17-02-2005, 17:36
|
|
|
חבר מתאריך: 29.10.01
הודעות: 7,439
|
|
לא תשונה שיטת סימון המחירים עד לאישור הכנסת
ועדת הכלכלה דורשת ממשרד התעשיה והמסחר שלא לערוך מחקרים ומדגמים בנושא שינוי שיטת סימון המחירים, בטרם יוצגו בוועדה; חברי הוועדה: ”לא השתכנענו שיש אלטרנטיבה טובה יותר לצרכן מהסימון הפרטני”
בדיון אשר נערך אתמול (ד', 16.2.05) בוועדת הכלכלה של הכנסת נדונה כוונת משרד התמ”ת לשנות את שיטת סימון המחירים. ועדת הכלכלה החליטה לאמץ את הצעת היו”ר, ח”כ אמנון כהן, ולתבוע ממשרד התמ”ת להציג בפניה כל פיילוט או מדגם בנושא בטרם ייערכו.
בישיבה אמר ח”כ כהן, כי הוועדה לא תכנע ללחץ רשתות השיווק לבטל את הסימון הפרטני: ”טובת הצרכן היא העומדת בראש מעייננו. לא אתן לפגוע בציבור גדול של קשישים ועולים שהסימון מקל עליהם להשוות מחירים”.
מנהלת מנהל סחר פנים במשרד התמ”ת, צביה דורי, הודיעה כי בכל מקרה כל ניסוי שייערך בקשר לסימון מחירים, ישמור על כל החוקים והתקנות הקיימים, וידרוש אישור של היועץ המשפטי לממשלה. לדבריה, בנתיים, המשרד רק בודק האם יעיל להחיל על כל המוצרים שיטת סימון אחידה או שיש להפריד בין חובת סימון שמנת מטלוויזיה, שנמכרת בשכיחות הרבה יותר נמוכה.
נציג אגף תקציבים באוצר, ערן ניצן, אמר שהאוצר תומך בשיטת סימון המחירים הקיימת מאחר והיא נותנת לצרכן מידע על המחיר גם על המדף, גם בקופה וגם בבית. לדבריו, אין מניעה לערוך ניסויים או להוסיף מידע, אך יש להשאיר את המחיר על המוצר.
נציגת הממונה על ההגבלים העסקיים, עו”ד מיכל רוטשילד, אמרה כי חשוב להם שתשמר התחרות בין
רשתות השיווק ולא רק בין מוצרים מתחרים. לדבריה, כרגע, הממונה על ההגבלים העיסקיים אינו רואה אלטרנטיבה טובה יותר מהשיטה הקיימת.
נציג המועצה לצרכנות, עו”ד יוסי ברג, טען שביטול חובת הסימון על המוצר תגרום לצרכנים נזק של מאות מליוני שקלים. לטענתו, החסכון בעלויות שיהיה לרשתות השיווק, לא יגיע אל הצרכנים אלא להיפך: עליות המחירים תהיינה תכופות יותר.
נציג אגוד לשכות המסחר ורשתות השיווק, עמית אבני, טען כי בשיטה הנוכחית יש הרבה טעויות אנוש, מדבקת המחיר לעתים יורדת או מוחלפת על-ידי הקונים והעלויות הגבוהות מונעות הורדת מחירים לצרכן. לדבריו, הם תומכים בסימון המחיר על גבי המדף.
ח”כ חמי דורון, יוזם הדיון, אמר כי משרד התמ”ת מפריח בלון ניסוי ואם הוועדה לא תגיב בחריפות הוא יפעל לביטול הסימון הפרטני של מחירים. ללא הסימון לרשתות השיווק יהיה קל יותר להעלות מחירים בלחיצת כפתור בלבד. לטענתו, גם אם הסימון עולה יותר כסף לרשתות השיווק, הוא חשוב ביותר במיוחד כשהמצב הכלכלי קשה והצרכן מרבה להשוות מחירים.
בתום הדיון הודיע היו”ר, ח”כ כהן כי הוועדה סבורה שסימון המחירים תורם לתחרות בשוק ומטיב עם הצרכנים, ובהתאם לזאת, יונחו מסקנותיה על שולחן הכנסת.
http://www.nfc.co.il/archive/001-D-64313-00.html?tag=17-32-35
|