לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 07-05-2007, 12:48
  הפטריוט הישראלי הפטריוט הישראלי אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 18.10.06
הודעות: 607
דו''ח וינוגרד והעולם הערבי -סיכום

דו"ח וינוגרד הינו מוצר טיפוסי של מדינה דמוקרטית. בשום מדינה ערבית במזה"ת אין אפשרות כלשהי להקים וועדה לבדיקת התנהגות הממשל בשום תחום שהוא ובוודאי שלא לגבי סוגיה כה חמורה כמלחמה שלגביה יש לראש המדינה ולצבא - שהוא דרך כלל מקור לגאווה, אם לא תמיד לתהילה, של עמי ערב - אחריות ישירה.



מעניין היה לכן לעקוב אחרי תגובותיהם של מדינות ערב בעקבות פרסום הדו"ח. מרבית ערוצי הטלביזיה הערביים החשובים כגון אלג'זירה, אלערביה, ובכללן תחנות מצריות ולבנוניות ואפילו אלמנאר השייך לחיזבאללה העבירו את הודעת השופט וינוגרד בשידור חי. כתבי הערוצים הערביים בישראל הציגו בפני הצופים את עיקריו של הדו"ח ודברי פרשנות בצורה עניינית על בסיס מה שנאמר בערוצי הטלביזיה הישראלית.

ערוץ החיזבאללה:
ערוץ אלמנאר של חיזבאללה, לעומת זאת, ניצל את הדו"ח כדי לחזק את טענת הארגון כי ישראל הובסה במלחמה. מנהיגי הארגון אמרו בהצהרותיהם שהכשלים של הצמרת המדינית והצבאית של ישראל הם הוכחה, הן ל"ניצחון האלוהי" של חיזבאללה והן שהתקפת צה"ל על לבנון הייתה מתוכננת מראש ולא בוצעה כתגובה לחטיפת שני החיילים. שידורי אלמנאר בשעות הראשונות לפרסום הדו"ח היו משולבים גם בהצגת "קליפים" שהוכנו מראש, הלועגים לראש הממשלה, לשר הביטחון ולרמטכ"ל היוצא. פגיעה בכוח ההרתעה של ישראל:
מעבר לתגובות התקשורת ניתן להבין מראיונות שנעשו עם אזרחים מן השורה כי יש הערכה מסויימת במדינות ערב לדמוקרטיה הישראלית הבודקת את עצמה ואינה מהססת לדרוש דין וחשבון ממנהיגיה. מנגד ראינו בתגובות alkbacksT לכתבות באינטרנט דברי שטנה קשים ביותר על מדינת ישראל. אולם החמור יותר הוא כי מדברי הפרשנים הרבים שניתחו את ממצאי דו"ח וינוגרד עולה פגיעה קשה באפקט ההרתעה של ישראל. אפילו אם אותם פרשנים וראשי מדינות ערב יודעים כי כוחו של צה"ל עדין גדול הרי האגדה של צה"ל הבלתי מנוצח התפוגגה וללא ספק יש כבר גורמים במדינות ערב ובקרב ארגוני הטרור המנסים לגבש אסטרטגיה של פעולות גרילה ושיגור טילים לכרסם עוד יותר בכוחה של ישראל ובמוראל של אוכלוסייתה. ניתן לראות זאת בבירור בהצהרותיו של נשיא סוריה.

להמשך הבלוג
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 12:45

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר