לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #2  
ישן 01-02-2007, 13:50
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
כתבה האם כדאי לוותר על הרכב מהמעביד?
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "הרפורמה בליסינג - קובץ שאלות ותשובות של דובר משרד האוצר"

בעקבות הרפורמה במסגרתה יועלה שווי השימוש ברכב צמוד, לא לכולם משתלם לקבל את ההטבה מהמעסיק. כמה ישלמו העובדים מעתה, ולמי כבר כדאי לרכוש מכונית משומשת? מדריך

בני ברק


הפור כנראה כבר נפל. שר האוצר הירשזון החליט ליישם את הרפורמה של העלאת שווי השימוש ברכב. אם אתם נמנים על אותם 250 אלף בעלי רכב צמוד, בין אם מדובר ברכב של המעביד או ברכב חכור מחברת ליסינג, תידרשו לשלם יותר מס ממה שאתם משלמים כיום. האם מה שהיה כדאי עד כה לרבים מאיתנו - קבלת רכב צמוד מהמעסיק - עלול להפוך לעסקה לא כדאית לאחר שהאוצר יממש את הרפורמה?



ביקשנו מסמדר ומשה קצין מחברת חשב לבדוק את הכדאיות של המשך האחזקה של רכב צמוד של המעסיק, לעומת האופציה של החזרת הרכב ורכישת מכונית פרטית משומשת. המסקנה שלהם: לעובד שמקבל ממעסיקו מכונית משפחתית עממית (מקבוצת שווי שימוש ‭(2‬ כמו מאזדה ‭,3‬ פורד פוקוס, טויוטה קורולה ודומותיהן, ואשר נוסע כ-15 אלף ק"מ בשנה ‭1,250)‬ ק"מ בחודש) ומשלם מס מלא על הוצאות עודפות (אין גילום מס לעובד‭,(‬ לא יהיה כדאי להמשיך ולהחזיק ברכב הצמוד. זאת בהנחה ששווי השימוש ברכב יעלה ב-‭40%‬ בהשוואה למצב כיום.



[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/818793/megane-(4)_wa.jpg]


זה הזמן לוותר על רכב מהעבודה? (צילום: רועי צוקרמן)



המלצת חשב במקרה כזה היא לוותר על הרכב הצמוד ולרכוש מכונית משומשת בת 5-3 שנים, לצמצם מעט בקילומטרז' השנתי, ולחסוך כ-‭1,000‬ שקל נטו בכל חודש. התחשיב מבוסס על כך שעובד המקבל רכב צמוד מוותר על ‭3,000‬ שקל ברוטו לחודש, וכתוצאה מכך מפסיד גם את התנאים הסוציאליים על סכום זה. כאשר הוא מוותר על הרכב הצמוד, גדל שכרו בסכום הזה - כולל תנאים סוציאליים.



נמחיש במספרים: אם שווי השימוש לרכב הצמוד שלכם מקבוצה 2 יעלה ב-540 שקל בחודש ‭(40%)‬ ויגיע ל-‭1,870‬ שקל ‭1,330)‬ שקל כיום פלוס תוספת של 540 שקל‭,(‬ כדאי לכם להחזיר את הרכב הצמוד למעביד אם אתם נוסעים פחות מ-15 אלף ק"מ בשנה. כדאי להחזיר את הרכב למעסיק - גם אם שווי השימוש נמוך יותר.



ההמלצה, כאמור, היא לרכוש רכב משומש בן 5-3 שנים שיירשם על שמכם. עלות האחזקה של רכב כזה, לפי חשב, היא כ-‭2,200‬ שקל בחודש. אם גם תקטינו את הקילומטרז' שלכם ב-‭,10%‬ תחסכו בסך הכל ‭1,000‬ שקל בחודש נטו. המצב שונה כמובן לגבי מי שנוסע יותר מ-15 אלף ק"מ בשנה.



מוותרים על ‭2,200‬ שקל

ההוצאה השנתית לאחזקת מכונית ‭1,600‬ סמ"ק מקבוצת שווי שימוש 2 (שמחירה כ-114 אלף שקל‭,(‬ שנוסעת 15 אלף ק"מ לשנה (מחציתם מחוץ לעיר‭,(‬ שאותה מקבל העובד ממעבידו (כולל דלק על חשבון המעביד‭,(‬ היא ‭35,387‬ שקל. כלומר: ‭2,949‬ שקל בחודש או ‭2.36‬ שקלים לק"מ. כל קילומטר נוסף שהמכונית עושה מעבר לאותם 15 אלף ק"מ עולה רק כ-73 אגורות (הסיבה: כל ההוצאות הקבועות כבר חושבו ב-15 אלף הקילומטרים הראשונים שהמכונית עושה בשנה, ולכן נותרו רק ההוצאות המשתנות כמו דלק, תיקונים ובלאי‭.(‬ כדי לקבל רכב כזה, העובד מוותר על ‭3,000‬ שקל בחודש משכר הברוטו שלו, כלומר (בהנחה שהוא משלם ‭40%‬ מס שולי) הוא מוותר על ‭1,800‬ שקל בחודש בנטו.



בנוסף, העובד מוותר על התנאים הסוציאליים של אותם ‭3,000‬ שקל ‭- 13.3%)‬ הוויתור על פנסיה ופיצויים שמפריש המעביד‭,(‬ המהווים עוד 400 שקל בחודש. בסך הכל מוותר העובד על ‭2,200‬ שקל בחודש (שכר ותנאים סוציאליים‭,(‬ ובנוסף הוא מחויב במס על שווי ההטבה של הרכב הצמוד בסך 532 שקל ‭40%)‬ מ-‭1,330‬ שקל‭.(‬ לסיכום: הרכב עולה לעובד ‭2,732‬ שקל בחודש, אך הוא למעשה נהנה ממכונית שהשווי שלה הוא ‭2,949‬ שקל בחודש.



בעקבות השינוי הצפוי בשווי השימוש, שיגדל מ-‭1,330‬ שקל בחודש כיום ל-‭2,260‬ שקל (בקבוצה ‭(2‬ בסוף התהליך יגדל המס שבו יחויב העובד ל-‭1,064‬ שקל בחודש ‭40%)‬ מ-‭2,660‬ שקל‭.(‬ כלומר: הרכב הצמוד יעלה לו עכשיו ‭3,264‬ שקל בחודש, כאשר ההטבה הריאלית שלו מהרכב היא רק ‭2,949‬ שקל.



הבדיקה מוכיחה שלא צריך להמתין לסוף התהליך: כבר כאשר שווי השימוש יעלה ב-‭,40%‬ כלומר ב-540 שקל, ל-‭1,870‬ שקל לחודש ונשלם מס של 748 שקל ‭40%)‬ מ-‭1,870‬ שקל) על ההטבה, תעלה לנו המכונית של המעביד ‭2,948‬ שקל בחודש ‭2,200)‬ שקל שמקורם בוויתור על ‭3,000‬ שקל בשכר, ועוד מס של 748 שקל‭.(‬ זה בעצם גם השווי הריאלי של הרכב הצמוד.



ההמלצה של חשב: קנו מכונית משומשת בכ-50 אלף שקל. היא אמנם עלולה לעלות לכם קצת יותר בתיקונים, אבל ההשקעה בה קטנה יותר אם תפחיתו ‭10%‬ בקילומטרז', תשלמו רק ‭2,200‬ שקל בחודש. בדרך זו כבר לא תצטרכו טובות מהמעסיק.




http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3358785,00.html
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
  #3  
ישן 01-02-2007, 14:26
  HummerH1 HummerH1 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 08.11.02
הודעות: 32,894
ועדת הכספים דורשת פיצוי למעמד הביניים
בתגובה להודעה מספר 1 שנכתבה על ידי ck5760 שמתחילה ב "הרפורמה בליסינג - קובץ שאלות ותשובות של דובר משרד האוצר"

ועדת הכספים דורשת פיצוי למעמד הביניים


10 מ-19 חברי ועדת הכספים לא יאשרו את הרפורמה בליסינג. 'ידיעות אחרונות' מפרסם הבוקר כי חברי הוועדה המתנגדים לרפורמה, דורשים פיצוי לבעלי מכוניות מקבוצה ‭,2‬ הנחשבת לקבוצה הכוללת את מעמד הביניים ועובדי ההיי-טק. וגם, רשימת המתנגדים, כולל הסיבות להתנגדות

נורית פלתר

חברי ועדת הכספים מציבים שורה של דרישות לשינויים ברפורמת הליסינג, כך מפרסם היום 'ידיעות אחרונות'. כיום מתנגדים לרפורמה כלשונה 10 מבין 19 חברי הוועדה. המתנגדים דורשים כי הרפורמה תשונה כך שלא תפגע במעמד הביניים היצרני, ובעיקר בענף ההיי־טק. המתנגדים דורשים פיצוי כלשהו לבעלי כלי רכב מקבוצה 2 (מאזדה ‭,3‬ רנו מגאן ועוד‭,(‬ שהיא קבוצת הביניים הנפגעת ביותר, ונחשבת ככוללת את מעמד הביניים היצרני.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/754940/tibi3_wa.jpg]


ח"כ אחמד טיבי. נוטה להתנגד לרפורמת הליסינג (צילום: חגי אהרון)



המתנגדים דורשים להעלות את שווי השימוש על רכבי יוקרה בשיעור גבוה יותר משהציע משרד האוצר, ובמקביל להעלות את שווי השימוש של קבוצה 2 בשיעור נמוך יותר. כמו כן טוענים המתנגדים כי יש להקטין את העלאת שווי השימוש לרכבי חברה, כמו רכבי שירותי תיקון המחויבים לנסוע ברחבי הארץ.

קרב הלוביסטים על עתיד הליסינג כבר החל. כל חברי הוועדה אישרו אתמול כי פנו אליהם נציגים מטעם חברות הליסינג במטרה לשכנעם שלא לתמוך בהצעת האוצר כפי שהיא כיום. מצד שני, גם נציגי הממשלה יחלו בקרוב בהפעלת מכבש לחצים על חברי הוועדה, כדי שיצביעו בעד הרפורמה.

חברי ועדת הכספים שהודיעו כי יתנגדו לרפורמה המוצעת בליסינג במתכונתה הנוכחית הם חיים אורון, זאב אלקין, אלי אפללו, אבישי ברוורמן, אלחנן גלזר, אחמד טיבי, שלי יחימוביץ', סטס מיסזניקוב, אורית נוקד וניסן סלומיאנסקי. יעקב ליצמן, יו"ר ועדת הכספים, הודיע כי עקרונית הוא תומך בהעלאת שווי השימוש, אולם הוא מתנה את המהלך בכך שהכסף הנוסף שיגבה לקופת המדינה יועבר לתמיכה בשכבות החלשות.


למה מתנגדים חברי הוועדה?

חיים אורון דורש בדיקה מעמיקה של ועדת הכספים לגבי הסכנה שתיגרם בעקבות פגיעה בציבור בעלי רכבי הליסינג - ורק לאחריה יגבש עמדתו

זאב אלקין מתנגד נחרצות לרפורמה ולא מוכן לשום העלאה בשווי השימוש. אלקין הוא אחד מבין הח"כים שחסמו כבישים במחאה על תוכנית העלאת שווי השימוש

אלי אפללו מתנגד לפגיעה במעמד הביניים, תומך בהעלאת שווי השימוש לחברי הכנסת ובכירי המגזר הציבורי

אבישי ברוורמן מתנגד נחרצות להעלאת המיסוי על מעמד הביניים, דורש את העלאת המיסוי לחברי כנסת ובכירי המגזר הציבורי בלבד

אלחנן גלזר מתנגד נחרצות

אחמד טיבי נוטה שלא לתמוך

שלי יחימוביץ' נוטה שלא לתמוך, עד לבדיקת עומק של הרפורמה המוצעת

סטס מיסזניקוב מתנגד נחרצות

אורית נוקד דורשת בדיקת עומק שתבטיח שמעמד הביניים לא ייפגע

ניסן סלומיאנסקי מתנגד לפגיעה במעמד הביניים

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3359294,00.html
_____________________________________
חתימתכם הוסרה כיוון שלא עמדה בחוקי האתר. לפרטים נוספים לחצו כאן. תוכלו לקבל עזרה להתאמת החתימה לחוקים בפורום חתימות וצלמיות.

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 23:37

הדף נוצר ב 0.03 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר