהדור האחרון.

התכנון מכוון לעבירות ולא לניצולת דלק טובה או חסכון באנרגיה. המבנה הבסיסי של מערכת ההנעה זהה לזה של קטר רכבת דיזל. מנוע הדיזל מפעיל גנרטור המייצר חשמל בזרם חילופין, זרם החילופין ממומר לזרם ישר ומפעיל מנוע חשמלי (או במקרה הזה ארבעה, אחד לכל גלגל). המצברים נטענים בעמידה או בנסיעה רגילה, עוזרים בהאצה, ונטענים בהאטה בדומה למערכת הקיימת ברכב ההיברידי המוכר כיום (טויוטה פריאוס לדוגמה).

התכנון של מנוע נפרד לכל גלגל מאפשר ליצור רכב ורסיטלי לחלוטין מבחינת מידות, דלתות או רמפות וכדומה. המנוע נפרד יחד עם מערכת הבולמים ההידראולית מאפשר גם עבירות אולטמטיבית שכן מספיק שגלגל אחד יגע בקרקע והרכב נוסע.

להערכתי מדובר במדגים טכנולוגיות שלא יגיע לשדה הקרב בשנים הקרובות. אני צופה תג מחיר אדיר תמורת יתרון חמקנות מפוקפק מהסיבות שאבהיר להלן.
בתנאים ששקט הוא גורם חשוב חייל החי"ר יעדיף התקדמות רגלית שקטה על רכב שקט ככול. לגבי החמקנות הטרמית, המערכת הנעה פולטת מספיק חום גם לאחר שמנוע הדיזל כובה להתמזג בטמפרטורת השטח תהייה משימה בלתי אפשרית בלי לעמוד במקום אחד בחלנוות פתוחים במשך כמה שעות טובות. מנוע הדיזל ממשיך לפלוט חום שעות לאחר הכיבוי, המנועים החשמליים והבטריות מייצרים חום, החיכוך מייצר חום, והנוסעים היושבים שעות ברכב פולטים חום."
_____________________________________
טל


נערך לאחרונה ע"י Tal53 בתאריך 23-05-2007 בשעה 23:23.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #4  
ישן 23-05-2007, 23:16
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "הצבא האמריקני בוחן רכב היברידי "חמקן" חדש"

תודה טל - לא הכרתי. בכל מקרה למרות שהתגובות רלוונטיות מדובר ברכב שונה.

בניגוד למה שהוצג שם הרכב הנוכחי מהיר באופן משמעותי ובעל תאוצה משופרת. הרכב לא נראה ממוגן אבל אפשר שניתן להוסיף לו מיגון מסוים בלי להכביד על המנוע יתר על המידה.

בניגוד למה שציינת אתה בשרשור הקודם אני דווקא חושב שלחמקנות ברכב שטח יכול להיות יתרון בנסיבות מסוימות. גם אני סקפטי בנוגע לנושא התרמי למרות שגם צמצום מסוים הוא מן הסתם מבורך ומקטין את טווח הגילוי של הרכב. בנוגע לצד האקוסטי - מההכרות שלי עם רכבים היברידיים אזרחיים אין ספק שמדובר בנסיעה סופר שקטה. זה נכון שבשטח קשה לנהוג בשקט מוחלט אבל לצוותי סיור וכוחות מיוחדים מדובר ביתרון.

בשורה התחתונה יש בהחלט מצב שהרכב הזה דווקא יגיע לשימוש מבצעי ניסיוני בעירק בזמן הקרוב ואז נראה מהם יתרונותיו (אגב צריך לזכור שתנאי הלחימה בעירק הם מאד מסויימים - לחימה נגד לוחמי גרילה/טרור ולא צבא מסודר ולכן אפשר שיתרונותיו המלאים של הכלי לא יבואו לידי ביטוי דווקא שם).
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 23-05-2007 בשעה 23:19.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #6  
ישן 24-05-2007, 00:34
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 5 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "לי נראה שלרכב היברידי יתרון..."

למה לא?

סיבוך בהנעה היברידית? מכוניות כאלו נוסעות בכבישי הארץ מזה מספר שנים - הן אולי מעט מורכבות יותר לתחזוקה אבל למען האמת ככל שהן יהיו נפוצות יותר סביר להניח שגם בעיות אלו ייפתרו. למיטב הבנתי באופן עקרוני מנועים חשמליים דווקא פשוטים משמעותית ממנועים רגילים. הבעיה כיום עם מנועים חשמליים בלבד היא שאין לנו סוללות חזקות מספיק ויעברו כנראה עוד לא מעט שנים עד שניתן יהיה להניע רכב דומה באופן כלכלי באמצעות סוללות בלבד.

בכל מקרה היתרון הנוסף שציינת דווקא נראה לי לא מבוטל כלל ולא ברור לי מדוע אתה חושב שהוא "לא שווה את המחיר" כדבריך.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 24-05-2007, 00:45
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "למה לא? סיבוך בהנעה..."

כיצד מונע רכב היברידי?
במנוע בעירה פנימית חלש+ מערכת הנעה חשמלית בטור/ במקביל (כלומר, לעיתים מנוע הבעירה הפנימית רק טוען את המצברים, ולעיתים הוא גם מניע ישירות את הגלגלים).
יש כאן סיבוך מובנה ביחס לתצורה הרגילה- מנוע בעירה פנימית בלבד. במערכות צבאיות, שפעילות בתנאי שטח קשים ומתוחזקות בשטח ע"י טכנאי לא מיומן וחסר אמצעים, זה יכול להיות הבדל קריטי. חשוב, למשל, מה יהיה מצבן של סוללות מתקדמות בימ"ח ישראלי ממוצע לאחר כמה שנים.. כשחלק מסגל האחזקה לא יפנים כלל שרכב שמניע אבל הסוללות נגמרות אחרי יום אינו תקין.
לגבי רכב חשמלי בלבד:
- סירבול בטעינה: במקום תדלוק הרכב יצטרך לחכות שעה ליד גנרטור נייד?!
- צפיפות אנרגיה (וואט-שעה לק"ג) של סוללות לא תתקרב לזו של דלק. כך שבהכרח שהיית הרכב תקטן.תאי דלק בעלי ביצועים טובים, אך מגבלות מחיר וסוג דלק משלהם.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 24-05-2007, 00:53
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 7 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "כיצד מונע רכב..."

אני מסכים איתך לגמרי שרכבים חשמליים אינם מוכנים עדיין לשדה הקרב (וכנראה גם לא ממש לכביש).

רכבים היברידיים הם עניין אחר - לדעתי הסיבוך אינו גדול ועניין טעינת הסוללות הוא משהו שילמדו - לא יטעינו לא יעבוד - גם רכבים רגילים שלא עוברים טיפולים לא יסעו כראוי. אגב בהחלט אפשר שימצאו פיתרון פשוט לעניין על ידי חיבור הרכב לחשמל בזמן השהיה בימ"ח.

באופן כללי נושא הסוללות דווקא פשוט - אין יותר מידי מה להתעסק איתן פשוט מחליפים אותן בחדשות - כמו שאמרתי בעיקרון הרבה יותר פשוט ממנוע רגיל. בכלל הרכב המדובר נותן ביצועים שמעט מאד רכבים רגילים מסוגלים לספק (אני לא מומחה רכב גדול אבל התאוצה שלו מרשימה למדי בכל קנה מידה לרכב שטח).

תוספת: אגב לפני שאתה קופץ (בצדק) ברור לי לחלוטין שהנעה היברידית כוללת גם מנוע רגיל ובכל זאת אני חוזר ואומר שכל העסק לא ממש מסובך בהרבה ממנוע רגיל - העובדה שכיום העסק הוא עוד קצת בראשית דרכו (וגם זה כבר לא מדויק) גורמת לעניין להראות יותר מסובך מכפי שהוא באמת.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים


נערך לאחרונה ע"י עידו גנוט בתאריך 24-05-2007 בשעה 01:00.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 24-05-2007, 11:07
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 9 שנכתבה על ידי קרן-אור שמתחילה ב "[font=Verdana]היות ואיני..."

אני בספק אם משהו משני אלו יקרה בקרוב. יחד עם זה אני בכל זאת יותר אופטימי ממך שבקנה מידה קטן יחל שימוש ברכבים היברידיים בצבא - בהתחלה כניסוי מבצעי כפי שהאמריקנים מתכננים ובשלב מאוחר יותר - אם יוכיחו עצמם - בקנה מידה רחב יותר שיכלול גם שיפורים משמעותיים.


אגב, נושא שאיננו מוכר לי הייטב אבל מה למשל לגבי שילוב ברכבים צבאיים כבדים - דוגמאת משאיות לטובת חיסכון בדלק? [אה כן ואם כבר חולמים אז למה לא בטנק?].
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 24-05-2007, 12:02
  משתמש זכר קרן-אור קרן-אור אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 11.09.06
הודעות: 10,353
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אני בספק אם משהו משני אלו..."

רכב היברידי חוסך בדלק:

א. בבלימה מערכת ההנע החשמלי פועלת כגנרטור ומפיקה אנרגיה.
ב. למנוע בעירה פנימית יש סל"ד מסויים בו יעילותו מירבית. במכוניות פרטיות, מהירות הנסיעה החסכונית ביותר היא ~90 קמ"ש. בפועל, רוב הזמן הרכב נוסע בסל"ד נמוך יותר וביעילות פחותה. רכב עם מנוע חלש שיהיה בעל צריכת דלק מיטבית ב- 50 קמ"ש לא יוכל להאיץ טוב, ולכן הפשרה בין ביצועים וחיסכון.
מערכת ההנע החשמלי תורמת מומנט בהאצה (למנוע חשמלי מומנט רב יחסית), וכך נדרש בנוסף רק מנוע בעירה פנימית קטן הפועל בשיוט בסל"ד היעיל ביותר, ולא מנוע גדול המסוגל להאיץ את הרכב (ובד"כ פועל בסל"ד לא יעיל).
ג. בעמידה, ניתן לכבות את מנוע הבעירה הפנימית- בכל רגע ניתן להאיץ מעמידה בהנעה חשמלית.

סה"כ, נראה לי שלהנעה היברידית יש יתרון בעיקר לרכב שבד"כ... עומד (תנועה עירונית), בוודאי שלא למשאיות (תנועה רצופה בעומס מסוים, לא נדרשת האצה מהירה --> ניתן לתכנן עם מנוע בעירה פנימיתמתאים ).
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 24-05-2007, 20:22
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
יתרונות וחסרונות הרכב ההיברידי
בתגובה להודעה מספר 12 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "אוקיי. מה לגבי כלים כבדים..."

תכלס, אין גם הרבה יתרונות אחרים אבל זה שלב ביניים טכנולוגי.

המערכת ההיברידית המורכבת ממנוע שריפה פנימית ומנוע חשמלי מונע בטריות באה לשפר שלוש נקודות חולשה של מנוע השריפה הפנימית הרגיל.
ראשית, היעילות המקסימלית של מנוע השריפה הפנימית הוא בסל"ד קבוע, היעילות הנמוכה ביותר היא בסל"ד נמוך ובהאצה. המנוע החשמלי מחליף לחלוטין את מנוע הבנזין במהירות נמוכה ועוזר בהאצה ובכך משפר את יעילות הרכב. שנית, המנוע החשמלי משמש כסטרטר ומאפשר כיבוי מוחלט של המנוע בעמידה. הנקודה שלישית היא היכולת למחזרת את אנרגיית האטה לטעינת המצברים (במקום אנרגית חום בבלמים).

ככול שדפוס ההפעלה של הרכב כולל יותר עצירות, האטות והאצות המערכת ההיברידית יעילה יותר. צריך לזכור שהחסרון העיקרי הוא תוספת משקל, תוספת חיכוך מכני וכמובן עלות יצור גבוהה (ולאני איכות הסביבה זיהום אדיר ביצור הבטריות ובפרוקן).

ברכב הנדסי המנוע עובד סדרך כלל בסל"ד קבוע להפעלת המשאבה ההידראולית והיתרונות שציינתי אינם באים לידי ביטוי.
במשאיות כבדות אנרגיית ההאטה נצברת באמצעים אחרים ולא חשמליים.
רכב קל בעל מנוע דיזל יעיל או מנוע בעירה עניה יהיה יעיל יותר מרכב היברידי בחלק גדול מדפוסי ההפעלה.
נשארים היתרונות הצבאיים של שקט וחתימה טרמית. כאן צריך לזכור שרעש המנוע הוא רק חלק קטן מהרעש שיוצר רכב בתנועה, בעמידה אפשר להשתיק כול מנוע. בידוד טוב של תא המנוע ומערכת פליטה טובה, בנסיעה הרעש זהה בשניהם.
היתרון התרמי, כבר כתבתי למעלה, אני מאוד ספקן לגביו.
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #17  
ישן 24-05-2007, 21:42
  Tal53 Tal53 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 10.12.04
הודעות: 2,044
אין לי תשובה טובה אבל אנסה אנלוגיה
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "טל, בהנחה שאתה צודק ואכן..."

כדי לקזז את העלות הנוספת של טויוטה פריאוס לעומת עלותה של טויוטה קורולה, צריך לנסוע 30,000 מייל בשנה (לעומת 13 עד 15 אלף הממוצע האמריקאי) שמחציתם בתנאים עירוניים. 95% מקוני הפיראוס לא נוסעים כל כך הרבה, ובכול זאת הם בוחרים ברכב שקניתו יקרה משמעותית כדי לחסוך מעט דלק.

אני מעריך שלצבא האמריקאי יש רצון להוציא כסף על טכנולוגיות חוסכות דלק בעיקר לצרכי יחסי ציבור למרות שאין בכלל הגיון כלכלי או צבאי.

נקודת מידע נוספת היא אורך חיי המצברים. עד היום קשה מאוד להשיג נתוני אמת בנושא שכן מדובר בסודות מסחריים. לאחרונה דלפו הנתונים של הונדה לגבי ה"אינסייט" שלהם והם מראים שתוחלת החיים בתנאי הפעלה אינטנסביים קטנה בהרבה מהנתונים הרשמיים. (בחלק גדול מהמכוניות הוחלפו המצברים שלוש ואף 4 פעמים למאה אלף מייל)
_____________________________________
טל

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #22  
ישן 25-05-2007, 11:00
  עידו גנוט עידו גנוט אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 24.09.05
הודעות: 5,542
בתגובה להודעה מספר 21 שנכתבה על ידי ISHPUZ שמתחילה ב "אם יהיה בארה"ב מספיק שימוש..."

זה נכון חלקית. ארה"ב תלויה במזה"ת לנפט באופן די חלקי (כ-15 אחוז לפי המחקר הנ"ל) אם יעברו לשימוש בגז טבעי שהוא גם מזהם פחות בתחנות כוח תהיה פחות בעיה (למרות שעיקר השימוש בכלים צבאיים עשוי להיות בכלל מחוץ לגבולות ארה"ב). אגב כיום המכוניות ההיברידיות לא נטענות לדעתי כלל "מהקיר" אלא מן ההנסיעה עצמה (לפחות ממה שאני זוכר) למרות שעובדים גם על פיתוחים כאלו - אין לי מושג מה אמור להיות במקרה של ה-Aggressor.
_____________________________________
עידו גנוט, מייסד ועורך ראשי
MegaPixel - אתר הצילום הישראלי
עמוד הפייסבוק שלנו.
www.MegaPixel.co.il
http://lensvid.com/ - אתר סרטוני הוידאו לצלמים

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #27  
ישן 25-05-2007, 01:06
  desertowl desertowl אינו מחובר  
מומחה טכנולוגיות צבאיות חיישנים ומערכות תצפית
 
חבר מתאריך: 18.10.03
הודעות: 3,749
רכבים היברידיים...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "הצבא האמריקני בוחן רכב היברידי "חמקן" חדש"

אמנם הנעה היא לא התחום שלי, אבל שווה לציין שה CRUSHER של CARNEGIE MELLON ו DARPA מבוסס גם הוא על הנעה היברידית ואני לא חושב שהם עשו זאת לשם הגימיק בלבד, גם ה SPINNER שקדם לו השתמש בטכנולוגיה הנ"ל.
בנוסף לתיאור פרופיל משימה שקט של רכב המונע ע"י הנעה חשמלית למקטע הסתננות במשימה (לדעתי הנעה חשמלית כן מקטינה את החתימה האקוסטית,מהמעט שראיתי בתחום ולגבי הטרמית אני יכול רק לשער) נטען גם כי השילוב בין מנועי הדיזל והחשמל מאפשר הנהגת משטר אנרגיות אפקטיבי מאד המאפשר שהייה ארוכה מאד בשטח - דבר המתאים מאד לרכב סיור בעל פרופיל נמוך והפעלת חיישני איסוף (בדומה ל "רקון" שהוזכר קודם לכן).

http://www.rec.ri.cmu.edu/projects/crusher/index.htm
_____________________________________
===========================
If the radiance of a thousand suns
were to burst at once into the sky
That would be like the splendor of the mighty One…
I am became death,the shatter of Worlds.
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #30  
ישן 25-05-2007, 01:45
צלמית המשתמש של Golden Paths
  Golden Paths Golden Paths אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.01.07
הודעות: 630
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי עידו גנוט שמתחילה ב "הצבא האמריקני בוחן רכב היברידי "חמקן" חדש"

סקירה כללית על הפרוייקט של המחליף להאמר. מה שמעניין במאמר הזה הוא הכמות האדירה של הכלים שיש בצבא האמריקאי. עונה לשאלות שצצו לי בעקבות קריאת האשכול. 120000 האמרים בצבא ועוד 20000 במארינס זה צי רכבים בסדר גודל אחר לגמרי ממה שהיה לי בראש. דעתי האישית היא שהאמריקאיים, בעקבות הדרישות הגבוהות של הפרוייקט, ייאלצו לפצל את הצי הזה לשני תת קטגוריות של רכבי לחימה על כל המשתמע מכך ורכבי לוגיסטיקה. רכבי לחימה יקבלו גוון הדומה לפרוייקט MRAP מבחינת יכולות מיגון, גדלים ומשקלים וכדומה. הצד הלוגיסטי של הצי יוכל להשאר עם גרסה עתידית של ההאמר.
_____________________________________
The Chrismas Truce

המשכיל בעת ההיא, ידום. (ספר עמוס, פרק ה' פסוק יג')

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 08:05

הדף נוצר ב 0.08 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר