30-01-2007, 16:07
|
|
|
חבר מתאריך: 17.11.06
הודעות: 60
|
|
שאלה בסי על גרפיקה...
אני צריכה לבנות פרויקט בסי שהולך ככה:
אני צריכה ליצור משחק שבו על השחקן למצוא מספר מוסתר על מסך המחשב.אני צריכה למלא את המסך בספרות מ-0-9 בצורה ראנדומלית בצבע ראנדומלי. אני צריכה לבחור מספר מסויים בצורה ראנדומלית והמסך שיתמלא בספרות יכיל את כל הספרות מלבד את הספרה הנבחרת(ולהדפיס אותה לבקרה).
התחלתי לעשות את זה אבל הסתבכתי בשלב האחרון שבו אני עושה לולאה וקולטת את הבחירה, אם הבחירה נכונה אני צריכה להדפיס הודעה בהתאם ואת מספר הניחושים...בנוסף לזה לעשות:
getch();
closegraph()
exit(0)
אם הבחירה לא נכונה אני צריכה לעשות ככה:
1. להפוך לצבע המסך של ה-bar הקטן(כלומר המסך הקטן יותר)
2. להדפיס על אותה נקודה שוב את המחרוזת
3. לעבור ל-setcolor לצבע הכתב הקודם הרגיל.
מי שיכול לעזור לי בזה אני אשמח מאוד....
התוכנית שלי(לא כולל ההתחלה של האיתחול):
int i,j,b,x;
char ch;
char st[2]="\0";
setfillstyle(1,6);
bar(0,0,640,380);
setfillstyle(1,4);
bar(0,380,640,480);
b=random(10);
for(i=0;i<=370;i+=30)
{
j=0;
while(j<=630)
{
x=(random(10));
if(x!=b)
{
setcolor(random(12));
itoa(x,st,10);
outtextxy(j,i,st);
}
j=j+30;
}
}
bar(0,380,640,480);
outtextxy(100,380,"enter your guess");
do
{
ch=getch();
st[0]=ch;
outtextxy(400,380,st);
delay(4000);
if((ch-48)==b)
{
outtextxy("yofi");
closegraph()
exit(0);
}
else
while(ch-48)!=b);
getch();
}
|