לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 06-02-2007, 16:58
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
אני ממש מסמיק...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי mr_doron שמתחילה ב "מספרי הקורנסים הראשונים"

זה לא שאני חכם - אני פשוט יודע איפה לחפש :-)

בקנה מידה 35-36 מופיעה יופי של כתבה על הקורנסים, שכתב חברנו לפורום (שנעלם לאחרונה) עפר צידון.

שם כתוב:

המטוסים שהגיעו לטייסת 201 סופררו ב-6XX
המטוסים הראשונים שהגיעו ל-69 סופררו בשתי ספרות

קליטת מטוים נוספים ב-1970-1971 - אילצה שינוי שיטת המיספור (היו כבר יותר ממאה מטוסים) ולכן טייסת 201 עברה לקידומת 1XX והמטוסים של הפטישים קיבלו את הסיפרה 1XX לפני המספרים שכבר נשאו על זנבם. גם המטוסים של -119 קיבלו קידומת 1XX.

הקרפדות קיבלו את 3XX ומטוסים שהגיעו אחרי המלחמה קיבלו 2XX ולאחר "עשיית הסדר" הועברו ל-105 ו-107.

גם ששת הצלמים הראשונים קיבלו קידומת 1XX אבל הבאים שנקלטו - כבר נשאו את סידרת ה-4XX כשהמטוסים 198 ו-199 שונו ל-498 ו-499 ולאחר קליטת השבלולים - שונה מספרם ל-488 ו-489 בהתאמה. השבלולים קיבלו את המספרים 498, 499 כמו מספרי הזנב של השקחים לצילום, ומטוס נוסף קיבל 492).

קורנס 2000 שינה קידומת:
1XX הפך ל-5XX
2XX הפך ל-6XX
3XX הפך ל-4XX

ושוב - הקרדיט האמיתי מגיע דווקא לעפר צידון. אגב - כל מספרי הטייסות שציינתי - נחשפו לציבור ואשרו ע"י הצנזורה.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #21  
ישן 07-02-2007, 19:38
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
בתגובה להודעה מספר 20 שנכתבה על ידי עדו רז שמתחילה ב "איכויות "קנה-מידה""

ציטוט:
במקור נכתב על ידי עדו רז
דבר ראשון גילוי נאות:אני בית הדפוס שמדפיס את העלון הנ"ל.
אני לא מתכוון להיכנס לוויכוח על טעות זו או אחרת במאמר כזה או אחר. א) איכות הכתבה תלויה כמובן בכותב. ב) כל אחד טועה/טעה/יטעה בזמן זה או אחר.
הנקודה שלי היא שעדיין העתון הנ"ל (ואני לא נכנס לאיכות ההדפסה) הוא עתון התעופה הכי טוב כרגע בעברית - עצוב גרפי סריקות וטיפול בתמונות ופרופילים ע"י רענן וויס וכן . הכותבים עופר צידון/אילן ורשאי/גורי רוט /אלון קורן ועוד


כאמור, לא אזכיר שמות, אבל אחד מאלה שהזכרת - אחראי לאחת הכתבות הרדודות ביותר שראיתי בגיליון לאחרונה, אבל לא הוא שמעיד על העיסה, ואני נוטה להסכים שהרוב המוחלט מבין הכותבים - האו טוב ואיכותי.

לגבי היות העלון עיתון התעופה הטוב ביותר.... זה קצת מצחיק לקרוא את התואר הזה כשמדובר בעלון שאינו כתב עת, ולא עיתון (ולא נדבר כאן על חוקים שנרמסים) ולא רשום בשום מקום - ושנושא התעופה מוזכר בו בעקיפין ובאופן מקרי למדי.

עם כל הכבוד על הפורמט וההשקעה (כן, גם אני חבר במועדון) - כתב העת הטוב ביותר בנושא תעופה הוא עדיין המגזין ביעף - בטאון ההאגודה הישראלית לתעופה וחלל.
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #24  
ישן 08-02-2007, 15:40
  avinoam19 avinoam19 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 20.05.05
הודעות: 440
כתבי עת וכו'
בתגובה להודעה מספר 23 שנכתבה על ידי YHS שמתחילה ב "לא. גם לא אחרים."

אכן צודק ידידי המלומד.ביעף היה כתב העת היחידי בעל רמה שיצא אי פעם בארץ.וכל הכבוד ליהודה בורוביק על הרעיון והביצוע.
אבל גם זמנו חלף.
מאותה סיבה התכנסו כמה חברים לפני שנים כדי להוציא לאור כת עת שיעסוק בנושאי תעופה וההסטוריה של התעופה בארץ.
לצערי ולצערנו ולצער כל חובבי התעופה בארץ כתב עת זה מעולם לא יצא לאור.
ומסיבה זו הקמתי את "מרחב אוירי".
ובגלגולו היום "מרחב אוירי 2006. www.merchav-aviri.org
אתר אינטרנט זה הולך להפוך לפורטל שירכז את כל נושאי התעופה בארץ.ואני רוצה לנצל את ההזדמנות ולקרוא לכל אלו שכתבו על הנושא,כותבים ושמתכוננים לכתוב,לשלוח לנו מחקרים,כתבות ומאמרים.כולם יוערכו ע"י מערכת האתר ויפורסמו בשלב זה או אחר.בואו והצטרפו אלינו.
מפני שגם כיום,כשישנה גאות גדולה בהתעניינות בתעופה בארץ,והתעניינות גדולה מאד בחיל האויר ובהסטוריה שלו מצד אנשים בחו"ל,יש עוד המון מה לעשות כדי לתעד,לחקור ובעיקר לשמר את המורשת וההסטוריה של התעופה,צבאית וגם אזרחית בארץ.

אבינעם
_____________________________________
האתר "מרחב אוירי" http://www.merchav-aviri.org/pages

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #25  
ישן 08-02-2007, 19:08
  משתמש זכר Soloavia Soloavia אינו מחובר  
צחי בן עמי לתחום התעופה הצבאית, חיל האויר ותולדותיו
 
חבר מתאריך: 17.10.04
הודעות: 8,704
ביעף עודו מופיע
בתגובה להודעה מספר 24 שנכתבה על ידי avinoam19 שמתחילה ב "כתבי עת וכו'"

זה כנראה העיתון הכי מחתרתי שקיים בארץ - אבל הוא עדיין כאן.

לצערי, ואני אומר זאת באמת מכל הלב, קנה מידה לא פועל כעיתון - הוא אינו רשום ככתב עת (אין לו ISSN כמו לכל כתב עת אחר בעולם), והוא אינו מקיים את החוק ושולח שני עותקים לספרייה הלאומית כמתחייב.

ולמה זה חשוב? לא כי אני מאלו שעדיין מאמינים שחוקים צריך לקיים - אלא כי עדו רז צודק שמדובר בפרסום בעל תוכן משמעותי, ובידעו כי כיום ישנן חוברות שאין להשיגן - משתמע מכך שחוקרים בעתיד לא יוכלו לגשת אל החומר - וזה מאד חבל !!!!!

ובינינו - זה לא נורא קשה לקיים את החוק הזה....
_____________________________________
ילדים: קל לייצר - קשה לתחזק

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:48

הדף נוצר ב 0.06 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר