לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ●●● ברוכים הבאים אל פורום צבא וביטחון ●●● לפני הכתיבה בפורום חובה לקרוא את דבר המנהל ●●● עקבו אחרינו! ●●● חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חיילים, צבא וביטחון > צבא ובטחון
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #6  
ישן 06-02-2007, 10:43
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "המלצה : העורף באחריות המשרד לבטחון פנים ולא בידי צה"ל"

ציטוט:
אבל פקע"ר לא ידעו ולא היה להם מושג איך לטפל בשכבות החלשות שהיו סגורים במקלטים בזמן הלחימה.

ויש לכך סיבה טובה: הטיפול באוכלוסיה אינו בתחום האחריות של פקע"ר. יתר על כן, בתחילת המלחמה הורה הרמטכ"ל למפקד פקע"ר שלא לעסוק במה שמעבר לסמכויותיו. אל תשכחו שמספר לא קטן של יישובים, ובכללן שתי ערים שנפגעו קשה במלחמה, הן באחריות פיקוד צפון, שסירב להעביר את האחריות לפקע"ר.
מי כן אמור לטפל באוכלוסיה? הרשויות המקומיות, שברוב המקרים (לא בכולם) לא נערכו כראוי (בלשון המעטה...). כמובן שבסופו של דבר מצא פיקוד העורף מתעסק גם בנושאים הללו, אליהם לא נערך ולא התכונן.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #7  
ישן 06-02-2007, 11:32
צלמית המשתמש של u-367
  u-367 u-367 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
אז זהו,שאתה טועה והאמת אם מדברים על ימי הלחימה תלוי בהחלט את מי שאלת .
בתגובה להודעה מספר 6 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "[b] [QUOTE]אבל פקע"ר לא ידעו..."

דו"ח שהועבר לתשומת ליבנו כחודשיים אחרי הלחימה ברמה ארצית ופורסם גם באינטרנט.

מפקדת פיקוד העורף הוקמה בפברואר 1992, בהתאם להחלטת ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי
פיקוד העורף, כפי שהוגדר בהוראות הפיקוד העליון (להלן – הפ"ע)נועד, בין היתר, להוות את שירות ההתגוננות האזרחית שהוקם מכוח חוק ההתגוננות האזרחית ולשמש כסמכות מקצועית ראשית בנושאי ההתגוננות האזרחית כהגדרתה באותו חוק.
בראש פיקוד העורף עומד מפקד פיקוד העורף, הכפוף לרמטכ"ל ומונחה ע"י שר הביטחון בתחומי תפקידו כראש שירות ההתגוננות האזרחית.
סמכויות פיקוד העורף ותפקידיו פורטו בהוראות הפיקוד העליון של צה"ל. בנוסף לכך, הוטלו על פיקוד העורף תפקידים נוספים, המעוגנים בנוהל הבין-משרדי מס' 146, שנחתם בין פיקוד העורף ומטה מל"ח ארצי בדצמבר 2004 ,כך נכתב תחת הכותרת "הטיפול ביישובים הנמצאים תחת תקיפה מתמשכת":
"במצב של תקיפה מתמשכת על ישובים בתחום הגזרה של פיקוד העורף, שבעטיה משתנה שגרת החיים באופן מהותי, שאינו מאפשר יציאת התושבים מבתיהם או מהמקלטים לרכישת מוצרים חיוניים או לקבלת שירותים חיוניים, ואינו מאפשר לרשויות האזרחיות לממש את אחריותן, יסייע פקע"ר באמצעות יחידותיו גם למשימות שבאחריות הרשויות האזרחיות, לרבות:
-חלוקת מצרכי מזון ומים, שיסופקו ע"י המערכות האזרחיות,
-סיוע רפואי לנפגעים מפעולות אויב,
-טיפול באוכלוסייה במצבי לחץ ובאוכלוסייה השוהה במקלטים,
-סיוע במוסדות קשישים, אוכלוסייה חלשה וכדומה.
-התיאום יבוצע בין מפקדת המחוז הצבאי או הנפה הצבאית לרשות המקומית, בסיוע מטה מל"ח מחוזי, תוך יידוע מפקדותיהם".
המצב עימו התמודדו תושבי הצפון בתקופת הלחימה האחרונה דומה עד מאוד למצב המתואר בנוהל 146. ביישובים רבים שגרת החיים השתנתה מהותית, לאנשים לא התאפשר לצאת מבתיהם או מהמקלטים, וחלק מהרשויות לא סיפקו לאזרחים את השירותים שלהם היו זקוקים בעת זו.
על פי נוהל 146, על פיקוד העורף היה להיכנס בנעליהן של הרשויות.

ומהו נוהל 146 :

בנוהל הבין-משרדי מס' 146, שנחתם בין פיקוד העורף ומטה מל"ח ארצי בדצמבר 2004 נכתב כי פיקוד העורף "...יסייע באמצעות יחידותיו גם למשימות שבאחריות הרשויות האזרחיות,
לרבות:
חלוקת מצרכי מזון ומים, שיסופקו ע"י המערכות האזרחיות, סיוע רפואי לנפגעים מפעולות אויב, טיפול באוכלוסייה במצבי לחץ ובאוכלוסייה השוהה במקלטים, סיוע במוסדות קשישים, אוכלוסייה חלשה וכדומה."
לפיקוד העורף קיים מערך של אלפי חיילי מילואים שמרביתו לא גויס במהלך המלחמה.
בקרב חברי הועדה, נוצר הרושם כי מסיבות שאינן ברורות דיין, הוחלט בפיקוד העורף שלא לתגבר את המחוז הצפוני של הפיקוד בכוח אדם נוסף למרות הצורך שהתעורר בשטח.
הועדה סבורה כי במצב זה היה על פיקוד העורף לפעול באותן משימות שהנן באחריות הרשויות האזרחיות ואלה לא יכלו לממשן: חלוקת מזון ומים, טיפול רפואי במקלטים, טיפול פסיכולוגי ועוד.
פיקוד העורף היה חייב למלא את החלל שנוצר, זו הייתה חובתו בכלל ובפרט על פי נוהל 146.

[4] הפ"ע 2.0304:

גיבוש תפישת ההתגוננות האזרחית; הכנת תכניות וביצוען בכל שטח המדינה; הדרכת ארגוני העזר, לרבות מגן דוד אדום ושירותי הכיבוי וההצלה, והכוונתם במילוי תפקידם בתחום ההתגוננות האזרחית; תיאום פעולות משרדי הממשלה, הרשויות המקומיות ומפעלים חיוניים בנושאי ההתגוננות האזרחית;
הנחיית האוכלוסייה בענייני ההתגוננות האזרחית;
שימוש כרשות מוסמכת, כמשמעותה בחוק ההתגוננות האזרחית,
בנושא מקלוט; מתן הנחיות והוראות לעניין מיגון חומרים מסוכנים והטיפול בהם ובניית מערך לגילוי, לזיהוי, לניטור ולטיהור אזורים נגועים בחומרי לחימה כימיים וביולוגיים;
הפעלת אותות אזעקה וארגעה;
הפעלת מינהלת לערכות מיגון אישי לאוכלוסיה, קביעת הוראות ומפרטים להצטיידות בהן וארגון אספקתן.

http://shatil.org.il/data/veade%20lebanon2.doc
----------
פרקטית מזוית ראייה שלי:
חילוץ ופינוי אזרחים שאינם נפגעים מהאוכלסייה הקשה מעיר מפוגזת לא מתאפשרת באמבולנס, ראשית כל זה פוגע בכוננות של הצוותים , ושנית קח את ק"ש לדוגמא,להשיג 1000 כלים ממוגנים ע"מ להעביר מעל ל 1000 אזרחים חולים סיעודים וכדו, זה בלתי אפשרי , לפקע"ר היה ויש את היכולת לעבור בין מקלט למקלט עם כלים ממוגנים שיכולים בפעם אחת להעביר כמה אזרחים.
כנ"ל לגבי חלוקת מזון ,תרופות, משאיות מים וכל שאר הדברים שנצפו שם, שבוצעו בעיקר שם ע"י גופי החרום האזרחיים.
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י u-367 בתאריך 06-02-2007 בשעה 11:56.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #8  
ישן 06-02-2007, 12:41
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
מעניין...
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "המלצה : העורף באחריות המשרד לבטחון פנים ולא בידי צה"ל"

לא הכרתי את המסמך והוא בהחלט מחזק את טענותיך. עם זאת, יש בעיה קטנה בניסוח נוהל 146: המילה "יסייע".למי? מתי? ואם הפיקוד הוא הגורם המסייע, מיהו הגורם האחראי? נחשת נכון - הרשויות האזרחיות - שבמקרים רבים קרסו, כולל בריחה של בעלי תפקידים חיוניים אל מחוץ ליישוב!
וגם אם תקרא את הפ"ע בקפדנות, לא תמצא שם את המילים "יחלק אוכל במקלטים" או "יספק שירותי רפואה לאזרחים" (מה שאסור, ע"פ חוק!).
לגבי פינוי אזרחים מיישובים - לא לפקע"ר הסמכות להורות על כך, בטח ללא החלטת ממשלה! החלטה שכזו, כידוע, לא נתקבלה.
שנית, קרית שמונה, במהלך כל המלחמה, היתה ונותרה תחת אחריות פיקוד צפון! בקשת פקע"ר להעברת העיר לאחריותו נדחו.
לגבי תגבור מחוז צפון - המחוז תוגבר במהלך המלחמה, ע"י יחידות שונות ובעלי מקצוע שונים (כאיש מד"א אתה מן הסתם מודע לעניין).

אגב, את כל זה לא אני אומר. את זה אומר אלוף הפיקוד בכל פורום אפשרי (ואני מעיד על כך משמיעה).


עם זאת, לדעתי אתה צודק בשתי נקודות עיקריות:
1. פקע"ר התמקד, בשנים האחרונות, בנושא החילוץ וההצלה וזנח את תחום ההג"א, שלשמו הוקם.
2. קיימת חוסר בהירות לגבי תחומי האחריות בשעת חירום - מי עושה מה, מתי ואיך.
אני בהחלט חושב שההצעה שהועלתה, להכפיף את פקע"ר לרשות ממלכתית, היא טובה - כל עוד הרשות הנ"ל תדע להנחות את ולפקח על כלל הגורמים העוסקים בנושא.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #9  
ישן 07-02-2007, 09:48
צלמית המשתמש של u-367
  u-367 u-367 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
נראה לי שגם גרי סובל קצת מתופעת חלוץ
בתגובה להודעה מספר 8 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "מעניין..."

"תגברנו את המאמץ המבצעי של החילוץ וההצלה: פרסנו באזור את היחידות שלנו כמענה משלים,
את משטרת ישראל תגברנו ב- 500 שוטרים - יכול להיות, נוכחות של המשטרה הייתה .

את מכבי האש תגברנו ב-275 כבאים של פיקוד העורף- כב"א ק"ש , ונהריה עכו ועוד כמה מקומות לא נתקלנו ביותר מ 4 אנשי צוות על שתי כבאיות

את מד"א במאות אנשים - 410 רופאים וחובשים. בעצם, בכל פעם שהגיע אמבולנס או כבאית לזירת האירוע היו שם גם אנשי פיקוד העורף"- זה לחלוטין שקר מוחלט ,את החוסר אונים שלהם גם על הגבול וגם בעיירות קו העימות לא נראה שאני אשכח , במוקדים האזורים הוצבה ק"ק אחת שכל תפקידה היה לתאם דרך טלפון מטכל"י על אשר נעשה בשטח ולבלבל לנו את המוח, ציוד ,אוכל ,מנות קרב ואמצעי מיגון , תודה לפקע"ר על הקרמיים והקסדות מעבר לזה לא ראינו לא שמענו אותכם.

בנוסף לפעילותו המבצעית סייע הפיקוד גם במישור האזרחי
"פיקוד העורך חילק 25,500 מנות מזון ביום, טיפל ב-2,400 מקלטים ביום, סייע בפינוי של בתי החולים השונים, ועסק בעוד פעילויות רבות מעבר לתפקיד המוגדר של הפיקוד. יחידות הפיקוד ומפקדי הפיקוד בסדיר ובמילואים שהיו פרוסים במחוז צפון דאגו שבמקום שבו אין איש, יהיה איש"- לא במשמרות השילדיות שלי בכל אופן , שהיו בין ל 18-20 שעות בימי הלחימה


עד כאן בנוגע "להברקות" של אלוף פקע"ר .

http://www1.idf.il/DOVER/site/mainp...&docid=61379.HE


ועכשיו אליך .
תשמע חבר , לא אנחנו המצאנו את הגלגל , הנוהלים לנו בכל אופן ברורים גם בשגרה ובחרום , כל איש צוות ברמת נט"ן נושא עליו פנקס בן עשרות עמודים שאומר לו איך להתנהג ומה לעשות .
לדוגמה , לזירת פיצוץ אני לא נכנס בלי חבלן ולזירת חומרים מסוכנים לא נכנס בלי כבאי וכ"ו , גם כאן במלחמה הזו היו הנחיות ברורות איך ומתי מתבצע סיוע של העורף.
בשבוע שלפני הלחימה בוצע תרגיל ענק בצפון המדמה תרחיש של נפילת טילים בבי"ס תיכון ,היקפו , כלל החרום ההצלה , פקע"ר , איכות הסביבה, בי"ח , מ"י , ועוד כמה גורמים שבטוח שכחתי , וגם שם כמו קוסם שמוציא שפן מהכובע הועלו אותם טענות .
מה שמפליא אותי , איך אלוף פקע"ר כחי"רניק וכמפקד לא מבין או שכח יותר נכון שבמשימה אמור להיות אדם אחד בלבד שאליו מתנקזת סמכות , אחריות וקבלת החלטה.
יסייע כמו ששאלת , פשוטו כמשמעו , לכל מי שמוגדר האמון לטיפול בזמן הלחימה, לא יתכן שכבאית תעמוד באמצע הרחוב בק"ש ותחלק מים מתוך המכלים שלה , ושמד"א יעבירו חולים סיעודיים שאינם נפגעים או שלא צריכים טיפול מגבול הצפון לבי"ח במרכז הארץ כשני הגופים האלו בלי שום נתון למו"מ או ויכוח אמורים להיות בנקודות שלהם.
כשפונה רופא כירוג , סא"ל במי"ל , איש צוות אויר טייס F-15 ומעלה רעיון מצוין שפינוי האזרחים יתבצע באפן מוטס משדה מחניים ע"י הרקולסים או יסעורים של ח"א ונתקל בתשובה שלילית גם מפקע"ר וגם ממטה ח"א בלי להסביר למה אני הייתי מסיק מזה שכל אחד דואג לתחת שלו ומסתבר שקדימות האזרחים שעמדו כחומת מגן בערי הצפון לא ממש הזיזה למישהו שם .
פקע"ר בסמכותו להעניק יופי של טיפול רפואי , התאג"דים שלהם היו איתנו גם באביבים , שערי העג"ל וגיבור , ובנוסף הסתובבו בערים שבתוך אמבולנים ממוגנים שעליהם מפקד לא פחות מאשר רופא, מה היה קורה שהם היו מגיעים למקרים ,את זה נשאיר ביננו , בגדול אנחנו היינו יודעים שברגע שהם מגיעים אין סיכוי שהם יסתדרו לבד ואנחנו ישר אחרהם.
בנוגע לק"ש אתה טועה ההחלטה נפלה ,כאשר ראש עיריית ק"ש לא ממתין להנחיית אולמרט וחלוץ שישנו לדעתי שנת ישרים ותמימים במלחמה ומקבל על עצמו לפנות את העיר וכך עשה אגב , כל מי שהיה נוכח היה צריך לסייע , למד"א הוא לא פנה ובצדק בעניין פינוי המוני אלא ביקש שנעבור במקלטים ונוודה בריאות האנשים והצוותים החליטו מי יוצא מהעיר מי יכול להשאר , מה שלדעתי היה בגדר קבלת החלטה קצת לקויה, כי אם תשאל את דעתי אף אחד מבין המעוטי יכולת לא צריך היה להשאר שם.
תיגבור שזה נתון שהיה משתנה כל כמה דקות באזור ערי הצפון , שאנחנו מדברים על 150-200 נפילות ממוצע ביממה אתה צריך להבין שכל המשוואה משתנה וסידור הכוחות של הגורמים היה חייב להערך בדקות ספורות , כך שמאוד יתכן שתיגבור היה אך לא הורגש.

עד כאן על קצה המזלג.
בגדול , שני דברים עקריים שחייבים לעשות או שפשוט מסירים אחריות של פקע"ר ומשנים את שמו לחילוץ והצלה בלבד ,או שהם חוזרים לסורם ומתחילים לעבוד .
אחרת , שיקחו מהם את כל הסמכויות ויעבירו אותם לגוף אחד בעל עוצמה ויכולת שיפזר נציגים בכל רשות מקומית .
_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #10  
ישן 07-02-2007, 10:50
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
אני חוזר, ק"ש ונהריה היו תחת אחריות פצ"ן במשך המלחמה.
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "המלצה : העורף באחריות המשרד לבטחון פנים ולא בידי צה"ל"

יש לפקע"ר מספיק לקחים להפיק ממה שהוא כן היה אחראי עליו - אל תוסיף את מה שלא.
לגבי תגבור כ"א, חובשים ונהגי אמבולנס מהגדוד שלי גויסו בצווי שמונה ונשלחו לצפון וכך גם מיחידות אחרות בפיקוד. כמעט כל הכבאים של פקע"ר גויסו גם הם בצווי שמונה.
לגבי טיפול באוכלוסיה, גויסו לא מעט יחידות מילואים (כולל גדודי חי"ר קל) שהופעלו אך ורק בנושא זה - חלוקת מזון במקלטים וסיוע נפשי ורפואי. (אגב, לרופא צבאי אסור לתת אפילו אקמול לאזרח! הבעיה היתה בטיפול שגרתי ולא בטיפולי באירועי טראומה). האם זה היה טוב מספיק? אולי לא, אבל הקטילה שלך אינה נכונה עובדתית או הוגנת.

אני מסכים ב-100% עם טענתך לגבי אחריות ואחדות הפיקוד. בגלל זה אני חושב שההצעה לאחד את כל גורמי החירום תחת משרד אחד היא נכונה. פקע"ר, במתכונתו הנוכחית (ועל פי הנחיות הרמטכ"ל היוצא), נועד להיות גוף "מקצועי" בנושאי האב"כ והחילוץ וכן מתאם בין הגורמים האזרחיים השונים. אני הייתי מוסיף לכך הקמת יחידות מילואים יעודיות לתגבור מד"א, מ"י וכב"א.
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #11  
ישן 07-02-2007, 11:00
צלמית המשתמש של u-367
  u-367 u-367 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 17.05.04
הודעות: 7,801
מה לא ברור שמה נכתב כאן ? ( זה מ 2004 להזכירך )
בתגובה להודעה מספר 10 שנכתבה על ידי shlomz שמתחילה ב "אני חוזר, ק"ש ונהריה היו תחת אחריות פצ"ן במשך המלחמה."

ומה בדיוק אתה מנסה לומר , שפיקוד צפון בגלל שלקח אחריות על ערי הצפון לא נתן לפקע"ר לעבוד כפי שמוטל עליו ?
ציטוט:
במקור נכתב על ידי shlomz
יש לפקע"ר מספיק לקחים להפיק ממה שהוא כן היה אחראי עליו - אל תוסיף את מה שלא.
לגבי תגבור כ"א, חובשים ונהגי אמבולנס מהגדוד שלי גויסו בצווי שמונה ונשלחו לצפון וכך גם מיחידות אחרות בפיקוד. כמעט כל הכבאים של פקע"ר גויסו גם הם בצווי שמונה.
לגבי טיפול באוכלוסיה, גויסו לא מעט יחידות מילואים (כולל גדודי חי"ר קל) שהופעלו אך ורק בנושא זה - חלוקת מזון במקלטים וסיוע נפשי ורפואי. (אגב, לרופא צבאי אסור לתת אפילו אקמול לאזרח! הבעיה היתה בטיפול שגרתי ולא בטיפולי באירועי טראומה). האם זה היה טוב מספיק? אולי לא, אבל הקטילה שלך אינה נכונה עובדתית או הוגנת..


"במצב של תקיפה מתמשכת על ישובים בתחום הגזרה של פיקוד העורף, שבעטיה משתנה שגרת החיים באופן מהותי, שאינו מאפשר יציאת התושבים מבתיהם או מהמקלטים לרכישת מוצרים חיוניים או לקבלת שירותים חיוניים, ואינו מאפשר לרשויות האזרחיות לממש את אחריותן, יסייע פקע"ר באמצעות יחידותיו גם למשימות שבאחריות הרשויות האזרחיות, לרבות:
-חלוקת מצרכי מזון ומים, שיסופקו ע"י המערכות האזרחיות,

-סיוע רפואי לנפגעים מפעולות אויב,
-טיפול באוכלוסייה במצבי לחץ ובאוכלוסייה השוהה במקלטים,
-סיוע במוסדות קשישים, אוכלוסייה חלשה וכדומה.
-התיאום יבוצע בין מפקדת המחוז הצבאי או הנפה הצבאית לרשות המקומית, בסיוע מטה מל"ח מחוזי, תוך יידוע מפקדותיהם".
המצב עימו התמודדו תושבי הצפון בתקופת הלחימה האחרונה דומה עד מאוד למצב המתואר בנוהל 146. ביישובים רבים שגרת החיים השתנתה מהותית, לאנשים לא התאפשר לצאת מבתיהם או מהמקלטים, וחלק מהרשויות לא סיפקו לאזרחים את השירותים שלהם היו זקוקים בעת זו.
בנוהל הבין-משרדי מס' 146, שנחתם בין פיקוד העורף ומטה מל"ח ארצי בדצמבר 2004 נכתב כי פיקוד העורף "...יסייע באמצעות יחידותיו גם למשימות שבאחריות הרשויות האזרחיות,
לרבות:
חלוקת מצרכי מזון ומים, שיסופקו ע"י המערכות האזרחיות,

סיוע רפואי לנפגעים מפעולות אויב,
טיפול באוכלוסייה במצבי לחץ ובאוכלוסייה השוהה במקלטים,
סיוע במוסדות קשישים, אוכלוסייה חלשה וכדומה."
לפיקוד העורף קיים מערך של אלפי חיילי מילואים שמרביתו לא גויס במהלך המלחמה.
בקרב חברי הועדה, נוצר הרושם כי מסיבות שאינן ברורות דיין, הוחלט בפיקוד העורף שלא לתגבר את המחוז הצפוני של הפיקוד בכוח אדם נוסף למרות הצורך שהתעורר בשטח.
הועדה סבורה כי במצב זה היה על פיקוד העורף לפעול באותן משימות שהנן באחריות הרשויות האזרחיות ואלה לא יכלו לממשן: חלוקת מזון ומים, טיפול רפואי במקלטים, טיפול פסיכולוגי ועוד.







_____________________________________
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה


נערך לאחרונה ע"י u-367 בתאריך 07-02-2007 בשעה 11:21.
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #12  
ישן 07-02-2007, 11:25
  shlomz shlomz אינו מחובר  
מנהל פורום מילואים (במיל.)
 
חבר מתאריך: 21.08.06
הודעות: 4,003
בתגובה להודעה מספר 11 שנכתבה על ידי u-367 שמתחילה ב "מה לא ברור שמה נכתב כאן ? ( זה מ 2004 להזכירך )"

שוב, הויכוח ביננו אינו על "פקע"ר בלבנון 2: הצלחה או כישלון". אני לא חושב שהפיקוד יכול להתגאות באופן התפקוד שלו באופן מיוחד, אבל, מצד שני, אני מאמין שהתמונה שאתה מצייר איננה הוגנת.
ראשית: כן, "תחרות ההשתנה" בין פצ"ן לפקע"ר בהחלט הפריעה!
שנית: אתה ואני אולי טוענים שהמצב ביישובי הצפון היה בגדר "מצב חירום". למרבה הצער, שר הבטחון וראש הממשלה חשבו אחרת והורו על הכרזת "מצב מיוחד" בלבד (שהשד יודע מהו!). אם אני בא באיזושהי טענה כנגד אלוף פקע"ר, היא שלא נעמד על רגליו האחוריות בעניין זה (לדעתי - טעות שוות ערך לחוסר ההתעקשות של דדו על גיוס מילואים ב-73). מל"ח לא הופעל. גם לא פס"ח.
שלישית: כמו שכבר אמרתי, הבעיה בנוהל שאתה חוזר ומצטט היא חוסר הבהירות שלו לגבי נושא האחריות (או, ליתר דיוק, הגדרת פקע"ר כגורם מסייע ולא כגורם אחראי). קח, למשל את הסעיף "סיוע רפואי לנפגעים מפעולות אויב" - הבעיה שנוצרה לא נגעה לסיוע שכזה, אלא לסיוע רפואי שוטף לאוכלוסיה השוהה במקלטים - סיוע שאמור להנתן ע"י קופות החולים, שברוב המקרים לא ניתן. מבחינה רפואית ומשפטית, סיוע שכזה הוא בעייתי כאשר הוא ניתן ע"י הצבא.

עוד פעם: לדעתי, יש לפקע"ר המון מה ללמוד, לחקור ולשפר בעקבות המלחמה.

(אגב, שאלה: למה אתה כותב בכתב מודגש כל הזמן?)
_____________________________________
על מג"דים אין שירים, רק כתובות בשירותים.

http://www.baking.co.il

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 04:01

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר