לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 03-02-2007, 13:00
  g.l.s.h g.l.s.h אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 25.12.05
הודעות: 17,294
יש תקווה!-המוסלמים עושים סדר בבלאגן של חוקי האתיקה "את מי מותר להרוג"

סיבה לאופטימיות! חכמי המוסלמים צועדים עוד צעד לקראת הקידמה - לא עוד "איש הישר בעינו יעשה", מעתה יעשה סדר בברדק של "את מי מותר לרצוח". קץ לאנרכיה ולזילות המוחלטת החיי אדם: כבוד האדם לא יירמס יותר.

************************************************** *******************************

פסיקה דתית בלבנון: אין להרוג את בני ארצך





אנשי דת סונים פרסמו בעיתונות הלבנונית פסיקה דתית האוסרת על אזרח המדינה להרוג את בני ארצו, בדגש על המוסלמים שבהם. חברי "מועצת המלומדים הלבנונים" אמרו כי הפגנות רחוב רק יעמיקו את המשבר וקראו למנהיגים הפוליטים "לשפר את נאומיהם", על-מנת למנוע מצב שיוביל למלחמת אזרחים רועי נחמיאס ואיי.פי פורסם: 02.02.07, 19:25

שורה של אנשי דת סונים בלבנון פרסמו פסיקה דתית האוסרת על מוסלמים להרוג את בני ארצם, בייחוד אם הם מוסלמים, על רקע החשש מהסלמה. כך דווח היום (יום ו') בעיתונים שיצאו לאור בלבנון.



במודעה שפירסמו אנשי הדת בעיתונים נכתב עוד כי חל איסור לפגוע ברכוש ציבורי או פרטי. "אסור על פי הדת להשתתף בלחימה בין לבנונים בכלל, ובין מוסלמים בפרט", כתבו חברי הארגון, המכונה "מועצת המלומדים הלבנונים".



בשבוע שעבר פרצו מהומות אלימות ברחובות ביירות , בעקבות תגרה שפרצה בין סונים לשיעים תומכי חיזבאללה, באוניברסיטה בעיר. ארבעה בני אדם נהרגו ו-35 בני אדם נפצעו במהומות, בין אנשיו של מנהיג הסונים סעד חרירי ובין כוחות האופוזיציה בראשות חיזבאללה ואמ"ל. ההפגנה פוזרה לבסוף בעקבות התערבות של הצבא והוכרז על עוצר לילי בביירות, לראשונה מזה 11 שנים.



במקביל לעוצר, קרא מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לנאמניו "להשאיר את הרחובות לצבא לבנון ולמשטרה - ולאפשר להם לשמור על הסדר". "זוהי חובה דתית", אמר נסראללה. "על כולם לעזוב את הרחובות ולהישאר שקטים ומאופקים כדי להשאיר את הזירה פנויה לכוחות הביטחון", הוסיף. גם הנוצרים המרונים קראו באחרונה ל"הפסקת אש בין בני האומה".



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/1001762/XHM104_wa.jpg]


העימותים באוניברסיטת ביירות (צילום: איי.פי)



אנשי הדת הסונים קראו בהודעתם היום לאופוזיציה "לחזור למוסדות החוקתיים כדי ליטול חובות פוליטיות". לטענתם, "הפגנות רחוב לא יישאו תוצאות ורק יעמיקו את המחלוקות". מועצת המלומדים קראה למנהיגים הפוליטים "לשפר את נאומיהם", על-מנת למנוע מצב שיוביל למלחמת אזרחים. לטענתם, הדרך הטובה ביותר לפתור את המשבר היא להחיות את המשא ומתן שהוקפא בחודש נובמבר האחרון.



בחודשיים האחרונים ארגוני אנשי חיזבאללה ואופוזיציה הפגנות ענק נגד ממשלתו של פואד סניורה, וטענו שזוהי "ממשלת מיליציות המחזיקה בנשק". סניורה מצידו, אמר כי יעמוד איתן אל מול "ניסיונות ההפחדה" של האפוזיציה.







תחילתו של המשבר הנוכחי בדרישת חיזבאללה ובני בריתם הפוליטיים – תנועת אמ"ל השיעית והגנרל המרוני בדימוס מישל עוון – לקבל ייצוג של שליש משרי הממשלה לטובת העדה השיעית. אם נסראללה אכן ישיג את הדרישה הזאת, יתאפשר לו להטיל וטו על החלטות חשובות בממשלה ואף להביא לפיזורה, אם שליש משריה יחליטו להתפטר.



"המשבר יימשך "

בינתיים ניכרת אווירה פייסנית במישור ההצהרות הפומביות. הבוקר דיווח העיתון הלבנוני "אל-מוסתקבל", עיתונו של ראש המחנה האנטי-סורי סעד אל חרירי, כי בלבנון שוררת אווירה של "רגיעה תקשורתית". זאת, פחות משבועיים לפני ציונו של יום השנה השני להתנקשות באביו, ראש הממשלה לשעבר, רפיק אל-חרירי. בהקשר הזה, הצהיר שר התקשורת הלבנוני, מרואן חמאדה, כי "ישנן הבנות שיאפשרו להעביר את יום השנה, החל ב-14 בפברואר, בשלום".












למרות זאת, אין מדובר בסוף פסוק של המשבר. חבר הפרלמנט מטעם חיזבאללה, חוסיין אל-חאג' חסן, אמר במפורש כי "המשבר יימשך ללא סוף, וזאת כל עוד הקבוצה השלטת (הכוונה לממשלת סניורה, ר.נ), תתעלם מקריאתו של העם, מהדרישה לשותפות אמיתית והענקת שליש לשיעים בממשלה".





מזכ"ל הליגה הערבית, עמרו מוסא, צפוי להגיע באמצע השבוע הבא לביירות. מוסא מסר לעיתון "א-ספיר" כי הוא צפוי לשוב ללבנון כשהוא זוכה לגיבוי ערבי ובינלאומי. הוא אמר כי בכוונתו להכניס תיקונים ביוזמה שהעלה בעבר לפתרון המשבר בלבנון.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3360171,00.html

************************************************** **********************************************

אני הרבה יותר שקט לדעת שרוצחי המועדים הם אנשים עם הרבה יותר מוסר מאשר רוצחי האתמול.
_____________________________________
.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 00:20

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר