08-03-2007, 23:19
|
|
|
|
חבר מתאריך: 31.07.04
הודעות: 1,922
|
|
~מדריך: הפילטר Displace ~
מדריך שמפרט איך להשתמש בפילטר המסתורי הזה. המדריך אינו מומלץ למשתמשים חדשים
מכמה סיבות
- הפילטר הזה יהיה אחד האחרונים שאתם הולכים להשתמש בו
- אם תקראו את זה אתם עלולים להיבהל ולברוח רחוק מהפוטושופ [או שלא..]
- אני לא הולך להכנס לפרטים שהם מובנים מאליהם לותיקים קצת יותר
לפני שאתחיל בהסבר אני רק ייר את הפילטר הזה: על מנת להגיע אליו יש להכנס ל Filter -> Distort ->Dispace .
עכשיו זה יראה בערך ככה:
אז מה תפקיד הפילטר?
למעשה הפילטר הזה בא כדי להתאים אובייקטים שטוחים למרקמים אחרים שאינם שטוחים כמו למשל משטחים גליים.
איך זה עובד? הפילטר פשוט לוקח את תמונת המרקם ומצים אותה כ'מפה' שעל פיה תנותב התמונה העליונה. הפילטר מחפש פיקסלים שיהיו בהירים או כהים בהשוואה לשאר התמונה ולפי השינויים האלו 'תעוות' תמונת היעד. כל פיקסל שהוא מעל ל 50% בהירות יביא להזזת פיסל היעל למטה וימינה, ואילו כל פיקסל שהוא יהיה כהה יותר – משמע מתחת ל 50% יביא להזז שמאלה ולמעלה.
כמה ימינה? כמה שמאלה? כמה למטה? כמה למעלה? את כל זה אתם קובעים, למרות שכברירת מחדל יקבע לכם הפוטושופ ערך של 10 לגובה ולרוחב כברירת מחדל, אני לא ממשליץ לשנות ערכים אלא אם כן את בטוחים בסוף התהליך שהתוצאה אינה טובה ותרצו לשנות.
אני חושב שאנחנו מוכנים להתחיל להדגים, לא??
ובכן, אני אפתח בתמונה הקלאסית של הדגל.
מה שאני בעצם רוצה לעשות זה להביא דגל ממצב שטוח לחלוטין למצב שיראה כאילו שרוח נושבת בו והוא מתנפנף לו שם ככה.
אני אדגים כיצד גבנים משפעים על ה'תנועה'
תמונת המקור שכבר הכנתי מראש:
[לא לשכוח לשחרר את שכבת ה background מנעילה אם היא זו שאותה הולכים לשנות]
עכשיו אני אצור שכבה חדשה ואגדיק אותה בשקיפות נמוכה מ 100%, לא משנה כמה בדיוק - העקר שיהיה ניראה הדגל מלמטה, אני בחרתי ב 85. ואבחר בכלי המברשת בצבע לבן בעל חוזק של 0% (Hardness) ואעבוד רק עם עם הצבעים שחור ולבן בגלים שונים של מברשות [לא חובה למלא את כל המסמך!].
ואני ממליץ גם קצת לטשטש את השכבה הזאת על מנת המעברים בין הגוונים יהיו כמה שיותר מטושטשים [אצלי הטשטוש הוא בחוזק 13] כך:
עכשיו צריך ליצור את המפה. זה נעשה כך: תחילה מעלים את השקיפותשל השכבה הזות חזרה ל 100%
ועכשיו נישמור את היצירה הניפלאה הזו בתור קובץ PSD!!
שמרתם? נהדר. אפשר עכשיו להוריד חזרה את השקיפות של השכבה זאת ל 0% [או להחביא בכלל... לא למחוק עדין!]
וסמנו את השכבה המקורית של הדרך כדי שנצא לדרך ונתחיל לעבוד עליה.
עכשיו כששכבת הדגל היא השכבה שנבחרה, כנסו אל Filter -> Distort ->Dispace ויפתח החלון הבא:
אל תשנו כאן כלום, ופשוט הקישו על OK, שמתם לב שניתח חלון חדש שבו תצטרכו לפתוח קובץ כלשהו מתוך המחשב שלכם? אז מה שאתם צריכים עכשיו לפתוח זה לא אחר מאשר הקובץ ששמרו לפני כן... זוכרים?
ברגע שתבצעו את זה מה שיקבל:
מגניב אה? אה.. אולי לא ממש.
עכשיו תוכלו להדליק בחזרה את השכבה העליונה של נתיבי הנפנוף... כן, זאת עם הקישקושים, ותעבירו אותה ל Mode – Hard Light ו בשקיפות של 20%, תקבלו משהו כזה:
יותר טוב, לא??
=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=- -=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
לאחר שהבנתם [אני מקווה] את הרעיון, נלך דעד קדימה לשימוש יותר יומיומי...
יש לי את התמונה הזאת:
ואני רוצה להוסיף עליה את ההדפס הזה:
[שאותה אתם יכולים כמובן להחליף בכל תמונה או טקסט אחר]
לפני שנעביר את הדגל לחולצה נצטרך לבצע שמירה של ה'מפה', למה אני מתכוון? אני מתכוון לשמור את התמונה המקורית בתור קובץ PSD.
שמור? יופי. אפשר להמשיך.
נוסיף לתמונה של החולצה את הדגל בשכבה חדשה כמובן ונתאים את הגודל והזוית שלו לחולצה:
זה הזמן לגשת אל Filter -> Distort ->Dispace ויפתח החלון הבא:
אל תשנו כאן כלום, ופשוט הקישו על OK, והפעם פתחו את ה PSD של החולצה ששמרת זה עתה..
לאחר האישור זה מה שיקרה:
וכאן פשוט אני ממליץ לשנות את ה Mode של שכבת הדגל ל Linear Burn ב 70 אחוזי שקיפות.
אם עדין התוצאה לא ניראת לכם משהו אז שחקו עם ה Modeים ושקיפויות, ואם ניראה שניעור היה חד ו\או חזק מדי, אז נסו שוב לבצע את הפילטר רק שהפעם תשתמשים בערכים נמוכים יותר מ 10 ו 10..... או ההפך. מומלץ להשאיר אותם זהים זה לזה.
בערה חשובה! – את תשתמשו בPSD שהמימדים שלו אינם זהים לחלוטין למימדים של המסמך שאיתו אתם עובדים!
...עד כאן...
אם אתם רוצים עוד מדריכים אז תכתבו לי בהודעה פרטית ומשם זה ירוץ כבר הלאה לאנשהו! J
תגובות יהיה נהדר.
_____________________________________
......
PoM 2010
|