לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 27-02-2005, 13:13
  simonun simonun אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 12.02.04
הודעות: 575
סערה בשוקי המטבע בעולם!

סין מתכננת להגמיש את הסחר במטבע היואן כבר השנה - צעד שיטלטל את שוקי מטבע החוץ 08:22 | 27.2.2005 דפנה מאור
ממשלת סין מתכננת צעד נוסף וחשוב בדרכה לניוד היואן: היא תאפשר המרה נרחבת יותר של המטבע בחשבון ההון הלאומי - זרימת ההון שבתוכה מתבצעות השקעות זרות בסין או השקעות של מקומיים בשווקים זרים. סין קיבעה את שער היואן לדולר ב-8.28 יואן לדולר, באופן המוזיל מלאכותית את המטבע הסיני. בכך הוענק יתרון ליצואנים סיניים.

להגדלת סחירות היואן - שתביא לבסוף להגמשת שער החליפין שלו - עשויה להיות השפעה עזה על הדולר, על שוק ההון האמריקאי ועל מאזן הסחר העולמי. לפי הערכות עשוי הדולר ליפול חדות אם סין תנייד את רצועת החליפין של היואן.

שותפות הסחר של סין, ובראשן ארה"ב, קראו לממשל הסיני שוב ושוב להסיר את הקיבוע, שכן הוא מחריף את הגירעון המסחרי שלהן. סין אמרה ב-2004 כי בכוונתה להסיר בהדרגה את הקיבוע, אך בקצב שלה וללא כניעה ללחצים זרים. לפני שנה אמרה ממשלת סין כי תפתח את חשבון ההון תוך שש שנים, אך נראה כי הלחצים על סין מבחוץ להגמיש את הסחר ביואן פעלו לזירוז התהליך.

"אנחנו נגדיל בהדרגה את כמות הרנמינבי (יואן) שניתן להמיר במסגרת חשבון ההון, כצעד נוסף להשגת המירות מלאה של המטבע", אמר גואו שוגינג, ראש מינהל המדינה למט"ח. היואן ניתן להמרה במסגרת הסחר של סין עם מדינות זרות, אולם בהשקעות המרתו מוגבלת קשות.

הערכות כי סין תיאלץ לייסף את היואן גרמו לזרימת הון ספקולטיווי גדולה מאוד בחודשים האחרונים. נסיונה של הממשלה לפעול להקטנת האשראי ולדכא התחממות יתר של הכלכלה סובל מהספקולציות על אפשרות ייסוף ביואן, שכן אלה הובילו לזרימה של ההון הזר לתוכה. זרימת הון זו מזינה את האינפלציה בסין ומגדילה את היקף האשראי המקומי.

מדיניות קיבוע היואן נחשבת גם גורם להתחממות היתר בכלכלת סין. מאחר ששער החליפין אינו חופשי, הבנק המרכזי חייב להנפיק יואנים כדי לרכוש את מיליארדי הדולרים במט"ח הנכנסים למדינה מדי חודש. עודף הכסף הזה זרם למערכת הבנקאית הלא יעילה, שהלוותה אותו ללא בקרה לפרויקטים של נדל"ן, תעשייה ותשתיות - המגדילים את הביקוש לסחורות כמו פלדה ונפט. בנוסף גרמה המדיניות ליתרות המט"ח של סין להרקיע שחקים ב-2004. ספקולנטים הזרימו ביקושי שיא לנכסים מקומיים, ותרמו לגידול עצום של 200 מיליארד דולר ביתרות המט"ח של הבנק המרכזי. היה זה הגידול החד ביותר שרשמה סין מעודה.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 09:24

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר