לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה __ ברוכים הבאים לפורום מתגייסים וסדירים__ חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > מתגייסים וסדירים
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 11-03-2007, 10:57
צלמית המשתמש של chatulim
  chatulim chatulim אינו מחובר  
מנהלת בע"ח, מטיילים ותרמילאים
 
חבר מתאריך: 01.01.06
הודעות: 53,831
מידע המיעוטים בישראל ובצה"ל

דרוזים

העדה הדרוזית מונה כ- 1.2 מליון נפש בעולם, ריכוזיה העיקריים נמצאים בסוריה, לבנון וישראל. מרכזי היישובים הדרוזים בישראל נמצאים בעיקר באזור הכרמל, הגליל וברמת הגולן. מספר התושבים הדרוזים בישראל בסוף שנת 2005 היה כ-115 אלף נפש. בשנת 1956 הוכרו הדרוזים בישראל כעדה דתית מבחינה רשמית ומאותה שנה הם משרתים בצה"ל שירות חובה.

צ'רקסים

במדינת ישראל חיים כיום כ-4,000 צ'רקסים המתרכזים בעיקר בשני כפרים בצפון הארץ: ריחאניה וכפר כמא. הצ'רקסים הם עם קווקזי שמורכב מ-12 שבטים לוחמים שנפוץ בעיקר בשטחי צפון קווקז, טורקיה והמזרח התיכון, הם נחשבים לאחד העמים העתיקים בעולם ומספרם מוערך בכ- 6 מיליון.
הצ'רקסים בישראל קיימו יחסים טובים עם היישוב היהודי עוד מימי תחילת ההתיישבות, בתקופת המנדט הבריטי סייעו צ'רקסים להעפלה בלתי לגאלית דרך לבנון. התנדבו לשירות במלחמת העצמאות והיו בני ברית ליישוב היהודי. לאחר הקמת המדינה שירתו בהתנדבות ביחידת המיעוטים ובפלוגת הפרשים הצ'רקסים שנקראה "קלוואלריה". לאחר שפורקה הפלוגה הוקם במקומה "חיל הספר" שהפך ברבות הימים למשמר הגבול.

מאז 1958 משרתים הגברים הצ'רקסים, בעקבות בקשת ראשי העדה, בשרות חובה בכוחות הביטחון השונים. הם מעורים היטב בחברה הישראלית, דוברים עברית ובמקביל מטפחים את מורשתם ותרבותם.

הדרוזים והצ'רקסים מתגייסים לשירות חובה בצה"ל על פי חוק שירות ביטחון חובה משנת 1956. בשנים האחרונות פתח צה"ל את השירות לשתי העדות לכל יחידותיו וזרועותיו בהתאם לכישורי הפרט ויכולתו. כיום החיילים משובצים בקורסי טייס, שייטות, יחידות מודיעין ויחידות מיוחדות. הדרגה הגבוהה ביותר היום היא דרגת אלוף (דרוזי) שהיה לא מזמן מפקד פיקוד העורף והיום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יוסף מישלב.

עם פתיחות צה"ל לחייל הדרוזי הוחלט לשנות את שיטת הגיוס ולתת לחייל לבחור את יחידתו, מקצועו ובכפוף לצורכי צה"ל ויכולתו, כך שהשירות לגדוד חרב נהפך להתנדבות מתוך רצון ולא בכפייה כפי שהיה בעבר.
השירות בצה"ל הוא גורם מחשל הנותן כרטיס כניסה לחברה הישראלית ולמשק האזרחי בצורה טובה יותר.

החיילים הדרוזים והצ'רקסים ניחנים באומץ לב, מקצועיות רבה וכושר גופני מעולה, ראייה לכך השתתפותם במלחמות ישראל והאחרונה שבהם מלחמת לבנון 2, בה גדוד חרב והגדוד הדרוזי במילואים ביצעו עבודה יוצאת מן הכלל ששובחה במשך כל המלחמה בכל אמצעי התקשורת.

ישנה חשיבות רבה למבחנים שעוברים בלשכת גיוס בצו ראשון, שכן מתוצאות מבחנים אלה נגזר אופי השירות והיכולת להגיע ליחידות השונות ולהתפתח בצה"ל (קורסים, קורסי קצינים וכו').

אחת לתקופה נערך כנס מתגייסים המיועד לתלמידי י"א- י"ב והוריהם.



בדואים

הבדואים במדינת ישראל הינם חלק מהאוכלוסייה הערבית המוסלמית. זוהי קבוצה חברתית ייחודית בישראל בתרבותם וכמיעוט בחברה הערבית. הבדואים בישראל השתלבו בחברה, מושפעים מתרבותה ומאפייניה. הבדואים בישראל מתחלקים ל-2 קבוצות: הבדואים בצפון הארץ המתגוררים בכפרים ובעיירות רובם ככולם והבדואים בנגב , ביניהם יש נוודים למחצה ותושבי עיירות וכפרים לא מוכרים.

האוכלוסייה הבדואים מונה כ- 250,000 איש מתוכם כ- 170,000 בדואים החיים באזור הנגב ו- 80,000 בדואים החיים בצפון הארץ.
קיימות במדינת ישראל 15 רשויות בדואיות וזה בנוסף לפזורה, 7 רשויות בצפון ו-8 רשויות בדרום.
היום 64.6% מאוכלוסיית הבדואים הם ילדים ונוער מול 30% מהמגזר היהודי וריבוי טבעי כ-5.6% לשנה (מהגבוהים בעולם).
האוכלוסייה הבדואית מהווה חלוץ לפני המחנה של המתנדבים לצה"ל מקרב האוכלוסייה הערבית-מוסלמית. המתנדבים הבדואים משרתים בצה"ל בליבת העשייה המבצעית ולשירותם יש חשיבות ותרומה רבים לצה"ל ולחברה.
במגזר הבדואי משפחות שכולות רבות שבניהם נפלו מקום המדינה ועד היום למען מדינת ישראל, שמותיהם מונצחים באתר ההנצחה של יד לבנים הבדואי בצומת המוביל.
כל הבדואים במדינת ישראל הינם מוסלמים בדתם.

אחד ממאפייני הקשר בין הבדואים למדינת ישראל הוא שילובם בכוחות הביטחון. עוד מלפני קום המדינה שולבו בני העדה בפעילויות למען ביטחון ישראל. עם הקמת צה"ל החלו בגיוסם לצבא, בעיקר לתפקידי גישוש. בשנת 1970 הוקמה יחידת הגששים בדרום וכיום פועלת יחידה זו בפריסה כלל ארצית. בשנת 1986 הוקם גדוד הסיור המדברי – הגדס"ר, גדוד הנטל חלק משמעותי ביותר בלחימה העכשווית. בני העדה הבדואית אינם חייבים בחוק גיוס חובה, שירותם הוא על בסיס התנדבות.

מוסלמים

מספר המוסלמים בישראל מתקרב למיליון תושבים, המהווים 16% מכלל האוכלוסייה.
המוסלמים מאמינים באיסלאם, האיסלאם היא דת מונותיאיסטית שנוסדה במאה השביעית על-ידי מוחמד בחצי האי ערב. פירוש המילה איסלאם הוא כניעה וציות (של האדם לאלוהים).


נוצרים

הנצרות היא אחת משלוש הדתות המונותיאיסטיות המרכזיות, הדת בעלת מספר המאמינים הגדול בעולם, מספר הנוצרים נאמד כיום ב-2.1 מיליארד מאמינים. הדת הנוצרית נוסדה בארץ ישראל לפני כאלפיים שנה, והתבססה על דמותו של ישוע הנוצרי. במהלך השנים התפלגו הנוצרים לפלגים שונים על רקע ויכוחים בעניין עיקרי האמונה, אופיו והרכבו של הממסד הדתי הנוצרי, וכן בעניין מנהגים ודרכי פולחן. שמה של הדת בעברית נגזר כנראה משמה של העיר נצרת.

