לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 06-01-2007, 19:45
  winter_forever winter_forever אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 23.06.06
הודעות: 790
המלצה שלושה הרוגים בעזה; חילופי אש בג'נין

שלושה הרוגים בעזה; חילופי אש בג'נין

ההסלמה הביטחונית בעזה מתפשטת גם לגדה. שלושה פלסטינים, בני משפחה אחת, נהרגו בעזה במהלך חילופי אש שפרצו בין שתי משפחות. האחת מזוהה עם פתח והשנייה עם חמאס. מג'נין נמסר על חילופי אש עזים בין אנשי חמאס לאנשי פתח. שבעה אנשי חמאס נחטפו בגדה ובעזה עלי ואקד וסוכנויות הידיעות עדכון אחרון: 06.01.07, 20:17

חילופי האש התחדשו בעזה: שלושה פלסטינים, בני משפחה אחת, נהרגו הערב (שבת) בחילופי אש שפרצו בין שתי משפחות. משפחה אחת מזוהה עם הפתח והשנייה עם החמאס. במקביל נמסר על חילופי אש עזים בין אנשי חמאס לאנשי פתח בג'נין. שבעה פלסטינים המזוהים עם חמאס נחטפו הערב בידי חמושים מהפתח בעזה ובגדה. הפלסטינים דיווחו לסוכנות איי.פי על שני מקרי חטיפת אנשי חמאס בידי אנשי פתח בשכם וברמאללה.

בשכם דווח כי חמושים חטפו את סגן ראש העיר, מהדי אל-חמדלי. הם שלפו אותו ממכוניתו, הכניסו אותו למכונית אחרת ונעלמו איתו. ברמאללה פשטו חמושים על משרד הפנים הנשלט בידי חמאס, ירו ברגליו של מנהל המשרד. הוא נלקח משם, שוחרר במקום סמוך ואושפז. מאוחר יותר דיווחו אנשי חמאס כי חמישה מפעילי הארגון נחטפו על-ידי חמושים מהפתח ברחבי רצועת עזה. בחמאס הזהירו כי הארגון לא ימשיך לשבת בחיבוק ידיים לנוכח המתקפה על אנשי התנועה בגדה.

ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה הזהיר בסוף השבוע מפני התפשטות העימותים לגדה, אולם הערב נראה כי העימות בגדה הוא בלתי נמנע. חילופי האש התשפטו לג'נין, שם ניהלו חמושים מגדודי חללי אל אקצה מרדף אחר חמושים מהחמאס לאחר שאלו שירו באוויר ואיימו לפגוע במי שיפגע בנציגי חמאס. פעילי החמאס שירו באוויר הקריאו הודעה לציד המסגדים, לפיה התנועה תפגע בכל מי שיאיים ויפגע באנשיה. בתגובה לאיום זה וירי באוויר מצד אנשי החמאס, תקפו חמושים מגדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, את אנשי החמאס.

בשיחה עם ynet אמר מפקד גדודי אל אקצה בג'נין, אבו עראג': "בעקבות ההתגרות והאיומים מצד אנשי חמאס החלטנו למנוע כל פעילות פוליטית או צבאית של החמאס בג'נין. מבחינת גדודי חללי אל אקצה, החמאס בעיר ג'נין הוא ארגון אסור ולא חוקי. לא תהיה להם דריסת רגל בג'נין ואנו מתחייבים לתקוף ולפוצץ כל פעילות או כל עצרת או כל מצעד של הארגון".

פעילים בג'יהאד האיסלאמי פועלים לתווך בין הצדדים, אולם ברשות חוששים מהגרוע מכל, והוא התפשטות כוללת של העימותים אל תוך הגדה. באופן פרדוכסלי מקווים שם שהנוכחות של צה"ל היא זו שתמנע את ההידרדרות בין הצדדים.
ביום רביעי הסלימה האלימות ברצועת עזה, כאשר שלושה קצינים פלסטינים, אנשי פתח נהרגו בחילופי אש עם אנשי חמאס. למחרת נהרגו עוד שבעה פלסטינים ויותר מ-70 נפצעו. אירוע השיא היה מותו של קצין בכיר בביטחון המסכל הפלסטיני בחילופי אש בין אנשי פתח לאנשי חמאס בצפון רצועת עזה. הקצין, מוחמד גריב, נהרג לאחר שאנשי החמאס ירו פגז אר-פי-ג'י לעבר ביתו. יחד עמו נהרגו גם שני מלוויו. עוד עובר אורח פלסטיני נהרג בחילופי האש.

לנוכח הכאוס הביטחוני, הכריז הנשיא הפלסטיני, מחמוד עבאס (אבו מאזן), ברמאללה שכוחות הביטחון שמפעיל חמאס בעזה אינם חוקיים וכי יש לשלב את אנשיהם במנגנוני הביטחון הקיימים של הרשות הפלסטינית. ייתכן מאוד שלא יהיו להצהרה משמעויות מעשיות, שכן אבו מאזן כבר הצהיר בעבר שהכוח שמפעיל חמאס בעזה אינו חוקי. ראש הממשלה הפלסטיני, איסמעיל הנייה, מיהר לדחות את הקריאה לפרק את הכוח הביטחוני המיוחד.


[התמונה הבאה מגיעה מקישור שלא מתחיל ב https ולכן לא הוטמעה בדף כדי לשמור על https תקין: http://www.ynet.co.il/PicServer2/20122005/981959/AKCF108_wa.jpg]


דובר הכוח, איסלאם שהוואן, מסר בתגובה לסוכנות רויטרס שהכוח יוכפל ל-12 אלף לוחמים והאיץ באזרחים להצטרף. הכוח הביטחוני המיוחד של הממשלה מורכב כולו מפעילי חמאס וכפוף ישירות לשר הפנים סעיד סיאם.

בפתח האשימו את המנגנון הזה בחיסול אנשיהם, בסופו של שבוע רצוף תקריות דמים ברצועה. בראש הכוח הביטחוני המיוחד של חמאס עומד אחיו של ד"ר מחמוד א-זהאר, שר החוץ הפלסטיני. בפתח אומרים שא-זהאר הורה לאחיו לחסל את בכירי הפתח.

אבו מאזן מתכנן רפורמה: קצינים יוצאו לגמלאות

בהודעה שפרסמה לשכת אבו מאזן נאמר כי "לנוכח הכאוס הביטחוני וההתנקשויות בלוחמינו ובשל כשלון מנגנוני הביטחון באכיפת החוק והסדר ובהגנה על ביטחון האזרחים, החליט הנשיא מחמוד עבאס לבצע חילופים במנגנוני הביטחון ובפיקוד המנגנונים ולהכריז על הכוח הביטחוני המיוחד, קציניו וחבריו, כבלתי חוקיים".

אבו מאזן פתח בהתייעצויות בנוגע לביצוע מספר שינויים ברמת הקצונה של המנגנונים הפלסטינים. בין היתר החליט שלא להאריך את כהונתם של קצינים שהגיעו לגיל הפנסיה. ההערכות הן שהוא מבקש לרענן את מנגנוני הביטחון, ככל הנראה לקראת עימות אפשרי עם חמאס.

בפתח האשימו בימים האחרונים את ראשי המנגנונים בכך שעשו יד אחת, או לפחות נותרו אדישים, לנוכח המתקפה שניהלו הזרוע הצבאית של החמאס והכוח הביטחוני המיוחד של הממשלה נגד קציני הביטחון המסכל. הם דרשו מאבו מאזן להדיח את מפקדי המנגנונים.

דובר משרד הפנים הפלסטיני, חאלד אבו-הלאל, אמר כי "אבו מאזן נתן אור ירוק לאלו הרוצים לשפוך את דמם של אנשי הביטחון של חמאס".לדבריו, החלטת אבו מאזן אינה חוקית ומהווה חלק מההסתה של אנשי אבו מאזן המבקשים לבצע הפיכה נגד הממשלה הפלסטינית. "כל פגיעה בכוח הביטחוני או במי מחבריו ייענה בכל הכוח והנחישות על ידינו", אמר אבו הלאל.

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3348955,00.html
תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 22:18

הדף נוצר ב 0.05 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר