לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 01-03-2005, 12:55
  משתמש זכר juda juda אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
השופט בדימוס אורי שטרוזמן: ההתנתקות לא לגיטימית, יש לסרב פקודה

לכל המגיבים למיניהם- חשוב לקרוא את מכלול דבריו של שטרוזמן, ולא להצמד דווקא לעיניין הסרבנות (ש"הארץ" העדיפו לשים בכותרת)-

השופט המחוזי בדימוס אורי שטרוזמן, המכהן כיו"ר ועדת הבחירות של מוסדות הליכוד, סבור כי הליך החקיקה של תוכנית ההתנתקות "מהווה הפרה גסה ובלתי נסבלת של הצדק, ולכן מדובר בחוק בלתי לגיטימי". שטרוזמן, שנשא דברים לפני ימים אחדים בפני חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי שהתכנס בחיפה, אמר כי "לא פקודת הנסיגה כשלעצמה היא בלתי חוקית, אלא מעמדם של נותני הפקודה - של הכנסת והממשלה - המונעים על ידי נבחרים שמעלו בשליחותם. החלטותיהם על גירוש המתנחלים ניתנו ללא סמכות כדין". שטרוזמן טען שאי ציות אזרחי וסרבנות הם הברירה היחידה של מתנגדי התוכנית.

לדעת השופט שטרוזמן, ישראל מצויה כעת בפני מציאות יחידה במינה, בה חל היפוך בדעותיו של נבחר ציבור, ראש הממשלה אריאל שרון, אך הוא "מסרב לנהוג כג'נטלמן" ולהעמיד להצבעה את דעתו החדשה. "סירובו זה", אומר השופט שטרוזמן, "גורם לנו, שהצבענו עבור שרון, להבין שמעלו באמוננו, שהוא ולא רק הוא אלא גם השרים וחברי הליכוד התומכים בו גנבו את קולותינו. כך היו מרגישים תומכי ביילין אם היה נבחר ובמקום להסתלק מיהודה ושומרון היה מגביר את ההתיישבות שם".
שטרוזמן סבור כי ראוי היה שראש הממשלה יתפטר מהכנסת, או יכריז על בחירות חדשות, ולא ינצל את בחירתו על פי מצע מסוים כדי לבצע את היפוכו. הוא אמר כי על פי דיני החוזים ודיני השליחות, מימוש המצע של המפלגה היריבה, בקולות המפלגה היריבה, בהיפוך מוחלט לעמדה שהציג לבוחר קודם הבחירות, דומה להפרת חוזה כלפי הבוחר ולהפרת דיני השליחות. לדעת שטרוזמן, "ראוי היה שבית המשפט, ש'הכל שפיט' בעיניו, יעמיד את ראש הממשלה ושריו על חובתם המשפטית, על ידי חיובם בהתפטרות מכהונותיהם, או לפחות על ידי צו האוסר עליהם נטילת חלק בכל ההצבעות המתקיימות בכנסת".

שטרוזמן הוסיף כי "גם ההגונים שבאנשי השמאל מודים, בפה מלא או ברמז, בחוסר התקינות של החקיקה הנוכחית והחלטות הממשלה לנסיגה, אבל, הם מוסיפים ואומרים שכל עוד הממשלה והעומד בראשה מיישמים את תוכנית הנסיגה לקווי 1967, הם מרוצים מכך ולא יטענו נגד חוקיות החוק".

השופט בדימוס דחה גם את הנימוקים נגד עריכת משאל עם, וכינה אותם "מגוכחים". לדבריו, "הטענה שמשאל עם יקרע את העם היא כה תמוהה עד שקשה להאמין שאנשים רציניים טוענים אותה. הרי העם קרוע עתה. משאל עם ימקד את המחלוקת לא בקרע החל בעם, אלא בטיבה של תוכנית ההתנתקות, אם טובה היא לישראל אם לאו. התירוץ שמשאל עם אינו הולם את השיטה הדמוקרטית, כי הוא פוגע בבחירות לכנסת, מתגלה כחסר טעם, כאשר אנו יודעים על משאלי עם שהתקיימו במדינות אירופה הדמוקרטיות".

השופט שטרוזמן חתם את דבריו בשאלה "בדבר אפשרות הפעולה המתחייבת, מחוסר ברירה, בפני אזרחי המדינה במסגרת של אי ציות אזרחי והאפשרות הניצבת בפני חייליה ושוטריה, שאף הם נמנים על אזרחי המדינה - לסירוב פקודה. המחשבה על כך מעלה בדעתי את דברי היועץ המשפטי הקודם, השופט בדימוס מיכאל בן יאיר, שהצדיק את הסירוב לשרת בשטחי הכיבוש בגלל עשיית מעשים בלתי מוסריים הנעשים שם לפי דעתו".
http://www.haaretz.co.il/hasite/spages/546488.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 20:31

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר