לוגו אתר Fresh          
 
 
  אפשרות תפריט  ראשי     אפשרות תפריט  צ'אט     אפשרות תפריט  מבזקים     אפשרות תפריט  צור קשר     חץ שמאלה ברוכים הבאים לפורום "סקופים וחדשות". להזכירכם, יש לתת כותרות ענייניות לאשכולות אותם אתם פותחים. אני רואה בפורום מעין "היד פארק" שבו יש מקום לכל הדעות. לדבר אחד לא אסכים - לחריגה מחוקי הפורום. חץ ימינה  

לך אחורה   לובי הפורומים > חדשות ואקטואליה > סקופים וחדשות
שמור לעצמך קישור לדף זה באתרי שמירת קישורים חברתיים
תגובה
 
כלי אשכול חפש באשכול זה



  #1  
ישן 26-12-2006, 12:16
צלמית המשתמש של ArmouredDov_D9
  ArmouredDov_D9 ArmouredDov_D9 אינו מחובר  
 
חבר מתאריך: 19.10.03
הודעות: 11,174
שלום אך-שווא כועסים מתשובת מזוז

מזוז: לא לחקור הקמת מאחזים על אדמה פלסטינית

בתשובה לפניית "שלום עכשיו" נמסר מלשכת היועץ המשפטי לממשלה שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין ההתנחלויות והמאחזים שנבנו על קרקע פלסטינים. עם זאת כי בעקבות ממצאי דו"ח מבקר המדינה נפתחה חקירה פלילית בהיבטים מסויימים של הנושא. "שלום עכשיו": "הם מתחמקים מתשובה רצינית"
אבירם זינו פורסם: 26.12.06, 11:03

היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, קבע היום (ג') שאין מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין ההתנחלויות והמאחזים שנבנו על קרקע בבעלות פלסטינית. תשובתו של מזוז, שהוגשה באמצעות עוזרו, ניתנה בתגובה לפניית תנועת "שלום עכשיו" בנושא.

בתשובת המדינה שכתב עוזרו של מזוז, עו"ד אייל ינון, נכתב כי בתקופה האחרונה עוסקים היועץ המשפטי לממשלה ואנשי משרד המשפטים באופן אינטנסיבי בסוגיית הטיפול במאחזים הבלתי חוקיים. במכתב מפורטות הפעולות אשר ננקטו על-ידי מזוז בעניין. הנחייתו של היועץ המשפטי היא שיש להקפיא כל העברה תקציבית ממשרד הבינוי והשיכון לרשויות מקומיות באזור יהודה ושומרון, עד לקביעת מנגנון ראוי למניעת העברת כספים לא חוקית.

כמו כן היועץ המשפטי לממשלה ציין כי בעקבות ממצאי דו"ח מבקר המדינה, בכל הקשור להעברת משאבים ממשלתיים למאחזים בלתי חוקיים, נפתחה חקירה פלילית בהיבטים מסויימים של הנושא.

עוד ציין עו"ד ינון במכתב התשובה של לשכת היועץ המשפטי לממשלה כי ננקטו צעדים גם בתחום החקיקה, כדי להסדיר את הסמכות להעמדה לדין של ישראלים שעברו עבירות מסויימות הקשורות להקמת מאחזים בלתי חוקיים. בין היתר פורסם צו, לפיו בית המשפט לעניינים מקומיים ביהודה ושומרון רשאי לדון בעבירות שביצעו ישראלים בנוגע לתכנון ובנייה ואי פינוי מאחזים בלתי מורשים.

בנוסף, מציינים בלשכת היועץ המשפטי לממשלה כי קיימים ארבעה צווים שאושרו על ידי משרד המשפטים ועדיין ממתינים לאישור מערכת הביטחון: תיקון חוק תכנון ערים וכפרים ובניינים, שלפיו בניה ללא היתר תהא עבירה פלילית גם ללא מתן התרעה על ידי פקח. תיקון חוק התכנון הירדני לצורך החלת הסדר מקביל לחובת טופס 4. תיקון צו בדבר העברת טובין, תיקון אשר יאפשר נקיטת פעולות אכיפה ביחס לכלי רכב המובילים מבנים באזור יהודה ושומרון ללא היתר, וחקיקה שתעניק סמכויות נרחבות לטיפול בפולשים שלא כדין לקרקע פרטית.

במכתב צויין עוד כי מזוז פנה לאחרונה לשר הביטחון וביקש כי ינחה לאשר את הצווים בהקדם. ממשרד הביטחון נמסר כי השר הנחה את הרמטכ"ל שעל אלוף פיקוד המרכז לחתום על הצווים בהקדם.

מזכ"ל שלום עכשיו, יריב אופנהיימר, אומר בתגובה למכתב כי "זהו מכתב שערורייתי שלא מתייחס בכלל לנושא ההתנחלויות שנבנו על אדמות פרטיות פלסטיניות. או שמשרד המשפטים לא יודעים לקרוא טקסט או שהם מתחמקים מתשובה רצינית לטענה כי 40% משטחי ההתנחלויות בנויות על אדמה פרטית פלסטינית". עם זאת מציין אופנהיימר: "אנחנו כן מרוצים. יש התקדמות קלה במאבק שלנו במאחזים, אבל זה רחוק מלפתור את הבעיה".

http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3344663,00.html
_____________________________________
ArmouredDov_D9
תמונה שהועלתה על ידי גולש באתר ולכן אין אנו יכולים לדעת מה היא מכילה
ארץ ישראל לעם ישראל - הציונות תנצח!
דף ה-D9 של MathKnight

תגובה ללא ציטוט תגובה עם ציטוט חזרה לפורום
תגובה

כלי אשכול חפש באשכול זה
חפש באשכול זה:

חיפוש מתקדם
מצבי תצוגה דרג אשכול זה
דרג אשכול זה:

מזער את תיבת המידע אפשרויות משלוח הודעות
אתה לא יכול לפתוח אשכולות חדשים
אתה לא יכול להגיב לאשכולות
אתה לא יכול לצרף קבצים
אתה לא יכול לערוך את ההודעות שלך

קוד vB פעיל
קוד [IMG] פעיל
קוד HTML כבוי
מעבר לפורום



כל הזמנים המוצגים בדף זה הם לפי איזור זמן GMT +2. השעה כעת היא 14:32

הדף נוצר ב 0.04 שניות עם 11 שאילתות

הפורום מבוסס על vBulletin, גירסא 3.0.6
כל הזכויות לתוכנת הפורומים שמורות © 2024 - 2000 לחברת Jelsoft Enterprises.
כל הזכויות שמורות ל Fresh.co.il ©

צור קשר | תקנון האתר