24-12-2006, 17:50
|
|
|
חבר מתאריך: 23.12.06
הודעות: 9
|
|
כן וואלה
יש היתר לעשות עסקות שבויים בתנאי שלא ידוע לך שהדבר יכול לקרות עוד הפעם, מה גם שאסור להפריז בכמות הנתינה בעבור חייל חטוף אם ידוע שהדבר ימשך.
ציטוט:
שלשה חיילי צה"ל שבויים כעת בידי אויבינו. כדרכם של שודדי ים ערבים לפני כמה מאות שנים, מבקשים השובים תמורה נפרזת, שחרור כאלף אסירים ערבים אשר רובם ככולם רצחו יהודים בעבר, ועשויים לחזור על פשעיהם בעתיד. ואם לא ניעתר לדרישתם, ח"ו יוציאו שבויינו להורג. חלק ממנהיגינו מציעים לפתוח במשא ומתן, ומביאים סיוע ממאמר חז"ל:
"אין לך דבר שעומד בפני פקוח נפש חוץ מע"ז וגילוי עריות ושפיכות דמים" (יומא פב ע"א).
האמנם?
אין לך שום בעיה בעולם שאין למצוא לו פתרון בדברי תורתנו, שבכתב או בעל פה. "ואין חדש תחת השמש". לענין פדיון שבויים קבעו חז"ל:
"אין פודין את השבויים יתר על כדי דמיהם, מפני תיקון העולם" (גיטין מה ע"א).
מהו ענין "תיקון העולם"? ענו שם בגמרא שלא יתאמצו הנכרים לשבות עוד ועוד שבויים. כלומר היענות לסחטנותם רק תגרה בהם התאבון לשוב ולשבות עוד שבויים. בזה שריחמנו על שבוי מסויים זה, התאכזרנו על שבויים פוטנציאליים אחרים. ומי התיר לנו זאת?
|
נערך לאחרונה ע"י מאמין_באמונה_שלמה בתאריך 24-12-2006 בשעה 17:58.
|