01-03-2007, 13:13
|
|
|
|
חבר מתאריך: 03.11.02
הודעות: 21,199
|
|
אוקי, נניח שאתה תושב רעננה ואתה עובד בת"א.
העבודה שלך לא נמצאת ליד אחת מתחנות העצירה של קוי אגד ולכן אתה צריך לקחת גם קו של דן.
בגלל שאתה מגיע לעבודה כל יום, מן הסתם משתלם לך לרכוש כרטיס חופשי חודשי מרחבי.
עכשיו, גם לאגד וגם לדן יש כרטיס חופשי חודשי מרחבי שכולל בתוכו גם את ת"א וגם את רעננה, אבל אין כרטיס חופשי חודשי משולב לשניהם.
משמע, תאלץ לרכוש שני כרטיסי חופשי חודשי, וזה כבר ממש לא כלכלי.
ומה ניתן לצפות ממדינה שבתור "תחרות" הכניסה חברות נוספות שרק הורידו את תדירות האוטובוסים (קו 55 של קוים, לדוגמא, היה מגיע בשעות השיא פעם ב-15 דקות. היום אתה יכול להתייבש גם חצי שעה עד שהוא מגיע) כאשר אין תחרות ישירה בין החברות (כי לכל אחת הקצו מספר קוים) אבל כן צריך להשתמש בכרטיסיה שונה.
בחלק גדול מהערים בחו"ל יש לך כרטיסי מנוי (בין אם יומיים, של מספר ימים, שבועיים וחודשיים) המשלבים מספר סודי תחבורה ציבורית. לדגומא בסידני יש לך כרטיס משולב לרכבת תחתית, רכבת קלה, אוטובוסים ומעבורות (בגלל המפרצים הרבים בסידני הרבה פעמים הדרך הכי מהירה להגיע ממקום למקום היא דרך מעבורת).
זו תחבורה ציבורית, כאן יש פתרון אמיתי שמיועד לתת לאדם להסתדר גם ללא רכב בנוחות מקסימלית.
|