לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 24-02-2007, 16:49
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
לדיון: עכשיו, שנסתיימו "ויכוחי-חלוץ" - האם טייס מסוקים/תובלה יכול לפקד על ח"א לדעתכם?

נסתיים הטריגר המיידי לויכוח האם טייס יכול לפקד על הצבא כולו, ואני מפנה שאלה אינטלקטואלית לאנשי חיל האויר, ובכלל - האם מי שאיננו טייס קרב (או נווט קרב - לצורך העניין שניהם אותו הדבר לגבי) יכול להיות מפקד חיל האויר? לכאורה, ההקבלה מתבקשת - אם מי שאיננו מבין דבר בענייני כוחות היבשה יכול להתאים בנסיבות מסויימות לפקד על הצבא כולו (אגב, לדעתי זה בהחלט אפשרי - חלוץ אישית לא התאים לכך כלל, אבל בהחלט ייתכן למצוא טייסים שכן יתאימו), למה קצין צוות אויר שאיננו ממערך הקרב לא יוכל - על פי אותו הגיון - לפקד על חיל האויר? ואל תגידו לי שלא מדובר בלוחמים: אנשי חיל האויר חוזרים וטוענים שכל סוגרי בית הספר לטיסה הם "לוחמים אויריים", אפילו אם אינם אלא טייסי תובלה, מכוננים, נווטי תובלה וכדומה (אני אגב לא שותף לדעה זו אודות כולם כ"לוחמים", אבל אודה ואתוודה שאינני מבין בכך מספיק).

אשמח לשמוע את דעותיכם.

שבוע טוב,

אליהו
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 24-02-2007, 21:03
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
למי שמתקשה למצוא באתר חיל האוויר
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "בן אליהו היה מפקד טייסת F-15"

איתן בן-אליהו איתן בן-אליהו, מפקדו ה-13 של חיל-האוויר, נולד בירושלים ב-1944. באוקטובר 1962 התגייס לצה"ל, התנדב לקורס טיס, וסיים אותו בנובמבר 1964 במגמת קרב. לאחר שעבר קא"מ (קורס אימון מבצעי) בטייסת "הצרעה", שירת בטייסת כטייס אוראגן עד אוגוסט 1965, אז החל קורס מדריכי טיסה בבית-הספר לטיסה של חיל-האוויר. עד אפריל 1967 שירת כמדריך בבית-הספר לטיסה, והשתתף בהקמת הצוות האירובאטי של חיל-האוויר.

במלחמת ששת הימים, שפרצה ביוני 1967, שירת כטייס אוראגן. בדצמבר 1967 עבר לטייסת המיראז'ים "הקרב הראשונה", ובספטמבר 1969 החל את שירותו בטייסת הפאנטום "האחת", בה התמנה לאחר מכן לסמ"ט ב' ולסמ"ט א'.

בספטמבר 1973 עבר למטה חיל-האוויר כראש מדור תכנון מבצעים, ובאוקטובר 1973, עם פרוץ מלחמת יום הכיפורים, חזר לטייסת "האחת", הפעם כמפקד הטייסת.

בינואר 1976 התמנה בן-אליהו לראש צוות הקליטה של מטוסי ה-F-15, וביולי 1976 מונה למפקד טייסת "אבירי הזנב הכפול", טייסת ה-F-15 הראשונה של חיל-האוויר.

ביוני 1979 חזר בן-אליהו למטה חיל-האוויר, לתפקיד ראש מחלקת אמצעי לחימה, בדרגת אל"מ. ב-1982 החל לימודי תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים באוניברסיטת בר-אילן, וביולי 1984, עם סיום לימודיו, מונה למפקד בסיס רמת-דוד.

ב-1986 סיים קורס מתקדם למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד בבוסטון, ובפברואר 1987 קודם לדרגת תא"ל ומונה לראש להק אוויר. ב-1989 החל לימודי תואר שני באסטרטגיה ויחסים בין-לאומיים, וב-1991 מונה לראש מטה חיל-האוויר.

באפריל 1995 קודם לדרגת אלוף ומונה לתפקיד עוזר ראש אג"מ במטה הכללי של צה"ל. ביולי 1996 מונה למפקד חיל-האוויר, במקומו של הרצל בודינגר.

בתקופתו של בן-אליהו כמפקד חיל-האוויר קלט החיל את מטוס הקרב החדיש F-15I (רעם), והתקבלה ההחלטה על רכישת מטוס הקרב העתידי, ה-F-16I.

לאחר שקודמו בתפקיד, הרצל בודינגר, פתח את קורס הטיס בפני בנות, סיימו בתקופתו של בן-אליהו שתי נווטות קרב ראשונות את הקורס, לאחר כמעט חמישים שנה.

בתקופתו של בן-אליהו נקלטה גם מערכת טיל החץ בחיל-האוויר בצורה מבצעית, והאסטרונאוט הישראלי הראשון, אל"מ אילן רמון, החל את תוכנית האימונים בנאס"א. איתן בן-אליהו הוא בוגר בית-הספר ללוחמה אווירית של חיל-האוויר האמריקאי, וצבר ארבע הפלות מטוסי אויב במהלך שירותו.

באפריל 2000 העביר בן-אליהו את הפיקוד על החיל לאלוף דני חלוץ.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #13  
ישן 24-02-2007, 18:35
  אליהו ר אליהו ר אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 04.05.06
הודעות: 613
לסולואביה ושלמה רוזן: סולואביה - אני בכוונה לא מתחיל בקטן, שאלתי שאלה עקרונית
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי אליהו ר שמתחילה ב "לדיון: עכשיו, שנסתיימו "ויכוחי-חלוץ" - האם טייס מסוקים/תובלה יכול לפקד על ח"א לדעתכם?"

ועליה אני מחפש תשובות. אגב, אם כבר שאלת - אני סבור שנווט יכול להיות מפקד טייסת, ויותר מזה - יכול גם להוביל משימות כמפקד, ולא רק כ"נווט המוביל" - כלומר, זה שמקבל את ההחלטות הסופיות שעליהן אין ערעור, במהלך הגיחה. אבל, וזה אבל גדול - א) זו לא השאלה לדיון כרגע; ב) ידוע לי שגדולים וחכמים חולקים לגמרי על גישתי זו; ג) אני לא מבין בזה מספיק כדי להגן על זה עד הסוף מול גישה מנוגדת של אנשי מקצוע.

אני באמת לא מבין למה מפקד טייסת כטב"מים צריך להיות איש צוות אויר. מי קבע ולמה? ודבר נוסף - הדגשתי את עניין אנשי התובלה, אבל השאלה רלוונטית גם לאנשי המסוקים. טייסי מסק"רים אינם פחות קרביים בשום אופן - ואלי יותר - מטייסים ונווטים במטוסי קרב. לא רחוק מהם בכלל (גם פיזית) נמצאים אנשי תובלת הסער. ככה שבהתייחסויות אפשר להתחשב גם בזה.

שלמה רוזן - בן אליהו הטיס, למיטב ידיעתי, מגוון מטוסי קרב, היה גם טייס יירוט וגם תקיפה לאורך עשרות שנים, והתנהג למופת באחת השעות הקשות והמקומות הקשים ביותר שהיה לצה"ל - או לפחות לחיל האויר - להציע במלחמת יוה"כ.

קרן אור - רק בעריכה אני רואה את תגובתך הנוספת - אולי אין זרוע תובלה, מסוקים וכו', אבל נדמה לי שיש ענפים כאלה (למסוקים יש להק משלהם, כפי שציינת). זה עניין סמנטי בעיקרו, ועדיין לא נותן תשובה (חיובית או שלילית) לשאלה העקרונית ששאלתי.

שבוע טוב וחן חן למגיבים,

אליהו

נערך לאחרונה ע"י אליהו ר בתאריך 24-02-2007 בשעה 18:50.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #18  
ישן 24-02-2007, 22:10
צלמית המשתמש של amirsgv
  משתמש זכר amirsgv amirsgv אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 16.08.04
הודעות: 3,996
יש איזו מסורת בחיל האוויר
בתגובה להודעה מספר 16 שנכתבה על ידי Soloavia שמתחילה ב "ומעבר לזה?"

שמפקד בסיס טס בכל הכלים בהם הבסיס טס. כאשר מדובר בבסיסים שבהם מוצבים כלי טייס ממערך אחד (חצור, נבטים - קרב, פלמחים - מסוקים, לוד - תובלה) אין כלל בעייה. מתי יש קונפליקט ? בבסיסים מעורבים - רמת דוד, תל נוף, רמון. עכשיו, מה יקרה לנבטים בעוד כמה שנים ? הרי הבסיס עומד להפוך לבסיס התובלה המרכזי של החיל, אז אולי יהיה מצב בו מפקדו יהיה טייס תובלה והסגן טייס קרב ? ובעצם, למה לא עשו זאת בתל נוף ?

לטעמי, כל הגבולות נפרצים לאט לאט אבל בעקביות. שני נווטים כבר פיקדו על בסיס (גנות כאמור על לוד, לוקר על חצרים); לוקר גם פיקד על טייסת 107, וא' שהוא נווט מפקד על "הבינלאומית". כבר נכתב בבטאון שמכונן היה סמ"ט א' בטייסת קרנף ... אז תקרת הזכוכית נשברת לאט. אם נווט יכול להיות רמ"ט או רל"א, אין סיבה שלא יהיה מס' 1. חלוץ כבר אמר שלא מגיעים לעמדת סגן הרמטכ"ל בשביל לפרוש שם.
_____________________________________
מרקיע שחקים האתר למחקר ותיעוד ההיסטוריה של התעופה בארץ. www.sky-high.co.il

גלריה: www.pbase.com/amirsgv

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 01:46

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר