|
31-05-2007, 16:20
|
|
|
חבר מתאריך: 22.05.07
הודעות: 40
|
|
עוד
כתבה על GTA IV
זה לא משהו יומיומי בו אתה מוזמן למשרדי רוקסטאר לראות את השלבים המוקדמים של GTA IV.
אז לכן לא היססנו לארוז כמה מצלמות ורצנו ישר עם התחתונים בלי שסיימתי את המכתב למשרדי רוקסטאר(טוב זה
קצת המצאתי אני מודה אבל המידע הבא תורגם בעברית פשוטה).
מהרגע בו טלוויזית הפלזה 60" המפחידה התחילה לעבוד, התפעלנו.
הם(רוקסטאר) העמידו את ניקו בליק, המהגר המזרח-אירופאי במרכז המשחק של GTA IV.
הוא עומד בתחנת המוניות של בן דודו רומן, משרד קטנטן עם ציורים שנתלשים מהקירות והרבה מסמכים ועיתונים
על הרצפה(לא הייתי רוצה להיות שם אפילו).
מבחוץ, השמש עוברת דרך המבנים והבנינים לאורך הרחוב, דרך החלונות המאובקים ומצלילה על הקירות והרצפות.
התחלנו לצפות בניקו מחטט בכיסיו ובועט ברגלו כשכל אדם, כשברקע מוזיקה אשר העוצמה משתנה עם שינוי זווית
המצלמה.
זוהי הפתיחה המשכנעת של המשחק של השנה, שלוקח אותנו לצד המלוכלך שרוקסטאר מקווים ליצור.
זה יותר ריאלי, כמעט אורגינלי וזה עוד לפני ששמנו את רגלינו בחוץ.
ברחוב, ניקו הולך בתוך הרחובות בעוד שאנשים הולכים ומדברים ברחוב, המכוניות עוברות להן ומצפצפות להן על
נהגים אחרים במטרה להגיע לעבודה בזמן.
לא הייתה לנו האפשרות לחפש ולסקור.
על כן, בהדגמה הייתה לנו האפשרות לראות את המודל הסופי של ניקו כשהוא עוצב מכל פינה אולם מנוע הרייג'
המפורסם עדיין בתהליכי תכנות והוא צריך את הזמן של ששת החודשים הקרובים כדי לעצב כל פינה ופינה בליברטי
סיטי.
בחזרה לעיר, ניקו עוצר לרגע כדי שנוכל לראות כמה הצללים דינמיים כשהוא הולך.
הצליים הולכים ונהיים ארוכים בהתאם להתקדמות הזמן במשחק.
למשל כשהשמש שוקעת או בזריחה. הם גם נותנים לנו את הראות הנכונה כאשר ניקו דורך על חפץ.
גם לחפץ יש צל או כאשר הוא יוצא ממונית, הצל מותאם בהחלט.
במבט על העיר, זה נראה שרוקסטאר הלכה על הקצה והבטיחה עיר חיה ונושמת בהתאם לדרישות הדור הבא של
הגיימינג.
זה לא כמו במשחקים הקודמים, רק יותר גדול ויותר חד.
למעשה, ליברטי סיטי יותר קטנה מסאן אנדרס " GTA IV יותר קטן בהשוואה לסאן אנדרס, אך יותר מפורטת,
תחושה יותר ריאלית מהרבה בחינות" כך אומר האמיש בראון, מנהל שיווק ברוקסטאר UK.
יש יותר השקעה ביצירת כל מקום וכל דרך, אפילו בתים מבפנים ומבחוץ, ממש מיוחדים, גם.
רמת הפירוט ממשיכה לתוך המבנים, כשהודגם שניקו מוציא רובה והולך לתוך אחד מהבנינים החומים והקשיחים
מאבן באיזור Downtown בברוקר(להלן ברוקלין בניו יורק האמיתית).
כאשר ניקו עובר בדלת(בלי שיהיה לזמני טעינה, זה אפשרי לשחק בכל המשחק ללא זמן טעינה אחד) היא נפתחת
לסלון מלוכלך עם ספה יותר יפה בפינה אחת ומטבח בהמשך המסדרון.
ניקו יכול ללכת בפנים בזמן שהוא מכוון והמצלמה נמצאת בדיוק מאחורי הכתף שלו כדי שלשחקן תהיה ראות טובה.
לאחר שניקו שלנו יוצא מהבית, עוד אנשים מתאספים מדברים להם על נושאים שונים ועל כמה שהאיטלקים מקבלים
שלוש שעות לארוחת צהריים(לא אני כתבתי)(" יש רק 8 שורות של דיאלוג לא גמור נכון לעכשיו", אומר חברינו מצד
רוקסטאר).
במבט למעלה, ישנם סולמות עליהם ניקו כנראה יוכל לעלות לגגות של בנינים(וכנראה שזה סימן לשיטת הרג כלשהי,
כך אני חושב).
אז דיברנו על סולמות ואיך ניקו יכול לעלות ומה לעשות.
הוא גם יכול לעלות על עמודים, חפצים וכל מה שאני ואתם יכולים לעשות בחיי היומיום.
בכל חפץ בנפרד, יש תחושה אחרת ז"א פיזיקה אחרת ז"א יש שיווי משקל שונה על החפץ.
על כל סולם אנו נראה כי רגלו דורכת בס"מ המדויק על הסולם ולא פתאום שהרגל נכנסת לתוך הסולם כמו שאנו
רואים בחלק מהמשחקים.
אם נסתכל מסביב, בתוך חלק מסויים של ליברטי סיטי, נראה את ברוקלין ברידג' המפורסם שנעזר בעמודי תמיכה-
למרות שהוא עדיין לא נבנה(הוא לא נבנה מהבחינה שהמפתחים עוד לא סיימו אותו, לא כמו ב GTA 3 שזה היה
חלק מהמשחק).
המפתחים אמרו שיהיה אפשר להסתובב חופשי, שלא כמו ב GTA 3 שהייתה הגבלה מסויימת לאיזורים, כרגע יהיה
חופש לשחקן.
מצדו השני יש בתי חרושת, מבנים של העירייה ומבני מגורים, שלצדם יש מסילות רכבת(כנראה קשור לרכבת
שהוראתה בקטע בתחילת הטריילר).
השעה מוקדמת בבוקר, וממש מתחת לרכבת הרחובות ריקים מאנשים.
לטענת רוקסטאר, זה מכיוון שזוהי שעת בוקר ולכן אין הרבה אנשים, ובמשך התקדמות היום, יתאפשר לנו לראות
פעילות רבה.
בדיוק לאחר מכן, ניקו שלנו רץ לאורך הכביש לעבר מכונית, שנותן לנו את הטעימה הראשונה,איך לשחקן הראשי
במשחק יש כוח פיזי גדול במשחק.
למתחילים, זה ירגיש כאילו הוא סוחב משקל ויש לו נקודה מרכזית של משקל בגופו(כמו שיש לנו), אז כשהוא מתחיל
לרוץ זה יתחיל בהדרגה עד שהוא ירוץ ספרינט ויתעייף.
כשהוא רץ, ניקו ידחוף אנשים מהדרך כדי שיוכל בלי שום בעיות לעבור והפעם ירגישו זאת ולא שהמודל של האנשים
רק זז מהמקום כי גם להם תהייה תגובה.
המשקל החדש של ניקו מודגם גם כאשר הוא גונב מכונית, כשהוא מנפץ את הזגוגית של החלון עם מרפקו לפני
שהוא פותח את דלת המכונית.
ברגע שהוא בפנים, הוא מחבר כמה כבלים של המנוע- רק אחת מהרבה אנימציות של פריצה שנוספו למשחק- ופשוט
נוסע(אם שמתם לב, השלב יותר ארוך ממה שהיה במשחקים הקודמים מן הסתם).
הרדיו מתחיל לזמר ברגע שהמכונית מתחילה לנוע ממקומה ובזמן שרוקסטאר נתנה לנו שירים מוכרים אך יותר
איטיים(תלוי בתחנה), כאן יש לנו מוזיקת רוק פאנקי כבדה שמתאימה לסגנון המשחק.
על הכביש, המצלמה מסתובבת מסביב למכונית כאשר אנו נוסעים בסמטאות הרחוב, חושפים את מערכות הפיזיקה
החדשות שמוצגות למשחק ע"י מנוע הרייג'(RAGE Engine).
בדיוק כמו ניקו, למכונית יש הרגשה יותר מציאותית בקטע של המשקל, במיוחד כאשר יש סיבובים חדים,באמפים
ובהתאם כמובן גם לסוג הכביש והמרקם שלו.
אפרופו דרכים, עכשיו הכביש מרגיש הרבה יותר מציאותי מאשר במשחקים הקודמים, שנמצא בין מבנים.
וכמו מבנים רבים בברוקר, צורת הכביש עדיין לא מסויימת כמו עם שאר המקומות והמבנים.
אז בגלל שזה מה שקרה ורוקסטאר עדיין לא סיימו, הם לקחו אותנו למקומות צרים בהם היו הרבה פניות, אבל עדיין
היינו שמחים לראות את ניקו נוסע ולראות מה קורה כאשר הוא מתנגש במכונית אחרת.
למזלינו, רוקסטאר מתכננת עוד תערוכה ביוני, שם הובטח לנו כי נוכל לראות כ 90 אחוז מהפיזיקה במשחק ואולי
אפילו את התוצאה הלפני סופית.
במהלך היום, כשניקו מטייל ברחובות התעשייתיים של ברוקר, הרחובות התחילו להיות עמוסים יותר ויותר במיוחד
כשהגיע זמן הצהריים שזה בין 10-16
אנשים התחילו למהר כדי להגיע בזמן לעבודה, וכשהתקרבנו לנמל, עובדי המפעל התחילו להעביר קופסאות מבית
חרושת אחד לשני.
כפי שראינו בטריילר של המשחק, הדמויות שאי אפשר לשחק אותן, נראים שונים לחלוטין, אחד מהשני.
מיד כשראינו את עוברי האורח הם נראו לא ממש משהו, נראו יותר כמו במשחקים הקודמים אך אל דאגה- רוקסטאר
הבטיחה כי הם השקיעו במודל מוזל להדגמה זו וכי הם דחקו את זה לפינה ועכשיו הם עומדים לעבוד על כך אז אין
ממש מה לדאוג.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.2send.us/uploads/604d55cb16.jpg]
לאחר שניקו עצר בצד ליד בית חרושת, הוא יצא מהמכונית והלך בסמטה מרוססת גראפיטי לעבר מקום כלשהו.
כשניקו הגיע למקור מים, הוא נכנס למים והם נשמעו כמו מים והם גם נראו ממש כמו מים, מה גם שהם שיקפו את
השמש בצורה יוצאת דופן.
מהצד השני של הנהר היה את אלגונקווין, ההמצאה של המפתחים למנהטן.
זהו מראה מרהיב, של מקום נפלא שעוצב נפלא, וכנראה אומר לנו איך המשחק ייראה לקראת סוף תהליך הפיתוח.
בשלב מוקדם זה, זוהי ראייה שיש עוד הרבה מקום לעבודה שאמורה להעשות, כדי שהמשחק ירוץ חלק ויפה,
ורוקסטאר כמובן הבטיחו שזה יקרה והמשחק יהיה מושלם עד ליציאתו.(היה גם כתוב שהמדגים אמר שזה יהיה
משחק הפעולה-הרפתקה הטוב ביותר שראו עד כה)
עם כל מה שראינו אנו לא יכולים להתווכח.
ליברטי סיטי נראת דומה מאוד לרחובות של המשחק סיינטס ראו, שזה אומר שזה טוב.
גם שכשרוקסטאר נותנים הבטחה ש GTA IV יהייה אחלה תרגיל לקונסולות הדור הבא מבחינה ויזואלית, עם כל מה
שאפשר לעסוק בפיתוח, שיתנו לניקו שליטה מלאה וחופש פעולה גדול בערים היפיפיות הללו.
רוקסטאר אומרים " זה נורמאלי לגמרי שיש בסרט תקשורת עם שחקנים ועוברי אורח, אולם במשחקי וידיאו זה נדיר
מאוד. אין סיבה לא לעשות זאת, יש לנו מעל למאה שעות משחק ואתם שולטים בניקו, אז כדאי גם שזה לא ירגיש
כאילו אנחנו יכולים לתקשר רק עם אנשים מסויימים".
שמענו והתפעלנו.
[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://img352.imageshack.us/img352/2778/grandtheftautoiv2007052vn6.jpg]
אז כשניקו מוציא את הפלאפון מכיסו וכותב את המספרים של זה שצריכים להתקשר אליו כדי שנדע מה לעשות
בהמשך, אנו רק צריכים לחכות כדי לראות מה ממתין לחבר המזרח-אירופאי, האם זה הרפתקה חסרת מעצורים? או
שזוהי שליחות של הבאת סמים מנרקומן?(זה אני הוספתי כדי שיהיה הקשר למשפט, באנגלית זה נשמע אחרת).
זה נראה כאילו שבהמשך המשחק, עברו יתפוס אותו ואנחנו נחזור לפלאשבקים מה שלא היה במשחק הקודם, מה
שאנו כן יודעים זה שהמאפיה הרוסית תקח חלק בכך.
רוקסטאר גם אומרים כי לא יקרה מצב שבו אתם תהייו הבארון העשיר ביותר עם כמה שיותר קרקעות וכמה שיותר בתים כדי להכניס היגיון מסויים למשחק.
חוץ מזה, אם לניקו היה 10 מיליארד דולר, למה שהוא יעשה משימות פשוטות עבור 150 דולר מסכנים?
לסיכום, GTA IV יהייה המשחק הבא של העולם המודרני וללא ספק אנו נוכל לקחת חלק בחיים חדשים של אדם שאינו כל כך מוכר עם "החלום האמריקאי".
המשחק אמור לצאת ב 19 באוקטובר באירופה וב 17 באוקטובר בארה"ב לקונסולות ה XBOX 360 וה PS3.
לא הוכרזה גרסת מחשב.
|
|