18-12-2006, 19:09
|
|
|
חבר מתאריך: 23.10.06
הודעות: 107
|
|
בחיל האוויר המטוסים שעליהם צריך מכוננים זה על קרנף (הרקולס) ועל ראם (בואינג 707)
מכונן ומכונאי מוטס זה שני דברים שונים, ואם זה לא אחד מהמטוסים שרשמתי למעלה אז זה לא מכונן (לצורך העניין הדוגמה שנתתם על הבחור על היסעור).
את המכוננים צריך על כל טיסה של אחד מהמטוסים האלה, לא משנה אם זה איזשהוא מבצע מסובך או סתם טיסת תובלה שיגרתית (בשונה מנווט תובלה נניח, שלא תמיד נמצא על המטוס).
כמו שאמרתם כאן התפקיד הוא בגדול טיפול וניהול המערכות של המטוס- זה נובע מזה שהמטוסים האלה די ישנים ודברים שהיום נעשים בצורה אוטומטית ע"י המטוס נניח בבואינגים של אל-על, שם נעשים ידנית ולכן צריך עוד איש צוות על המטוס. הם מטפלים בהרבה מהחרומים גם מבחינת המטוס וגם מבחינת הגיחה (חישובי דלק ומהירויות וכאלה). מעבר לזה הם אלה שמתפעלים את כל נושא ה"כרוזים", כל הפליירים האלה שזורקים בשביל מלחמה פסיכולוגית וכל זה, ועל ה"ראם" מכונן שמוסמך בום מתפעל את הבום, שזה המוט הזה שאיתו מתדלקים מטוסים אחרים בתדלוק אווירי. בקיצור הוא אחראי על התדלוק באוויר
אני מניח שיש עוד הרבה דברים שבתחום האחריות שלהם שאני לא מכיר, אבל זה כי רק מכוננים יודעים מה מכוננים באמת עושים בזמן שכל השאר תוהים למה לעזאזל צריך אותם P:
המסלול בקורס הוא מסלול דומה כמו של כל השאר. שנה ראשונה בקורס כולם עושים את אותו דבר, אחרי זה כולם עושים צ'ק קרב על צוקית ומשם מתפצלים לצ'קים הבאים (מסוקים, נווטים, מכוננים) ובסופו של דבר מגיעים לאחת המגמות (או שלא :\ ). אחד ההבדלים אצל המכוננים הוא שאלה שעברו למכוננים ולנווטי תובלה ממשיכים את רוב ההכשרה שלהם בבח"א 27, בשונה משאר המגמות שאת ההכשרה עושות בבי"סט. מה שאומר שרוב שלב הראשוני הם לא ממש בבי"סט, רק ככה פעם בשבוע בשביל לימודים ואם יש אירועים מיוחדים. אחרי זה שנת השכלה ממשיכים עם כולם כרגיל, ואז שוב פעם במתקדם חוזרים לבח"א 27 להמשיך את ההכשרה שלהם באותו נוהל כמו בראשוני
זהו בגדול, אם יש עוד משהו שאל ואני אנסה לעזור
|