28-03-2007, 18:55
|
|
|
חבר מתאריך: 28.09.06
הודעות: 1,049
|
|
/
ציטוט:
במקור נכתב על ידי קרן-אור
היות ואין סיבה הגיונית,?).
|
דווקא יש סיבה ואפילו מאד הגיונית.
כיוון סיבוב המדחף , במטוסים הראשונים (ועד היום ברובם...) , היה כזה שייצר מומנט שהקל על פניה שמאלה ו"עשה חיים קשים" בפניה ימינה. זו הסיבה שמסורתית, רוב ההקפות הן הקפות בהסבה לשמאל (הנה, הכנסנו גם קצת מסורת לעסק...) . בפניה לשמאל, עדיף שמפקד המטוס ישב בצד שמאל ויזכה לשדה ראיה רחב יותר.
במסוקים העניין דומה. סיבוב הרוטור במסוקים מערביים (בגוש המזרחי המצב הפוך באופן מפתיע) הוא כזה שיוצר מומנט סיבוב נגדי שעוזר לפניה ימינה ומקשה על שמאלית. זו הסיבה שלרוב טייסי מסוקים יעדיפו פניה ימנית . במקרה כזה, מפקד המטוס יושב בכסא הימני שמאפשר שדה ראיה משופר.
מצד שני, גלגול במסוק לא צמוד לסבסוב ונשלט ע"י שינוי פסיעה מקומי... רגע, אני צריך לחשוב על זה עוד קצת... בכל מקרה-
נקודה נוספת - מכיוון שהטסת מסוק מסובכת יותר מהטסת מטוס(עכשיו יקפצו טייסי כנף קבועה ויזעקו מרה...) נדרשת יד ימין על הסטיק ויד שמאל על מוט השינוי הקולקטיבי.(במטוסים לדוגמה, האתגר הפיזי הכרוך בהטסה נמוך מאד ולכן הקברניט אוחז בהגאים ביד שמאל ובמצערות בימין , למרות שרובם המכריע של הטייסים מאז ומעולם היו ימניים) כשהקברניט יושב ימני , הוא יכול להשאיר יד על הסטיק ולתפעל מפסקים בתא. אם הוא היה שמאלי, זה היה מסובך בהרבה...
במטוסי הדרכה - החניך שמאלי, המדריך ימני מסיבה ברורה.
שאלה למתקדמים - למה הקולקטיב נמצא תמיד (גם אצל הרוסים) בצד שמאל?
** קולקטיב זה הצינור השמנמן שבעזרתו שולטים מפעילי מכסחות דשא , על תנועה בציר האנכי ובמסוקים ישנים גם על הסל"ד.**
נערך לאחרונה ע"י שחר אדום בתאריך 28-03-2007 בשעה 19:05.
|