עיקרי האמונה

הנצרות, על ענפיה השונים, רואה את האלוהות כמורכבת משלושה- האב (אלוהים), הבן (ישוע, הנחשב לבן האלוהים) ורוח הקודש (מעין השראה של קדושה)- שהם אחד. תפיסה זו מכונה השילוש הקדוש. הדמות המרכזית בדת הנוצרית, על כל פלגיה, היא דמותו של ישוע הנוצרי.

בצה"ל משרתים חיילים המתגייסים לצבא בהתנדבות ולא מתוקף חוק גיוס חובה. על אוכלוסייה זו נמנים: בדואים, מוסלמים ונוצרים.
חיילים אלה משרתים בצה"ל במסלולים שנקבעים מראש על פי יכולתם וכישוריהם, חלקם נשלחים לשרת כלוחמים בגדוד הסיור המדברי, חלקם גששים והיתר משובצים בכלל צה"ל.
חיילים אלו לעיתים הינם בוגרים בגיל, מתגייסים גם בגילאים של 23 ומעלה, יש ביניהם בעלי משפחות וילדים ומקבלים את זכאותם למשכורת ותנאי שירות על פי המקובל בצה"ל.

חיילים מתנדבים הם בחזקת מתנדבים עד יום גיוסם לצה"ל, מיום גיוסם הינם חיילים לכל דבר וחלים עליהם כל חוקי הצבא.


תהליך הגיוס לצבא ההגנה לישראל



לאוכלוסייה המתנדבת לצה"ל ישנו תהליך גיוס קצת שונה משל האוכלוסייה המחוייבת בחוק גיוס חובה לשירותי הביטחון. כל תהליך גיוס המתנדבים מתחיל עוד בבתי הספר, כאשר המד"ן מגיע לכיתות, מסביר על צה"ל, על התפקידים המוצעים ועל אפשרות הקידום. כאשר התלמיד הגיע להחלטה שהוא רוצה להתגייס לשירות הביטחון הוא מופנה ללשכת הגיוס הקרובה לביתו (טבריה או באר שבע), שם מצהיר על נכונותו לגיוס.

ביום ההתייצבות בלשכת הגיוס המועמד מבצע צו התייצבות ("צו הראשון"). אם המועמד מצהיר על נכונות להתגייס ולא מתייצב בלשכת הגיוס, יבוצע ע"י המד"נים שיחה מול המועמד לשירות הביטחון ויקבע תאריך חדש להתייצבותו בלשכת הגיוס, אם לא ישתף פעולה בקשתו תיסגר.
לאחר סיום התהליך מול לשכת הגיוס, מילוי כל הפרטים והטפסים שנתבקשו ממנו, ימתין המועמד לתשובה מלשכת הגיוס שתגיע לכתובת שמסר בלשכה. המועמד ימתין לאישור גיוסו ממנהל הגיוס ואחר כך יונפק לו צו גיוס לתאריך בו מיועד להתגייס לצה"ל.

נציין כי ישנם מועמדים לגיוס שהינם בגילאים בוגרים המבקשים להתנדב לשירות כשהתהליך המבוצע איתם הינו זהה לתהליך שנעשה עם התלמידים בהסתייגות של מסלולי שירות הנקבעים מעת לעת ע"י מנהל גיוס בהתאם לגילם וכישוריהם.

לבסוף, יתייצב המועמד בתאריך המיועד בלשכת הגיוס ובאותו היום יתחיל את שרשרת החיול לצבא ההגנה לישראל.


כל המידע נלקח מאתר חדש מבית "אנשים ברשת" ושמו- "אחים לנשק", תוכלו למצוא אותו בקישור זה
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 07:50

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר