20-02-2005, 15:24
|
מנהל: כלכלה עסקים ושוק ההון, משפטים וצרכנות
|
|
חבר מתאריך: 10.07.02
הודעות: 9,896
|
|
רד בול נגד טמפו: "פאבים מוכרים משקה של טמפו למזמיני רד בול"
רד בול נגד טמפו: "פאבים מוכרים משקה של טמפו למזמיני רד בול"
טוענת בביהמ"ש כי משווקי טמפו משכנעים את בעלי הפאבים לרכוש משקה "XI" הזול ב-25% מהמקורי
יצחק דנון 15:03 20/2/05
חברת המשקאות האוסטרית רד בול טוענת, כי טמפו משווקת משקה אנרגיה אותו היא מכנה "XI", המוגש ללקוחות שהזמינו במפורש את הקוקטייל רד בול וודקה או קוקטייל אחר המכיל רד בול.
רד בול פנתה היום (א') לבית המשפט המחוזי בת"א, בבקשה למתן צו מניעה זמני במעמד צד אחד, האוסר על טמפו לשווק את המשקה ככזה שניתן לספקו ללקוחות המזמינים רד בול, ולאסור על טמפו לעשות שימוש בסימן המסחר רד בול לגבי משקאות שאינם מקוריים.
רד בול הגישה בקשה לסעדים זמנים דומים נגד שישה בעלים של פאבים, בארים או מועדוני לקוחות של טמפו.
לטענתה, טמפו מציגה ללקוחותיה - בעלי הפאבים והמועדונים - את משקה האנרגיה XI כזול יותר מרד בול אך דומה לו בטעמו, אותו יש להגיש ללקוחות המזמינים רד בול וודקה. כאשר סוכן מכירות של טמפו נשאל בידי חוקר פרטי כיצד יודעים הלקוחות לבקש את XI, הוא השיב: "הם לא מבקשים XI. הם מבקשים וודקה רד בול או משהו בסגנון הזה".
בבקשה נאמר, כי בדיקות מעבדה מצאו הבדלים בין החומרים המרכיבים את רד בול לבין אלו שב-XI. המשקה XI מכיל חומר משמר כימי, בעוד שחומר זה אינו קיים כלל במשקה רד בול. רד בול מכיל ויטמין 3B ואילו XI אינו מכיל אותו.
לטענת רד בול, טמפו מפרה סימני מסחר, מתערבת באופן בלתי הוגן במסחר, מבצעת מעשה של גניבת עין, מתעשרת שלא במשפט על חשבון רד בול, מדללת את המוניטין של רד בול, ומבצעת הטעיה מכוונת ובוטה של ציבור הצרכנים.
לדבריה, את הפגיעה הקשה בזכויותיה היטיב לתאר דווקא אחד מסוכני המכירות של טמפו, אשר אמר שטמפו נותנת "מכה לרד בול". לדברי רד בול, מדובר במכה בלתי חוקית בעליל ומתחת לחגורה.
על-פי הבקשה, בשנת 2000 נמכרו בישראל מיליוני פחיות של רד בול. עם השנים צמחה הכמות, וכיום נמכרות בישראל פי שש פחיות מהכמות שנמכרה בשנת 2000. לדברי רד בול, הכמויות המדויקות הן סוד מסחרי, אותו היא מסכימה לחשוף לעיני בית המשפט בלבד.
עוד אומרת רד בול, כי השקעותיה בפרסום ובקידום מכירות בישראל בשנת 2002 הסתכמו ב-3 מיליון דולר, בשנת 2003 ב-3.5 מיליון דולר ובשנת 2004 ב-4 מיליון דולר.
לדברי רד בול, הצלחתו המסחררת של המשקה ברחבי העולם הביאה גורמים שונים לנצל לרעה את המוניטין בסימני המסחר ובמשקה. בין גורמים אלה ניתן למנות בארים, פאבים ומועדונים, והיא כבר נקטה בהליכים משפטיים בחו"ל נגד גורמים שנקטו בשיטה פסולה זו.
רד בול שכרה את חברת מודיעין אזרחי, כדי לברר כיצד מציגה טמפו את המשקה XI ללקוחות פוטנציאליים. לדברי רד בול, החקירה העלתה טקטיקה מחושבת, מתוחכמת ופסולה של שכנוע בעלי הבארים והמועדונים למכור את המשקה XI ללקוחות המזמינים רד בול וודקה.
החוקרים הפרטיים הציגו את עצמם בפני דדי בוסקילה, מנהל מכירות של טמפו בתחום הפאבים בת"א, כמי שעומדים לפתוח עסק ומתעניינים במשקאות שניתן לרכוש מטמפו. בוסקילה הציג את המשקה XI כדומה בטעמו לרד בול, אך זול ממנו ב-25%.
בוסקילה אף הודה, כי המשקה XI מוסתר מעינו של הצרכן, ושיכנע את החוקרים שלא ניתן להבדיל בין הטעם של רד בול לבין זה של XI . טרם הוגשה תגובתה של טמפו.
http://www.globes.co.il/serve/globe...=886009&fid=829
_____________________________________
|